Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.4 TFSI 2008 vikakoodi (008825)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 1.4 TFSI 2008 vikakoodi (008825)

    On metsästetty kissojen ja koirien kera mutta ei löydy ei, ainakaan omilla voimilla. Elikkäs jos jollain vastaavaa ja vika paikallistettu niin ilomielin apua kaivattaisiin. Letkut ja putket käyty läpi, auto toimii täysin normaalisti ei mitään oireilua, mutta vikavalo se vaan möllöttää mittarissa.

    Auto: A3 2008 1,4 tfsi ajettu 75tkm



    Monday,25,August,2014,18:11:29:03357
    VCDS Version: Release 12.12.2 (x64)


    Address 01: Engine Labels: 03C-906-022-CAX.clb
    Control Module Part Number: 03C 906 022 HW: 03C 906 022
    Component and/or Version: MED17.5.20 G 1580
    Software Coding: 0000072
    Work Shop Code: WSC 06314 000 00000
    VCID: D98133E21014EFD63C9-808C
    3 Faults Found:


    008825 - Leak in Air Intake System
    P2279 - 000 - - Intermittent - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 10110000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: 72313 km
    Time Indication: 0
    Date: 2014.07.04
    Time: 11:28:43


    Freeze Frame:
    RPM: 693 /min
    Load: 28.6 %
    Speed: 0.0 km/h
    Temperature: 69.0°C
    Temperature: 33.0°C
    Absolute Pres.: 1000.0 mbar
    Voltage: 13.970 V

  • #2
    Öljytikku tai sen putki irti tai o-rengas poikki?

    Comment


    • #3
      Jaahas.. no toi vinkki pitää tutkia huomenna. Voisiko kyse tosiaankin olla noin yksinkertaisesta viasta?

      Comment


      • #4
        Olikos tää ffp:n puolella? Vaihdettiinko/tutkittiinko lambdaa mitä ehdotin? Öljytikku tosiaan menee suoraan venttiilikoppaan joten se o-rengas on ainut mahdollinen vika tuossa.. Mites tuossa lukee 3 faults found, onko niitä muitakin ylhäällä?

        Comment


        • #5
          ^sama auto. Tuomio oli että ei viittaisi suoraan lambda vikaan. Tässä muut 2 koodia, N80 vaihdoin jo uuteen mutta antaa uudelleen tuon 008825 - Leak in Air Intake System koodin.


          001089 - EVAP Emission Control Sys
          P0441 - 000 - Incorrect Flow - Intermittent
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00110000
          Fault Priority: 0
          Fault Frequency: 5
          Reset counter: 255
          Mileage: 72496 km
          Time Indication: 0
          Date: 2014.07.05
          Time: 11:38:02

          Freeze Frame:
          RPM: 695 /min
          Load: 24.3 %
          Speed: 0.0 km/h
          Temperature: 91.0°C
          Temperature: 38.0°C
          Absolute Pres.: 1010.0 mbar
          Voltage: 13.716 V

          001092 - EVAP Purge Control Valve (N80)
          P0444 - 000 - Circuit Open - Intermittent
          Freeze Frame:
          Fault Status: 00110000
          Fault Priority: 0
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 255
          Mileage: 74654 km
          Time Indication: 0
          Date: 2014.08.25
          Time: 15:52:15

          Freeze Frame:
          RPM: 704 /min
          Load: 26.7 %
          Speed: 0.0 km/h
          Temperature: 69.0°C
          Temperature: 41.0°C
          Absolute Pres.: 990.0 mbar
          Voltage: 13.970 V


          Readiness: 0000 0000

          Comment


          • #6
            Milläs tavalla Lambda tutkittiin? vaihteluväliä seuraamalla vai? Siinä evap pöntön muoviletkussahan on joku takaiskuventtiili, senkin voisi kokeilla vaihtaa kun tuo kerta tollasta on herjannut. Ovatko evap koodit uusineet?

            Comment


            • #7
              En tiedä miten korjaamolla lambdaa tutkivat mutta totesivat vain etteivät turhaan viitsi vaihtaa ??? Viimeksi ei tullut muuta kuin se yksi mutta nyt en ole luetuttanut koodeja. Tutkin huomenna löydänkö tuollaista takaiskuvenaa sieltä. Kiitos jälleen kerran hyvistä "mahdollisista" ongelmakohdista!

              Comment


              • #8
                Juu.. soi vaan kellot niin kovasti tuon vikakoodin ja lambdan suhteen niin sillä jankkaan tuosta :D

                Voihan toi olla ihan extreme, eli ohjainlaitebugi.. mutta ERITTÄIN epätodennäköistä.

                Comment


                  #9
                  Jos haluat kunnon apua, niin AINA kaikki lähtötiedot esille.

                  Comment


                  • #10
                    Öljytikku ei osoittautunut syypääksi, joten huomenna uudestaan koodit lukuun ja tutkitaan itse vielä kerran läpi lambdan arvot niin saa mielenrauhan .

                    Comment


                    • #11
                      No siis tuo vikakoodi tulee, jos ecu ei saa tyhjäkäyntiä tarpeeksi alas, vaikka kääntää kaasuläpän kiinni.

                      Silloin kone vetää väli-ilmaa jostakin muualta kuin kaasuläpältä. Useimmiten se on huohotinsysteemin kautta. Ongelma voi olla vaikka öljyntäyttökorkin tiiviste.

                      Ota metrin pätkä ohutta letkua ja paina se tiukasti korvaan. Sitten puhalla varovasti letkun päähän, jotta saat käsityksen, miten luja ääni pitää kuulua silloin, kun letkun ohi virtaa ilmaa.

                      Sitten alat vain kuljetella letkun vapaata päätä imusarjan ja imputkiston, vakuumiletkujen sekä venttiilikopan ympäristössä.

                      Letkulla voit myös kuunnella, onko kampikammiossa alipaine kun moottori käy tyhjää. Laita letkun pää lähelle öljyntäyttökorkkia ja ala löysäämään sitä pikkuhiljaa. Samoin voit tutkia öljytikun varren ja putken alapään.

                      Evap systeemi on myös suoraan yhteydessä imusarjaan. Jos aktiivihiilikannu on rikki, niin vikakoodi voi tulla silloin kun solenoidi yrittää tuulettaa kannua imusarjaan, ja moottori saakin sieltä raitista ilmaa. Eli tutki sen aktiivihiilipurkin fyysinen kunto, esimerkiksi onko siinä päällä oleva korkki, johon letku purgeventtiililtä tulee, kunnolla paikoillaan, ja o-rengas ehjä.

                      Evap-systeemiin liittyvä vikakoodi myös ohjaisi tutkimuksia tuon aktiivihiilipurkin ja sen letkujen suuntaan.

                      Comment


                      • #12
                        Tälläistä tästä autosta löytyi eilen.

                        Wednesday,29,October,2014,20:04:23:03357
                        VCDS Version: Release 12.12.3 (x64)

                        Address 01: Engine Labels: 03C-906-022-CAX.clb
                        Control Module Part Number: 03C 906 022 HW: 03C 906 022
                        Component and/or Version: MED17.5.20 G 1580
                        Software Coding: 0000072
                        Work Shop Code: WSC 06314 000 00000
                        VCID: D98133E21014EFD63C3-808C
                        2 Faults Found:

                        008825 - Leak in Air Intake System
                        P2279 - 000 - - Intermittent
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 00110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 10
                        Reset counter: 255
                        Mileage: 74666 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2014.08.26
                        Time: 09:33:18

                        Freeze Frame:
                        RPM: 767 /min
                        Load: 26.7 %
                        Speed: 0.0 km/h
                        Temperature: 14.0°C
                        Temperature: 15.0°C
                        Absolute Pres.: 990.0 mbar
                        Voltage: 14.224 V

                        001089 - EVAP Emission Control Sys
                        P0441 - 000 - Incorrect Flow - MIL ON
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 11110000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 7
                        Reset counter: 255
                        Mileage: 75077 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2014.09.06
                        Time: 19:29:46

                        Freeze Frame:
                        RPM: 692 /min
                        Load: 19.6 %
                        Speed: 0.0 km/h
                        Temperature: 90.0°C
                        Temperature: 31.0°C
                        Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                        Voltage: 13.716 V


                        Readiness: 0000 0000


                        Mahdolliset ongelma kohdat joita ei toistaiseksi ole pois suljettu on EVAP-pöntön vuoto ja tankin huohotussysteemit. Toivotaan että ongelma ratkeaa.

                        Comment


                        • #13
                          Iso kiitos Jonille asiantuntevasta ja hyvästä palvelusta. Ilmoittelen kun saan tuon pöntön käsiini että löytyikö siitä tämä kiusallinen vaiva.

                          Comment


                          • #14
                            Uusittu tähän mennessä N80, aktiivihiilikannu sekä tutkittu vuodot.
                            Valo saatiin nollattua vuorokaudeksi mutta jälleen moilottaa mittaristossa. Huomenna kokeiluun vielä surullisen kuuluisa tankin korkki.
                            Ulkomaan foorumeita tutkittu kovasti ja ilmeisesti aika yleinen vika johon ei kovinkaan usein aiheuttajaa löydy?? Etsintä jatkuu. . .

                            Comment

                            Working...
                            X