Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 B4 quattro perä kolahtaa kytkintä nostaessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 B4 quattro perä kolahtaa kytkintä nostaessa

    Eli tuli tuossa kokeiltua 80 quattron lukkoa hiekalla jonka seurauksena alkoi perästä kuulumaan kolinaa vaihteiden vaihdon yhteydessä. Tunkkasin perän ilmaan ja pyörittelin renkaita, omituinen matala kumahdus kuuluu, kun pyörittää kumpaa tahansa takapyörää ensin toiseen suuntaan ja vaihtaa sitten nopeasti toiseen suuntaan. Kävin tukivarret läpi rengasraudalla. Ei tuntunut välystä.

    Kaveri sitten hyppäsi autoon ja liikutteli sitä hieman pihalla samalla kun itse katselin auton alle. Huomasin, että aina kun kytkimen nosti rivakasti, niin perä nousi huolestuttavan paljon etupäästään ja kuului matala kumahdus. Onko tämä näille tyypillistä, vai tuleeko nyt älyttömän kallis paukku? Ilmeisesti siis perän etummainen tuki pettänyt ja pääsee ottamaan pohjaan kiinni...


    Ilmeisesti tästä kuvasta nuo perän etukiinnitys hilppeet pettäneet.
    Viimeksi muokannut Samu_93; 1.11.2014, 01:22. Perustelu: Linkki

  • #2
    Tiedä siitä tyypillisyydestä, veikkaan että noin 300tkm on tehnyt tehtäväsä. Etköhän selviä vaihtamalla uudet puslat (6) ja tuon etukiinnikkeen (11), se on vähän arvokas.

    Comment


    • #3
      Vedä se etukannakkeen pusla täytee simsoni mustaa elastista silikonia. Niin tein itsekki ja kolinat lakkas.

      Comment


      • #4
        Selvittelin eilen tuota etukannakkeen nro 11 hintaa. Herranjumala 191€ halvin Suomesta. Jää vaihtamatta uuteen. En tosiaan vieläkään tiedä, oliko tuo osa varmasti äänen aiheuttaja, sillä kumi oli yllättäen ehjä. Eilen illalla, kun tuo vika alkoi, kolisi auto lähes aina, kun vaihdetta vaihtoi tai edes painoi kytkimen pohjaan vauhdista. Kuului myös kaasua vauhdissa kaasua pumppaamalla. Kolahti myös ikävästi terävissä töyssyissä ja kuopissa, jota ei ole ennen tehnyt.

        Tänään sitten auton alla tutkin asiaa enemmän ja sain jopa kädellä painettua perän etuosan auton pohjaan kiinni. Eipä siinä ole kun n. 2cm varaa, joten kumin tosiaan on oltava timmissä kunnossa.

        Tuuttasin koko kumiosan täyteen sikaflexin tapaista tiivisteliimaa. Toivottavasti auttaa asiaan. Saa kuivua yön yli ja isken huomenna kiinni mikäli ei sada paljoa. Auto luonnollisesti seisoo nyt pihalla, kun ei sillä uskalla ilman perän etukannaketta ajaa.

        Mahtaako tuolla sitten olla jotain muuta, mikä olisi kovasti ottanut kipeää lukko päällä hiekalla pyöräyttäessä.. Renkaita pyörittelemällä ei kuitenkaan kuulunut mitään erikoisia ääniä. Jos ei tuolla modauksella nyt tuo kolina katoa, niin tutkitaan sitten lisää. Vittumaista hommaa vaan kotipihalla tunkin varassa. :D

        Comment

        Working...
        X