Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 -03 camsensor ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 -03 camsensor ongelma

    Tuli hommattua tuollainen peli "konevikaisena" ja ongelma seuraava. Moottorin vikavalo alkaa vilkkumaan kun kone lämpiää, samalla alkaa nykimään/röpöttämään alakierroksilla ja kiihdyttäessä. Isoilla yli 3500 toimii paremmin. Kylmänä toimii hyvin. Vikakoodi antaa nokka-akselin asentoanturi oikea pakopuoli. Vaihdettu anturit keskenään puolelta toiselle mutta vika jatkuu samaan anturiin. Nyt antaa samalla kun moottorin vikavalo syttyy 5 pytyn kosketus vian. Tätä ei ollut aiemmin.
    Onko kellään ollut vastaavaa? Niin ja ketjut ei rallata.

  • #2
    Mikä sen vikakoodin numero on ja selite?

    Comment


    • #3
      Löytyisikö tuolta apua => http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&highlight=3.0

      Comment


      • #4
        Ei ollu tuosta viestiketjusta apua.
        Vikakoodi on P0014 eli tuo nokkan asentoanturi pakopuoli. Anturi siis ehjä koska vaihdettu toiselle puolelle.

        Comment


        • #5
          Jakoketju venynyt ja pakonokka kulunut. Käsittääkseni tyyppivika kyseisessä moottorissa. Jossakin tällä palstalla oli tuosta ongelmasta juttua, joten yritä vielä haulla tarkemmin.

          Comment


          • #6
            Luettu yötäpäivää mutta ei vastaavaa vikaa kellään. Jos tuo ketju venyny niin eikö se pitäis rallatusta? Ainakin vanha taunus ja jotkut mosset näin teki kun ketju veny.
            Jos ketju on venyny niin miksi herjaa tuota toisen nokan ajotusta mutta ei toisen?

            Comment


            • #7
              Se on venynyt juuri ja juuri rajansa yli, vcdssällä (tai muulla jolla pääse mittaus arvoihin) voit katsoa nokkien arvoja ja sieltä näkee sen ajotuksen. Olikohan kenttä 90 ja arvo pitäs olla 0 + - 6.

              Comment


              • #8
                Eikös tuossa moottorissa ohjata kaikkia nokkia hihnalla? Silloin ei ketju pääse venymään.

                Comment


                  #9
                  Ei ole ketjuja, yksi hihna vetää kaikkia nokkia. Jaon tarkistus ensimmäiseksi.

                  Comment


                  • #10
                    Oho, perhana, niimpä onkin. Tein perusoletuksen tästäkin kun muissakin.

                    Joo, ei sen verran sanoja takasin jotta eihän siellä ketjussa silloin mitään voi olla. Nokkien ajotustiedot pitäisi silti näkyä, tuolta groupista 90? Eli sieltä voi jo vähän katsoa onko se ajassaan. Muuten ajotus tarkistuksen alle, niinkuin Jani jo sanoikin.

                    Comment


                      #11
                      Jaon tarkastus on syytä tehdä siihen tarkoitetuilla työkaluilla, jos siitä ei ollut tietoa. Ja onpahan halvat työkalut, jos ei saa lainaan.

                      Comment


                      • #12
                        Jos tuo jako pielessä niin eikö sen pitäis oireilla heti? Täytyy tarkistaa se kuitenkin.

                        Comment


                        • #13
                          Eikö vika voisi olla pakonokan säätösolenoidissa , ne kai toimii öljyllä ja niissä on vain kaksi asentoa.

                          Säätösolenoidi esim. ko. pakonokalle on N318 .

                          Tuossa kuva systeemistä : http://vagfans.info/EN/audi/RDW/A6/A...mshaft,-valves

                          Tuossa vielä lähemmin kuva : http://workshop-manuals.com/audi/a6/...ge-1625001.png

                          Comment


                          • #14
                            Tuo kuulostaisi ensimmäiseltä järkevältä vaihtoehdolta.
                            Onkohan millanen homma vaihtaa?

                            Comment


                            • #15
                              Eikös tuo säätösolenoidi antas ihan itsekkin vikakoodin? Näin minä näkisin, mutta ennenkin olen ollut väärässä. Ei varmaan vaihtotyönä kauhea, mutta hintaa on ko. solenoidilla sen 800e Suomessa, jos oikein ymmärsin tuosta kuvasta.

                              Comment


                                #16
                                Juuri tuon hinnan vuoksi itse aloittaisin perusasioiden tarkistamisesta.

                                Comment


                                  #17
                                  Solenoidissa voisi olla vikaa, mutta kuten yllä todettu, kokeilu on kallista ja toiminnan tarkastaminen on hankalaa jos testissä napsuu "normaalisti". Sen voi toki irroittaa ja puhdistaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lisätään, että solenoidi siis päästää öljyn nokka-akselin säätimeen , jolloin oljynpaine muuttaa ajoitusta. Siellä taitaa olla jousikuorma vastassa. Vika voi siis olla täysin mekaaninen.

                                    Systeemi ei varmaankaan ole käytössä kylmänä, menee päälle jossain 60 asteen kohdalla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kokeilin aamulla sellaista kun siinä keulanpuolella on joku anturi niin irroitin piuhat ja ainakaan aamuisella lenkillä ei vikaa tullut päälle mutta sytytti moottorivikavalon ja koodit P0010 ja P0013 eli nokka-akselin asentosäädin,imupuoli vasen edessä1, virtapiirin toimintahäiriö.
                                      Jos en ihan hakoteillä ole niin onko kyseessä nyt sitten juuri tuo "halpa" käikäle sieltä sisältä vai onko tuossakin jonkin sortin anturi? Nopeasti kun miettii niin auto toimi kun piuhat irti tuli vain varoitusvalo ja kun kytkee takaisin niin ilmeisesti alkaa temppuilla ja vanhat koodit tulee takas.

                                      Comment


                                        #20
                                        Se osa johon johto tulee kiinni, on erillinen itse säätimestä. Se on juuri se solenoidi, joka voisi olla karstainen/tukossa/jumissa. Lienee parilla pienellä torxilla kiinni. Ottaa irti, puhdistaa ja katsoo muuttuuko vika. Jos ei, niin vika on luultavasti jossain muualla.
                                        Myös se jako olisi hyvä tarkastaa.
                                        VCDS;n komponentitestillä voi niitä solenoideja naksutella, jollloin kuulee pitääkö mitään ääntä.

                                        Millä testerillä luet vikaoodeja? Jos alkuperäisestä viasta saisi VCDS;llä otetut vikanumerot ja tekstit.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vgate MaxiScan VS890 tuollasella lueskellu. VCDS.llä en vielä ole päässy kiinni.
                                          Täytyy putsailla ja kattoa sitten uudestaa miltä näyttää.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Otetaans asiaa taas esiin kun on tehty jotain taas. Eli Laakkosen hinta tuolle nokkien säätäsolenoidi paketille 1100,- + jotain ei houkuttanu niin tilailin Ebayn tavaramarketista 90,- vaihdettiin tosin vain solkut joista vanhoita toinen kuumeni kovasti. Toimi taas hetken ja heitti vikavalon päälle, nollasin ja taas toimi kylmänä,kuumana, pitkää ja lyhyttä ajoa kunnes sytty taas. Nyt ei enää anna nollata vikavaloa vaan ilmoittaa että vika pitää ensin korjata. Vika koodi siis P0014.
                                            16398/P0014/000020 - Bank 1: Camshaft B (Exhaust): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
                                            Ollaan tässä mietitty voisko tuo jako kuitenkin olla syyllinen?? Hihna siis vaihdettu 2000km sitten.
                                            Onko kellään tuota ajoituksen tarkistus rautaa Tampereen seudulla tai ei haittaa vaikka vähän kauempanakin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaipa se jako sitten on, itsellä sama koodi poistui, kun puhdistutin solenoidit Finjector:lla. Samalla kuorien löysät prässäykset naputeltiin tiukaksi. Auto tosin 07 mallinen ketjukone.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla on 3.0 ajoituskamat ja huomenna voisi kulkeutua Tampereen kupeeseen, laita yv.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Itse juuri avasin oman mottini sunnuntaina aanelkusta. ku alko pitää perjantai iltana kolinaa ja kilkettä apparinpuolelta venakopan alta, pakonokka kulunu ja nostaja puhki.. olisiko kellää vinkata mistä lähtisi haalimaan uutta pakonokkaa..? osanum: 06c109022g
                                                  ja tosiaanki kannattaa koittaa sitä anturien puhdistusta jollaki kunnon liuottimella jos on karstainen

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itse tilasin aikanaan Saksasta uuden orkkiksen, tarvikkeena saatavuus oli ainakin silloin olematon.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Päivitellääns tilannetta hieman, tilasin "uuden" solenoidin ja vaihdettin se mutta sama tilanne vieläkin.Viallinen solkku lämpeni yli 100 asteeseen kun toinen jäi reiluun 80 kun kuormitettiin niitä. Molemmat solkut kyllä toimi tuon jousikuorman puolesta mutta olisko tuo lämpö sitten se vian aiheuttanut. Nyt tehdään moottorihuutelu ja katsotaan mitä sitten tapahtuu.
                                                      Edelleen kaipaisin tietoa olisko jollain tuota nokka-akselin lukitus työkalua ko autoon, voisin kohtuullista korvausta vastaan vuokrata jos tuo konehuuhtelu ei auta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ähtäristä löytyis ajoitus työkalut,jos liikut täällä suunnalla niin joutaa lainaan.
                                                        Tässä omasta koneesta kuvia forte pesun jälkeen:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=136875

                                                        Tiedä kyllä oliko syyllinen mutta ei se mielestäni auta ainakaan jos moottori oikein likainen ja likaa jää kiertoon.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No niin kerrotaampas hieman missä mennään. Ajoitus säädetty ja oli kohdillaa mutta kokeilumielessä vahdettiin nokkien tunnisteanturit puolelta toiselle ja ainakin toistaisekse vikakoodi pysynyt poissa mutta uusi pahempi ongelma tilalle eli sytytys katko 2sylinterissä. Tilasdin uudet anturit ja ei muutosta. Mistähän alkais tuota vikaa purkaa? Sytkä ja tulppa on vaihdettu kakkosesta 5 mutta vika ei siirry. Lueskelin jenkkifoorumilta että ilmavuoto tai alhaiset bensapaineet vois aiheuttaa moista. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X