Yritin kaivella infoa aikaisemmista keskusteluista mutta en ainakaan suoraan löytänyt joten aloitetaan uusi.
Elikkäs ongelmana olisi B6 S4 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla voimakkaasti(?) täristävä kasikone. Tuntuisi vähän siltä kuin kaikissa pytyissä ei olisi elämää,
mutta puolien johtoja yksitellen irroittamalla tultiin siihen tulokseen että jokainen erikseen irroitettu johto muutti käyntiä, joten vika ei lienee tässä. Tämän lisäksi öljykorkin alta löytyy melkoinen alipaine.
Ongelmat ilmenivät ripeämmän ohituksen aikana ja tilanteessa jossa kaveri oli koeajolla.
Kytkimen käyttö ja vaihdot saattoivat olla hieman äkillisiä ja kovakouraisia, mutta istuin itse vieressä enkä rupea tästä kaveria syyllistämään koska mitään niin rajua ei mielestäni tapahtunut jota tuollaisen laitteen ei tulisi normaalioloissa kestää.
Tähän mennessä tehtyä & kokeiltua:
-Tulpat vaihdettu --> ei vaikutusta
-Puolan johtoja irroiteltu --> jokainen vaikutti käyntiin
-MAFin johtoa irroitettu & liitetty --> Ei vaikuttanut mitenkään tärisevään käyntiin tai muuhunkaan(?)
-MAF vaihdettu --> Tärinä pysyy mutta kierrokset aaltoilevat (pitääkö ECU ja anturi jotenkin parittaa keskenään)
Uusi MAF anturi tuli säästösyistä tilattua kyllä jostain bulgariasta mutta ainakin ulkonäkö ja koodit täsmäävät.
Noiden lisäksi ainakin itseäni jossain määrin häiritsee että minkään edellä suoritetun testailun aikana esim. moottorin vikavalo ei syttynyt / vilkkunut / jäänyt palamaan kertaakaan. Onko tämä muka normaalia?
Eräs kaveri epäili viaksi reikää männässä, mutta ei tuo kulkine ainakaan savuta/syö öljyä enempää kuin normaalistikkaan, joskin ei sillä ole kyllä hirveästi vian ilmettyä ajettukaan.
Toinen taas epäili hyvin vahvasti vauhtipyörää syypääksi.
Autolla on rullattu 220tkm ja jakopäätä on rempattu n. 40tkm sitten.
Onko kenelläkään ässäharrastajalla tai forkkien käyttäjillä samankaltaisia kokemuksia?
Kaikki vihjeet ja vinkit ovat tärkeitä ja ne otetaan ilolla vastaan! Itsellä alkaa kohta hermo mennä tätä pähkäillessäni..
Elikkäs ongelmana olisi B6 S4 tyhjäkäynnillä ja kierroksilla voimakkaasti(?) täristävä kasikone. Tuntuisi vähän siltä kuin kaikissa pytyissä ei olisi elämää,
mutta puolien johtoja yksitellen irroittamalla tultiin siihen tulokseen että jokainen erikseen irroitettu johto muutti käyntiä, joten vika ei lienee tässä. Tämän lisäksi öljykorkin alta löytyy melkoinen alipaine.
Ongelmat ilmenivät ripeämmän ohituksen aikana ja tilanteessa jossa kaveri oli koeajolla.
Kytkimen käyttö ja vaihdot saattoivat olla hieman äkillisiä ja kovakouraisia, mutta istuin itse vieressä enkä rupea tästä kaveria syyllistämään koska mitään niin rajua ei mielestäni tapahtunut jota tuollaisen laitteen ei tulisi normaalioloissa kestää.
Tähän mennessä tehtyä & kokeiltua:
-Tulpat vaihdettu --> ei vaikutusta
-Puolan johtoja irroiteltu --> jokainen vaikutti käyntiin
-MAFin johtoa irroitettu & liitetty --> Ei vaikuttanut mitenkään tärisevään käyntiin tai muuhunkaan(?)
-MAF vaihdettu --> Tärinä pysyy mutta kierrokset aaltoilevat (pitääkö ECU ja anturi jotenkin parittaa keskenään)
Uusi MAF anturi tuli säästösyistä tilattua kyllä jostain bulgariasta mutta ainakin ulkonäkö ja koodit täsmäävät.
Noiden lisäksi ainakin itseäni jossain määrin häiritsee että minkään edellä suoritetun testailun aikana esim. moottorin vikavalo ei syttynyt / vilkkunut / jäänyt palamaan kertaakaan. Onko tämä muka normaalia?
Eräs kaveri epäili viaksi reikää männässä, mutta ei tuo kulkine ainakaan savuta/syö öljyä enempää kuin normaalistikkaan, joskin ei sillä ole kyllä hirveästi vian ilmettyä ajettukaan.
Toinen taas epäili hyvin vahvasti vauhtipyörää syypääksi.
Autolla on rullattu 220tkm ja jakopäätä on rempattu n. 40tkm sitten.
Onko kenelläkään ässäharrastajalla tai forkkien käyttäjillä samankaltaisia kokemuksia?
Kaikki vihjeet ja vinkit ovat tärkeitä ja ne otetaan ilolla vastaan! Itsellä alkaa kohta hermo mennä tätä pähkäillessäni..
Comment