Hei!
Autoni on Q5 3,0TDI S-tronic (7-vaihteinen) vm.09. Olen jo pitkään taistellut sellaisen ongelman kanssa että S-tronic vetää liikkeellelähdössä liikaa eli momentti on liian suuri. Oletukseni on että öljynpaine on liian korkea kytkimellä.
Ensinnäkin kaikki laatikon ja mekatroniikan öljyt on vaihdettu. Sen yhteydessä on tehty kytkimen nollaus eli perusasetusten palautus. Sen toimenpiteen jälkeen auto toimi kuin unelma kunnes...Eli auto toimi hienosti ja liikkeellelähtömomentti oli juuri sopiva. Sitten tämä onneton oppi taas pahoille tavoille. Liikkeellelähdön liiallisen vedon lisäksi ongelmana on ennen kaikkea se että kun autolla hidastaa ja pysähtyy niin ykköselle vaihto tapahtuu töksähtäen. Mielestäni tämä johtuu samasta asiasta eli samaan aikaan kun jarruttamalla yrittää pysähtyä niin laatikko vaihtaa ykköselle (nopeus 2-4km/h) jolloin tottakai tuo töksähtää koska laatikkoon kohdistuu samalla vetoa ja jarrutusta.
Tämä nollaus tehtiin vielä uudelleen ja sama juttu. Taas toimi hetken (päivän verran) mukavasti mutta sitten se sama juttu alkoi palautua.
Voisiko olla niin että tuolla on joku paineanturi joka antaa väärää signaalia tai onko ohjainyksikössä jokin lähettävä bitti väärä ja se säätää sitä isommalle. Jos jollain olisi vastaavasta kokemusta niin kiitollisuuteni olisi suuri jos sen perusteella saan asian ratkaistua. Ei kiinnostaisi viedä Käyttöautolle koska siellä varmaan aletaan vaihtamaan osaa toisensa jälkeen ja lopulta vika korjaantuu mutta hintalappu on ihan hullumainen. Kyse on käsittääkseni vain momentin säätämisestä pienemmälle.
Autoni on Q5 3,0TDI S-tronic (7-vaihteinen) vm.09. Olen jo pitkään taistellut sellaisen ongelman kanssa että S-tronic vetää liikkeellelähdössä liikaa eli momentti on liian suuri. Oletukseni on että öljynpaine on liian korkea kytkimellä.
Ensinnäkin kaikki laatikon ja mekatroniikan öljyt on vaihdettu. Sen yhteydessä on tehty kytkimen nollaus eli perusasetusten palautus. Sen toimenpiteen jälkeen auto toimi kuin unelma kunnes...Eli auto toimi hienosti ja liikkeellelähtömomentti oli juuri sopiva. Sitten tämä onneton oppi taas pahoille tavoille. Liikkeellelähdön liiallisen vedon lisäksi ongelmana on ennen kaikkea se että kun autolla hidastaa ja pysähtyy niin ykköselle vaihto tapahtuu töksähtäen. Mielestäni tämä johtuu samasta asiasta eli samaan aikaan kun jarruttamalla yrittää pysähtyä niin laatikko vaihtaa ykköselle (nopeus 2-4km/h) jolloin tottakai tuo töksähtää koska laatikkoon kohdistuu samalla vetoa ja jarrutusta.
Tämä nollaus tehtiin vielä uudelleen ja sama juttu. Taas toimi hetken (päivän verran) mukavasti mutta sitten se sama juttu alkoi palautua.
Voisiko olla niin että tuolla on joku paineanturi joka antaa väärää signaalia tai onko ohjainyksikössä jokin lähettävä bitti väärä ja se säätää sitä isommalle. Jos jollain olisi vastaavasta kokemusta niin kiitollisuuteni olisi suuri jos sen perusteella saan asian ratkaistua. Ei kiinnostaisi viedä Käyttöautolle koska siellä varmaan aletaan vaihtamaan osaa toisensa jälkeen ja lopulta vika korjaantuu mutta hintalappu on ihan hullumainen. Kyse on käsittääkseni vain momentin säätämisestä pienemmälle.
Comment