Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6v Tiptronic & turbiini käytös?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 6v Tiptronic & turbiini käytös?

    Itselläni on aiempia kokemuksia vain jenkki automaateista jossa vakio turbiinit (ilman fyysistä kytkinlukitusta) "lukittuu" noin 1800-2000rpm kohdilla.

    Tuossa omassa A6:ssa huomasin jännän ominaisuuden jos kiihdyttää reilusti hyvin pienillä nopeuksilla ja isolla vaihteella (esim. 3 vaihde ja 30km/h) niin tip asennossa ja kaasupoljin ei ihan pohjaan (ettei pudota 2. vaihteelle) niin kierrokset "pomppaa" 3000-3200rpm ja sitten liikahtaa!!
    Paikaltaan lähtö kierroksia en kauheasti ole katsellut mutta jarru + kaasu pohjassa antaa vain noin 2000-2400rpm kohdalle kierrosten nousta.

    Mitään negatiivista ei tuosta 3000-3200rpm jutusta tunnu olevan, tuli vaan mieleen että onko normaalia ja onko tosiaan noin "löysä" turbiini näissä että antaa noin korkealle nostaa kierroksia kun koneessa kuitenkin vetoja löytyisi huomattavasti alempana??
    Viimeksi muokannut Tiisseli; 5.11.2014, 08:38.

  • #2
    Se ei anna särkeä vaihteistoo, siksi se ei anna nostaa kierroksia. Eipä se heti sitä kiihytyksessä lukkoon lyö, sehän ois turhaa jos vaihatki vaikka kaistaa ja käytät kaasua liki pohjassa.

    Comment


    • #3
      Niin no en tarkoittanut turbiinin lukitusta fyysisesti sillä kytkin osalla, sehän nyt menee päälle vain sopivissa olosuhteissa mutta meinasin sitä että turbiineilla on ns. stall speed kierrosluku jossa ne alkavat olla yhtä puuta eli voimansiirto pyörii likimain koneen pyörintänopeudella. Että onko tuo normaalia käytöstä että noin korkealle nousee kiekat esim 3 vaihteella kiihdyttäessä matalista nopeuksista?

      Comment

      Working...
      X