Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä kaikkea kannattaa vaihtaa S3 8Ln sintterikytkintä kunnostaessa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Yksi hauskuus lisää.
    Pulttikaupasta mukaan lähteneet vauhtipyörän kiinnitykseen varatut pultit näyttäis olevan pari milliä pidemmät ja kovuuden vain 10.9 (piti olla 12.9, mutta huomasin vasta nyt).

    Kummin tulee parempi nuo uudet pultit paikkojen ja lukitsee kanssa kiinni vai vanhat pultit putsaten ja takaisin?

    Comment


    • #32
      Vanhoja ei saa käyttää uudestaan. Ja ettei käy näin, niin laittaisin sellaiset mitkä sinne kuuluu.

      Comment


      • #33
        Näyttää nuo uudet onneksi mahtuvan ilman prikkoja.

        Mitähän noita 10.9 kovuuden pultteja uskaltaa kiristää?
        Ohjeen mukainen 60 Nm + 90 astetta kuulostaa aika paljolta.

        EDIT: Taulukoiden mukaan 79 Nm on tuon kokoiselle ja kovuuksiselle maksimimomentti joten sillä kai sitä on pärjäättävä...
        Viimeksi muokannut SomeOne; 22.12.2014, 14:08.

        Comment


        • #34
          Miksi pitää nyt arpoa ja harjoitella? Et viitsinyt ostaa ihan siihen kuuluvia pultteja?

          Comment


          • #35
            Eipä tullut aikaisemmin mieleen, että sillä voisi jotain väliä olla mitä pultteja käyttää eikä kukaan sattunut vilkkaampaa sitä ajoissa. Ja koska käyttöautoa ei voi määrättömän pitkään pitää levällään niin on pakko pärjätä näillä mitä on.

            Comment


            • #36
              Eikös noita vauhtipyörän alkup. pultteja saa lähestulkoon mistä vaan autonvaraosa puljusta suoraan ja ei ole hinnalla pilattuja.
              Itellä ainakin tulee aina pelko perseeseen siitä kun jotain tehty vähän soveltaen ja itse tiedostaa viellä sen niin ei mielellään kantapäänkautta haluis oppia..:)

              Tiedän useita tuttuja jotka iskenyt pulttikaupasta eri vahvuudella olevat pultit kiinni vahvan kierre lukitteen kera. Eipä ole toistaiseksi räjähtänyt alle..

              Eikös siinä lähinnä tärkeintä ole se, että pultit ovat millilleen saman paksuiset kun alkup. muussa tapauksessa jos paksumpi niin vääntö voi kohdistua vauhtipyörän pultteihin ja näin ollen käydä kuten tuossa linkkaamassa tapauksessa..

              Comment


              • #37
                Onhan ne oltava millilleen yhtä paksut että menevät kierteille.

                Jos pultit jää liian löysälle, niin sitten käy noin niinkuin tuossa linkin tapauksessa.

                Comment


                • #38
                  No älkää pelotelko enempää :)

                  Vauhtipyörä on nyt lukitteen kanssa kiinni uusilla pulteilla ja auto kohta puoliin taas nipussa, joten on aika kiittää neuvoista ja lupaan tulla kertomaan jos tuo ei kestä.

                  Comment


                  • #39
                    Katoitko ettei lukitetta mennyt kiristäessä vauhtiksen ja kampuran pinnan väliin? Eli veditkö niin että parilla pultilla napakasti pinnat vastakkain, sitten loput lukitteella ja viimoisena ekat pultit pois ja niihin lukite?
                    Osaa tehdä tuhoa sekin jos on jotain turhaa pintojen välissä...

                    Comment


                    • #40
                      Laitoin kaikki pultit ensin käsin hyllystä pyörittää siihen tiukkuuteen kuin meni ja sitten kiersin kehän laitteen yksitellen niihin lukitetta joten en usko, että on voinut päästä väliin.

                      Comment


                      • #41
                        Ihan mielenkiinnosta kyselen, vielläkö on ässässä pysynyt "kilopulteilla" vauhtipyörä kiinni? :)

                        Comment


                        • #42
                          Näyttäisihän tuo pysyneen kiinni ja mikä itseni yllätti vielä enemmän niin kytkin näyttäisi jopa pitävän tuon vanhan paineasetelman kanssa, että nähtävästi osattiin aika tarkkaan sitten pohtia sopiva sorvaus sille.

                          Juuri eilettäin pääsin testaamaan kesärenkaiden kanssa kuivalla asfaltilla niin pyöristä tuo tuntuisi ensin pito loppuvan. (tässä kohtaa äkkinäistä harmittaa, kun lukko jäi asentamatta sopivan pulttisarjan ja shimmilevyjen puuttumisen takia).


                          Itse asissa katselin jälkikäteen pulttikaupan kuittia niin niiden pulttien olisi kyllä pitänyt olla 12.9:jä, mutta mielestäni niissä 10.9 luki. Olivat joka tapauksesa muutaman millin vakiota pidempiä ja kerta kierrettä näytti riittävän niin minun logiikan mukaan paremminhan ne pysyy kiinni kuin vakiot. Joka tapauksessa kuten jo aikaisemmin lupasin niin kerron jos nuo pettää.


                          Kokemukset tuosta massalevystä on olleet kyllä hyviä. Suosittelen kyllä muillekin sitä katukäyttöön tuon sintterin sijaan. Alkuun se vähän kärysi jos joutui luistattamaan kytkintä, mutta noin tuhannen kilsan jälkeen sekin lakkasi. Nähtävästi tuo kuuluu sen ominaisuuksiin.

                          Kytkinpohjin on kyllä vanhaan verrattuna uskomattoman löysän tuntuinen. En tiedä johtuuko se siitä, että paineasetelman asento muuttui vai vanhat selvästi huonokuntoiset nesteet tuli korvattua DOT 5.1 nesteillä. Joka tapauksessa eipä tuo tietysti haittaa, kun kytkin pelaa kuten sen pitää.


                          Jotain pieniä ongelmiakin tuon projektin jäljiltä on. Ohjaustehostimen banjoliittimistä alempi alkoi vuotamaan öljyä melkein heti, kun jäi ne prikat vaihtamatta uusiin. Vaihdoin ne sitten myöhemmin kuparisiin (vanha näytti olevan aluumiinia), mutta jonkun ajan päästä alkoi vuotamaan uudelleen. Ei paljoa, mutta kuitenkin pikku hiljaa öljy tuolta tehostimesta häviää. Pitänee etsiä jostain uudet alumiiniset prikat siihen.

                          Samoin nelipyöräsuuntaus ei onnistunut eka yrittämällä ja itse asiassa siitä onkin avoin kysymys tuolla aihetta käsittelevässä ketjussa johon toivoisin viisaampien kommentteja: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=135365

                          Comment


                          • #43
                            Hyvä juttu, että on romut pysynyt akselin päässä kiinni. :)
                            Laitoitko loppujen lopuksi ihan oletus arvojen mukaiseen momenttiin vai tuohon mainitsemaasi 79nm?

                            Voisko olla, että sulla olisi jäänyt ilmaa sinne kuitenkin niin painelaakeri ei ole ihan niin timmi kun voisi olla? Itsellä sachsin massalevyllä myös, poljin on kyllä jämäkkä ja hyvä tuntuma.

                            Mitä tohon etuapurungon kiinnitykseen tulee, eihän sitä mun _mielestä_ voi asentaa väärin/väärään kohtaan..
                            Kaiken järjenmukaan kun siinä on kuitenkin ne puslat ne keskittää sen oikeeseen kohtaan ja ei muutakun pultit kiinni..

                            Jos miettii kun lyöt apurungon kohdilleen, pultit reikiinsä ja sen moottorin alatuen kiinni ei se montaa senttiä/milliä varmastikkaan enään siinä vaiheessa liiku ja ne erotukset pystyy kyllä varmasti säätämään jo sitten muulla tavalla..
                            Viimeksi muokannut Mikaell; 6.4.2015, 17:54.

                            Comment


                            • #44
                              Kyllä sitä apurunkoa voi joutua liikauttamaan että saa kulmat kohdalleen.

                              Comment

                              Working...
                              X