Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljyn painemittarin asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Öljyn painemittarin asennus

    Mittarin Öljykellon asennus..En ole löytänyt sopivaa kierre liitos kappaletta A3 ..1.8i 20v... kun olen yrittänyt löytää oikean laista kierre osaa nykyisen öljyn paine anturin tilalle kierre on 10 kertaa 1mm kun siihen pitäis saada vielä kunnon tiivistys pinta..yhden sopivan liitos osan löysin liikkeestä mutta siinä ei ole ollenkaan tiivistys pintaa joten sitä ei taida saada pitämään.. ja siihen hän pitää saada vakio öljyn paine anturi kiinni ja vielä se mittarin mukana tullut öljykello..siis t haara härdelli..niin onko jollain kokemusta asennuksesta kyseiseen autoon ja oisko joku muu paikka parempi asennus paikka kuin tuo öljysuodattimen vieressä oleva anturin paikka..?Tai mistä hän löytyis sopiva kierre osa kyseiselle asennukselle?

  • #2
    Kyseistä moottorimallia en tunne, mutta usein noissa öljynpaineanturoissa/t-liittimissä yms. ei tarvita tiivistyspintaa, kun vekottimen kierre on ns. tiivistyvää mallia. Kierre siis on aavistuksen ylikokoinen ja se tiivistyy paikoilleen kierrettäessä.

    Comment


    • #3
      Joo, omienkin kokemuksien mukaan esim. öljynpainekelloissa on tosiaan kierteytyksen profiili hivenen kartio, eli tiivistyy itsestään kiinnikierrettäessä.

      Comment


      • #4
        Locktiten putkierretiivistettä, keltaista siirappia varovasti annostellen. Tefloniteippiä ei kannata käyttää voi päästä öljykiertoon.

        Comment


        • #5
          Mut silloin han siihen asennukseen ei saa tuota orgis..anturia paikoilleen elikkä mitä hän tuo kyseinen anturi sitte haistelee moottorista?..että suoraan sitten laittais ton öljykellon lohkoon kiinni..
          ja jättäs ton entisen anturin pois kokonaan?!

          Comment


          • #6
            Eikös jostain Hi-Flex -tai vastaavasta hydrauliikkakaupasta voisi hakea T- tai Y-haaran, johon sopisi toiseen haaraan alkuperäinen anturi ja toiseen tämä uusi varuste? Ja loctiteä varovaisesti kierteisiin pakattaessa...

            Comment


            • #7
              Juu mutta kun ei löydy käyty kaikki kaupat läpi..aattelin että joku liike joka tuo mittareita maahan niin sieltä vois kai löytyä sopiva sovitus osa..!???tuo kierre on pienesti tosiaan kartio..

              Comment


              • #8
                Ja nuo teflon teippi ja loctite lukite viritykset ei oikein hyviä taida olla ja puhtaaksi pitäis saada öljystä tuo paikka hyvin mihin lukitetta laitetaan!

                Comment


                • #9
                  Biltemasta olen joskus ostanut T-liittimen öljykellolle ja anturille. Oli kylläkin Volvon kone johon se tuli.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä hyrdauliikkaliikkeistä pitäisi saada sopiva haaroitin, jos nyt Audissa ei ole ihan erilainen mitä olen muissa nähnyt.

                    Comment


                    • #11
                      M10x1
                      Vink. Myös yleisesti jarruputkissa/letkuissa käytetty.

                      Comment


                      • #12
                        kiitoksia vinkeistä ja neuvoista!pitää yrittää löytää osat..

                        Comment

                        Working...
                        X