Tallissa on talviautoksi rakenteilla C4 100 AAH koneella. Auto ostettiin hyvin edullisesti konevikaisena. Siitä oli jakohihnan kiristin napsahtanut jonka seurauksena kuskin puolelta kaikista sylintereistä puristukset nollaan.
Otin sylinterikannen pois ja tein perinteisen vesikokeen, kaikki pakoventtiilit ja yksi imuventtiili vuotaa. Koko rivi venttiileitä nyt tilattuna. Mietin vaan kun ihan karkkirahoilla ja harjoitushommana on tarkoitus sen verran niputtaa että ensi kevääseen pääsee ja sitten todennäköisesti varaosiksi purkuun niin onko kannen plaanaus aivan ehdottomasti pakollista? Lämpöongelmia tai kansipahvivikaa tuossa ei ole ollut. Kansi silmämääräisesti kaikin puolin ehjä ja linjarilla käsipelin tutkien suora, sen tarkempia instrumentteja minulla ei käytössä ole. Onko se oikaisemattoman kannen asennus ihan tyhmä ajatus vai voisiko sen jopa olla mahdollista kestää?
Kun joku kuitenkin mainitsee että miksi tehdä jotain jos sitä ei tee kunnolla, tässä puhutaan ~300€ autosta eikä ole juuri merkitystä mikä on lopputulos. Tieten tahtoen ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä sutta ja sekundaa.
Otin sylinterikannen pois ja tein perinteisen vesikokeen, kaikki pakoventtiilit ja yksi imuventtiili vuotaa. Koko rivi venttiileitä nyt tilattuna. Mietin vaan kun ihan karkkirahoilla ja harjoitushommana on tarkoitus sen verran niputtaa että ensi kevääseen pääsee ja sitten todennäköisesti varaosiksi purkuun niin onko kannen plaanaus aivan ehdottomasti pakollista? Lämpöongelmia tai kansipahvivikaa tuossa ei ole ollut. Kansi silmämääräisesti kaikin puolin ehjä ja linjarilla käsipelin tutkien suora, sen tarkempia instrumentteja minulla ei käytössä ole. Onko se oikaisemattoman kannen asennus ihan tyhmä ajatus vai voisiko sen jopa olla mahdollista kestää?
Kun joku kuitenkin mainitsee että miksi tehdä jotain jos sitä ei tee kunnolla, tässä puhutaan ~300€ autosta eikä ole juuri merkitystä mikä on lopputulos. Tieten tahtoen ei kuitenkaan ole tarkoitus tehdä sutta ja sekundaa.
Comment