Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kartiosuodatin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Käytä akkukenkää irti. Sen jälkeen ecu opettelee uudet arvot. Muista ennen akun irroitusta mankan mahdollinen koodi.

    Tosin resetin jälkeen voi kone käydä vähän aikaa norm. poikkeavasti. Ajat vaan jonkun pienen lenkin normaalia ajoa eikä heti mitään lämä tiskissä menoa.

    Pitäis tasottua.

    Comment


    • #32
      Jokin tommonen asia kävikin kyllä mielessä mutta ajattelin, että miksi se sellaista vaatisi. Vaihtuuhan siellä varmaan arvot, lähinnä varmaan ilmamäärämittarin arvot, eikö? Onko tuo ecun uusien arvojen oppiminen ollut muillakin kartiosuodattimen vaihdon jälkeen edessä? Onko siis normaali tilanne mulla vai taas joku ennen kuulumaton ? :)

      Kiitos muuten paljon nopeasta vastauksesta!

      Comment


      • #33
        Tein nyt niin, kun kokeilin tuota asennusta, että jätin vakioputsarinkotelon ala osan paikalleen ja kiinnitin sen alkuperäisen lämpösuojapellin kiinni siihen ruuveilla. Uusi suodatin meni nätisti juuri siihen päälle mutta sitä sytytyksenvahvistinta en vielä kiinnittänyt mihinkään vaan se on siellä ilman kiinnitystä mutta kuitenkin niin, ettei se heilu hullunlailla siellä vapaana. Niin eli laiton sytkävahvarin kiinni siihen jäähdytysmetalliin, jossa se kuuluukin olla ja niiden väliin laitoin sitä piitahtaa. Ajattelin, että jos kiinnittäisin sen siihen alkuperäiseen lämpöpeltiin, mikä sinne nyt sitten jäi, kyllähän se siinä varmaan voi hyvin olla eikö?

        Comment


          #34
          Kyllä ne vaihtuu, mutta vie huomattavasti kauemmin kuin akkukenkää irroittamalla ja voi olla, että aivan yhtä hyvää lopputulokseen ei edes päästä. VAG-comilla saa tehtyä ne adaptoinnit ilman akkukengän irroituksia ja sopeutusajoja.

          Comment


          • #35
            Käytin akkukenkää irti ja yritin uudelleen mutta käy niin päin jotain, ettei pysty pahemmin soputus ajoja ajelemaan eli onko sitten enemmänkin mahdollista, että pääsee haukkaamaan maf:in jälkeen ilmaa jommasta kummasta liitoksesta, filtterin tai sen pienen putken jälkeen, jossa maf on kiinni...? Ainoa mitä tuosta akunirroittamisesta oli hyötyä niin halyjen kaukosäädin ei enään toimi :) eli hukkasi varmaan "koodin" kyseessä laserlinen hälyt, mites se mahdetaan saada takaisin käyttöön?

            p.s. ei ole helppoa mullakaan :)

            Comment


              #36
              Kuva tosta sun asennuksesta vois olla aika kova sana tässä vaiheessa.

              Comment


              • #37
                Kuva kyllä voisi auttaa. Otan tänään asennuksesta kuvan ja muutenkin vielä varmistan, että ei mitään imuvuotoa ole.

                Comment


                • #38
                  Ongelma ratkesi, oli vahingossa mennyt se maf putki väärinpäin eli sai ecu vähän vääriä arvoja :) nyt kuitenkin toimii ja lopputulos oli halutunlainen. Alkoi hälytkin toimimaan, kun oli akku uudelleen irti noin 15min.

                  Comment


                  • #39
                    Hyvä! Kuulostikin ihan mahdottomalta toi sun epäonni =)

                    Comment


                    • #40
                      Eipä varmaan kauheasti ketään kiinnosta mutta laitoin nyt piruuttani kuvan näkyviin asennuksesta. Tuon sytkävahvistimen varmaan kiinnitan tuohon lämpöpeltiin niin eiköhän se siinä ihan hyvin toimi? Vai toimiiko? Tai lähinnä kestääkö... Nyt, kun jätin tuon alkuperäisen suodatin laatikon alaosan tuonne niin myöskin tuo alkuperäinen imuputki mikä tulee maskista tuo viileämpää ilmaa sinne. Vielä vähän täytyy tukea tuota suodatinta paremmin niin kestää käyttöä.

                      Comment


                        #41
                        Älä laita lämpöpeltiin kiinni tuota sytkävahvistinta. Se taitaa kaivata paremminkin jäähdytystä kuin lämmitystä.

                        Jos saat jostain hommattua melko korkearipaista(>50mm) alumiiniprofiilia, niin se voisi toimia ihan jopa tuossa kuvan paikalla.

                        Vielä parempi olisi, jos 'kötöstäisit' tuohon alkuperäiseen imuputkeen aukon, josta se profiilii menisi läpi ja saisi edes hieman ilmavirtaa jäähtyäkseen.

                        Hyvä kuva muuten ja kiva kun yritteliäisyyttä riittää. ;)

                        Comment


                        • #42
                          Lainaan vähän tätä viestiketjua.

                          Edellinen omistaja on asentanut vapaavirtaussuodattimen sekä lämpösuojapellin profiilissani näkyvään kulkineeseen. Kaikki "ylimääräinen" orkkisosa" tuli mukaan, ja ajattelinkin laitella alkuperäisen suodatinkotelon ja muut tilpehöörit takaisin paikoilleen. Suurin syy tähän on se, että vänkärin puolen sisälokasuojan ja etupuskimen välissä oleva (ilmeisesti) aktiivihiilisuodatin, jonka ilmanputsarillepäin tuleva letku puhaltelee höyryt nykyjään suoraan pihalle, täyttyy säännöllisin väliajoin vedellä. Tästä seuraa ei niin mukava pulputus. Ilmeisesti vesi pääsee kyseisestä letkusta sisään pömpeliin, josta seuraa hörinä ja pulputus? Itse letku on ilmansuodattimen kupeessa, eikä mielestäni siihen paljoa vettä pääse (sateella ajaessa tai pesussa...)

                          No, ennen kuin lähden vaihtamaan tuuninkia takaisin orkkikseen, niin kysymys kuuluukin, miten olette tuon letkun laittaneet niin, ettei vesi pääse kyseiseen pömpeliin? Eikä letkusta ilmoille tuleva polttoaineen ja vanhan pakokaasun hajukaan ole mikään mieltä ylentävä kokemus...

                          Yritin käyttää hakua, kun muistelin, että täällä on keskusteltu tästä aiheesta jo entuudestaan. Eipä kyllä löytynyt apuja tähän hätään.

                          Comment

                          Working...
                          X