Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3E (NG) koneen "tarpeeton" alipaineletku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3E (NG) koneen "tarpeeton" alipaineletku

    Olen vähän ihmetellyt tuota 2.3E-koneisessa (NG eli KE-Jetronic) Coupen moottorissa olevaa "ylimääräiseksi" jäänyttä alipaineletkua. Imusarjan päässä keskellä on kiinni vähän paksumpi kumiletku, jossa on kaksi lähtöä ohuille alipaineletkuille. Toinen näistä sukeltaa akkukotelon suuntaan. Toista letkua on 10 cm pätkä ja se on tulpattu ruuvilla. Moottori pelaa ihan ok, joten mikä "toiminto" on ollut turha ja pelaa ilman ko. letkua? Kytkenkö takaisin jonnekin? ;) Vaikuttaisi siltä, että tasauspyörästön lukko saa oman alipaineensa eli siitä letkusta ei taida olla kyse.

    Jouko

  • #2
    Se toinen muistaakseni purppuran värinen putki lienee juuri sinne takapenkin alle menevä alipaineputki ja se toinen on muistaakseni normaalisti tulpattu.

    Comment


    • #3
      Homma ratkennut! Kun tuli kyykittyä konetilan nurkassa muissa asioissa pisti silmään konepellin nurkkaan liimattu pienenpieni ohjetarra: alipaineletkujen kytkennät. On kuten epäilit, että toinen imusarjan lähtö on tasauspyörästön lukolle, toinen kuuluukin olla tulpattu.

      Jouko

      Comment

      Working...
      X