Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F avant 3.0tdi Q -10 Tiptronicista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 4F avant 3.0tdi Q -10 Tiptronicista

Onko normaalia, että ei heitä 6 vaihdetta päälle ennenkuin vauhtia on 82kmh? Laatikossa vikaa?

Ei siis vaihda kutoselle ennen kuin vauhtia joku 85-90kmh. Muutenkin tuntuu, että ajelee aika pienillä vaihteilla. Onko kellään heittää tähän jotain apuja?

Comment

En oo vastaavaa päässy kokeilemaan, mutta vaikuttaa ihan normaalilta. Muista, että se on oppiva vaihteisto, sinä sen oot opettanut. Olettaen että auto on ollut sinulla jo jonkin aikaa.

Comment

Kyllä pistää mullakin kutosen silmään vasta ku vauhti menee yli 84 km/h. Minusta toimii hyvin ja jouhevasti, toisin ku jotkut minimaalisille CO2:sille puristetut autot, jotka ajaa koko ajan niin isolla vaihteella, että auto jurisee ja tärisee.

Comment

Monissa saksalaisissa autoissa viimeinen vaihde on optimoitu mootoritieajoon, jolloin Suomen maanteilla välitys on hieman turhan pitkä. Itse en pitäisi siis ihmeellisenä, jos maantienopeudessa ei automaatti kytke vielä viimistä vaihdetta.

Comment

Samoin vaihtaa minulla, ja minun tietojen mukaan tämä laatikko ei todellakaan ole oppiva eikä ohjelmoitava.

Comment

Onkos näissä joku ZF:n tekele laatikkona?

Comment

Okei, kiitos kaikille vastauksista, nyt voi olla rauhallisin mielin :)

Comment

Kyllä 6v tipissä on oppiminen mukana. Sitä en tiedä saako sitä pois kuten 5v tipistä.

Comment

Niinhän tuo vaihtaa kutoselle 80 nopeudesta, siitäkun varovasti laskee nopeutta 70:iin vielä pysyy 6 päällä. Mut onks siinä järkee, kierroksia silloin 1100. Suurin vääntö alkaa 1400 rpm.

Comment

Working...
                    X