Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MC-kone, 100TQA vm. -90 ja päästöistä bumerangi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    MC-kone, 100TQA vm. -90 ja päästöistä bumerangi

    Siitä on aikaa kun on tullut kirjoiteltua, oikeastaan se oli silloin joskus kun sähköpostimallinen forumi oli vielä toiminnassa...

    Noh, itse ongelma oli tämänpäiväinen katsastuskäynti, bumerangi päästöistä, jotka olivat seuraavanlaiset:

    Tyhjäkäynti:

    CO: 2,0
    HC: 118
    O2: 0,00
    CO2: 14,1
    Lambda: -

    Kierroksilla:

    CO: 0,204
    HC: 41
    O2: 0,23
    CO2: 15,1
    Lambda: 1,004


    Mikäs tuossa nyt sitten olisi vikana? Kierroksilla päästöt vielä ok, mutta tyhjäkäynnillä CO (saisi olla alle 0,5) ja HC koholla.

    Oliko lie kylmällä kelillä katti vain edelleen viileä vaikka kone lämmin? Lambda sökö? Katti ehtoopuolella?

    - Saku

  • #2
    Lambda kierroksilla näyttää arvon mukaan toimivan.
    Viittaisi vuotoon pakopuolella korkean CO arvon takia ja tällöin nostaa myös HC:n korkeaksi.
    Käy siis tyhjäkäyntiä rikkaalla. Vuoto arvojen mukaan ennen lambdaa.
    Itsellähän oli myös tämä ongelma, joka saatiin ratkaistua.
    Lambda ja pakosarja hieman vuotivat ja sotkivat.

    Comment


      #3
      Mihinkäs arvoon tuo HC ja CO normaalisti asettuvat? Kysyn ihan tietämättömyyttäni kun tämä on eka bumerangi koskaan päästöistä... Ainoastaan tämä talvinen kulkupeli on ainoa mistä niitä mitataan, kesän 60-luvun Opelit ovat ainakin toistaiseksi vapaita päästömittauksista...

      - Saku

      Comment


      • #4
        Minun mielestäni ei kyllä ole pakoputkisto vuotoa noiden arvojen perusteella.

        Comment

        Working...