Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.2 FSI TDC (kampiakselin lukitus kohta) merkintä hukassa. Ideoita miten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.2 FSI TDC (kampiakselin lukitus kohta) merkintä hukassa. Ideoita miten?

    Ilmeisesti kyseisen 3.2fsi koneen jako hiukan hakusessa, ja ihmettelin minkä mukaan lähtisin korjaamaan jakoa? En löytänyt mitään merkintää jaosta ja tuosta TDC kohdasta koneen keulilta. Olisiko yksi keino esim. pyörittää konetta tulpat irrallaan, ja aina yhden sylinterin ollessa ylhäällä, kokeilla kampiakselin lukituspinnillä milloin uppoaa? Mahtava paikka muuten keksitty tuolle lukituspinnille, ei tahdo mikään mahtua asentamaan pinniä.

  • #2
    Molemmat venttiilikopat auki, tulppia irti, pyörittää kampurasta koneen pyörimissuuntaan kunnes kaikkien 4 nokan takapään reiät ovat linjassa niin että molemmat nokkien lukituskalut saa niihin vaivatta paikalleen, silloin menee kampuraankin lukitustappi pohjaan asti. TDC:stä sinänsä ei tarvitse välittää.

    Comment


    • #3
      Juu noin menee jos on varma ajoituksesta, ja ei ole tullut sähläiltyä omiaan ennen tuota (pari nokkien lukitus pulttia poikki)..tässä itselle aiheeseen vastaten: http://www.audiworld.com/forums/a6-s...2872550/page4/

      Pitkä juttu ja alkaa kesken aihetta, mutta kiteyttäen: tässä konemallissa ei ole perinteistä TDC lukitus kohtaa.

      "Forget what you know about TDC when it comes to this motor. It's a myth, a unicorn, it doesn't exist, lol.

      There is ONE position to pin the crankshaft in via the port on the drivers side of the block. The locking pin goes into the counterweight on the crank. With the crankshaft properly locked, and the cams locked (they can only be locked in with the tool in one position), timing is set."
      Viimeksi muokannut hamilton69; 6.11.2014, 20:20.

      Comment

      Working...
      X