Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6/c4/abc/automatic -94 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6/c4/abc/automatic -94 ei starttaa

    Terve,
    Otsikon autossa vika: pyörittää mutta ei starttaa...

    vika ilmeni seuraavasti: n. 50m ajoa kun voima katosi ja kone sammui, eikä enää lähde tulille. (kundin kertomaa, itse tietty töissä)

    tarkistettu:
    - kipinä, tulee: tulppa kerrallaan irti pyörittäen todettu.
    - bensa, tulee: haisee, kosteat tulpat, paluuputkesta ns. metrin suihku.
    - suuttimille tule signaali: valokynällä todettu pyörittäessä.
    - hall tunnistin, kipinä häviää jos irroittaa.
    - käynnistyksenesto: antaa koneen käydä n. 1sec ennenkuin sammuttaa.
    - akku: ok annettu myös apuvirtaa, jännite +13V.
    - jakopään hihna kunnossa/paikallaan ja pyörittää nokkaakseleita.

    eli nyt loppuu mielikuvitus/kotikonstit, josko arvon raadilla olisi vielä jotain testattavaa tahi ratkaisua mielessä niin mielellään ottaisin niitä vastaan. kiitos

    #2
    Ecun paineanturin letku irti?

    Comment


      #3
      Tappaisiko tuo kokonaan? Meidän avolla ajeltiin Saksassa pitkät matkat letku irti, nykiväähän se meno oli kyllä.

      Mulle voi heittää viestiä niin luetaan vikakoodit, melkein samalla kylällä kun ollaan.

      Comment


      • #4
        Bensapumppu ei tuota tarpeeksi painetta.?

        Comment


        • #5
          pa-paine voi hyvinkin olla murheena, tosin luulisi että tuo ensimmäinen "virrat päälle" sykäys tuottaisi sen verran että edes lupaisi jotain. ja tosiaan kun bensatukin paluu puolelta vähän avaa niin tavaraa tulee kaaressa. seuraava kokeilu on varmaan sitten manuaali huikka, joka pyttyyn liru. jos tolloin edes vähän hörähtää niin pa-puolelle kallistuu.
          eilen vaihdoin vielä hätäpäissäni "kipinävahvistimen" kun kuvittelin että kipinä olisi niin heikko että ei toimi paineen alla. (kipinä ei omaan silmään ollut selkeen sininen) ei jeesannut.

          Comment


          • #6
            Ja jos ei vieläkään hörähdä bensahuikilla, niin tarkistaa ettei ole dampperin kiila päässyt liikahtaan.
            Eli jaon tarkastus vielä ja ykkösen mäntä ylhäällä.

            Comment


              #7
              Lainaan vähän aihetta.

              2.6 ABC sammui viime viikonloppuna ajosta eikä lähtenyt enää käyntiin.

              Autolla oli ajettu n. 20km ennen kuin se alkoi nykiä ja lopulta sammui. Ei lähtenyt enää käyntiin, pyöritti kyllä hyvin.

              Auto sattui sopivasti sammumaan pienen korjaamon pihaan, siinä testattiin, että ainakin jollain asteella sai kipinää. Imuvuotoja ei havaittu.

              Hinattiin auto takaisin lähtöpisteeseen ja ajattelin tutkia asiaa tarkemmin tänä viikonloppuna. Yllättäen auto lähtikin tänään käyntiin, tyhjäkäynti tosin humppaa edestakaisin.

              Mistähän vikaa lähtisi etsimään? Joku anturi, mikä? Hall-vika tuli ensimmäisenä mieleen, mutta silloin ei kai saisi kipinää?

              Avain kuulemma heiluu virtalukossa (en ole itse kiinnittänyt huomiota), voisiko virtalukon pohja aiheuttaa jotenkin tällaista?

              Comment


              • #8
                Se voi epämäärästä kipinää antaa vaikka halli ois menny. Viileneminen viittaa yleensä siihen, vikakoodit? Voi aiheuttaa, mutta ei liity avaimen heilumiseen oikein milläänlailla.

                Comment


                • #9
                  ei vielä käy... tulpat ja pa-suodin vaihdettu. filsusta tuli semmosta kamaa että nyt mietityttää suuttimien tukkoisuus. onko kellään hyvää vinkkiä suuttimien puhdistukseen?

                  Comment


                  • #10
                    Meinaat että meni kuusi suutinta tukkoon kerralla? Joko on huikalla kokeiltu?

                    Comment


                    • #11
                      en mä mitään meinaa ;). meni vaan "rytmi" sekaisin kun huomasin mitä mäskiä filsusta tuli, jää huomiselle tuo mekaaninen huikka testi. kaikki keinot yritetään käyttää, kiitos!

                      Comment


                      • #12
                        pakko-huikalla, bensaa suoraan pyttyyn, sai koneen käymään. hetken. otin bensatukin suuttimineen irti ja kun pyörittää niin suuttimet ruiskuttaa bensaa... paineensäätimen takaa putki tyhjä, ei besaa. vaihdoin paineen säätimen, sama homma. tulo puolella painetta reilusti, ei mitattu. eli pa-paine saattaisi olla ongelman ydin, ehkä.

                        Comment


                        • #13
                          Mittaisin seuraavaksi pa-paineen.

                          Comment


                            #14
                            Oiskohan b-pumppu kuitenkin sökö.

                            Comment


                            • #15
                              joo, pa-paine selvitetään seuraavaksi. hämää vaan tuo suuttimien toimiminen, kamaa tulee joka ruutasta niin luulisi koneen lupaavan jotain. mene ja tiedä kynnenaluset on jo täynnä tikkuja. jatketaan.

                              Comment


                              • #16
                                Ja jos kerran suuttimista tulee tavaraa, niin tarkistaa mitä sieltä tulee..=))

                                Että palaako se aine.=)

                                Comment


                                  #17
                                  Onko Rofan autota tarkistettu vikakoodit? Tuon ecu osaa jotain kertoa.

                                  Tuli mieleen hall-anturi (näkyi olevankin testattu), onko varmasti ehjä? Ja sitten oliko tuossa ne kaksi anturia vaihdelaatikon ja moottorin liitoskohdan lähellä?

                                  Comment


                                  • #18
                                    kiitos vinkeistä, yritän saada selvyyttä pa-paineeseen huomenna aamupäivällä. ja ei ole luettu mitään vikakoodeja. (ei löydy vermeitä sen tekemiseen)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eiköhän kannattaisi lukea ne, eiköhän sieltäkin löydy joku ystävällinen sielu, joka uhraa muutaman minuutin elämästään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        huomenna vaihtuu pa-pumppu, saas nähdä auttaako? "pakko" olla pa-paine joka hämää, vaikka suuttimista tulee kamaa niin aerosoli on varmaan niin "ohkasta" että ei paukahda...
                                        pumppu ei jaksa(?) työntää paineentasaimen ohi kamaa eli paluuputki kuiva; alhainen pa-paine. pakkosyötöllä käy, joten näillä mennään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          bensapumppu, siinähän se... kun malttoi ajatella ymmärsi että jos pumppu ei jaksa painaa säätimen "yli" niin ehkä paine ei riitä tarpeeksi rikkaaseen seokseen. kiitos vinkeistä, case closed.
                                          edellinen joka oli ollut tankissa romuumassa oli ilmeisesti menettänyt toivonsa pumpun korin kanssa... kaikki oli vaan "heitetty" tankin pohjalle...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X