S3 8L:ssä on Sachs neljälapainen sintterikytkin, yksimassavauhtipyörän ja siihen kuuluvat jousissetin kanssa ollut nyt vissiin noin 40tkm. Ihan tarkkoja kilometrejä ei ole tiedossa kun on edellisen omistajan jäljiltä se.
Joka tapauksessa nyt näytti tulevan siinä mielessä käyttötunnit täyteen, että kytkin pitää noin 3500rpm asti jonka jälkeen vääntömomentti ylittää kytkimen sietokyvyn.
Vika ilmestyi ihan vasta muutama päivä sitten enkä ole viitsinyt tuota enempää sitten luistatella, kun pääsin varmuuteen, että se on kytkin joka luistaa.
Kysymys nyt siis kuuluukin, että mitä kaikkea tuossa nyt kannattaa vaihtaa samalla kun purkamaan joutuu kuitenkin jonkun verran?
Ainakin nämä tuli mieleeni:
- Uusi kytkinlevy
- Kampiakselin takastefa
- Vaihdelaatikon stefa
Kilometerejä on takana aika tarkkaan 200tkm ja alustalle ei tähän mennessä ole tehty muuta kuin laitettu konin säädettävä alustasarja joten pohdiskelin, että pitäisikö noita polyuretaani puslia vaihdella samalla? Nelipyöräsuuntaus vissiin olisi kuitenkin aiheellinen sen jälkeen kun noita pyöriä joutuu käyttämään irti?
Entä onko noissa laatikon/moottorikiinnityksissä jotain yleistä mitä kannattaisi parantaa samalla kertaa? Jossain ainakin tuntuisi olevan väljää, koska paikaltaan rajummin lähtiessä keulassa kolahtaa joku.
Itse on tarkoitus tämä homma tehdä joten sinällään kustannukset tulee vain osista ja tallipaikan vuokrasta, mutta tarkoitus on kuitenkin saada tuo viikonlopussa tehtyä joten siinä mielessä ei hirvittävästi mitään ylimäärästä viitisi alkaa tekemään joka ei helposti mene samalla.
Joka tapauksessa nyt näytti tulevan siinä mielessä käyttötunnit täyteen, että kytkin pitää noin 3500rpm asti jonka jälkeen vääntömomentti ylittää kytkimen sietokyvyn.
Vika ilmestyi ihan vasta muutama päivä sitten enkä ole viitsinyt tuota enempää sitten luistatella, kun pääsin varmuuteen, että se on kytkin joka luistaa.
Kysymys nyt siis kuuluukin, että mitä kaikkea tuossa nyt kannattaa vaihtaa samalla kun purkamaan joutuu kuitenkin jonkun verran?
Ainakin nämä tuli mieleeni:
- Uusi kytkinlevy
- Kampiakselin takastefa
- Vaihdelaatikon stefa
Kilometerejä on takana aika tarkkaan 200tkm ja alustalle ei tähän mennessä ole tehty muuta kuin laitettu konin säädettävä alustasarja joten pohdiskelin, että pitäisikö noita polyuretaani puslia vaihdella samalla? Nelipyöräsuuntaus vissiin olisi kuitenkin aiheellinen sen jälkeen kun noita pyöriä joutuu käyttämään irti?
Entä onko noissa laatikon/moottorikiinnityksissä jotain yleistä mitä kannattaisi parantaa samalla kertaa? Jossain ainakin tuntuisi olevan väljää, koska paikaltaan rajummin lähtiessä keulassa kolahtaa joku.
Itse on tarkoitus tämä homma tehdä joten sinällään kustannukset tulee vain osista ja tallipaikan vuokrasta, mutta tarkoitus on kuitenkin saada tuo viikonlopussa tehtyä joten siinä mielessä ei hirvittävästi mitään ylimäärästä viitisi alkaa tekemään joka ei helposti mene samalla.
Comment