Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t öljynpainevalo ja Laakkonen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t öljynpainevalo ja Laakkonen

    Laitetaan nyt tännekkin, vaikka auton merkki ei ihan foorumiin täsmääkkään, moottori kyllä, niin josko jollain olisi heittää vinkkejä miten kannattaisi toimia:

    Ei siis oikein suju asiat jouhevasti Tampereen Laakkosen kanssa..

    Eli äitini osti kesällä Laakkoselta Tampereen toimipisteestä -03 Passat 1.8t (ostohetkellä ajettu 158tkm, nyt 161tkm).
    Tällä viikolla auto sytytti ajossa punaisen öljynpainevalon. Auto tien sivuun ja kyyti hinurilla Laakkoselle.
    Kysyessä, että miten mahdolliset maksujärjestelyt hoidetaan, niin sanottiin, että katsotaan sitä sitten kun vika on saatu selvitettyä ja saatu hinta-arvio korjaukselle. Antoivat laina-auton käyttöön vianselvityksen ajaksi.

    Seuraavana päivänä tuli soitto, että öljynpaineet on kylmällä koneella ok, mutta lämmetessä laskevat niin että varoitusvalo syttyy. Eli diagnoosina oli surullisen kuuluisa tukkeutunut öljypumpun sihti (tarkennuksena vielä, että kyseiseen autoon oli aina käytetty Longlife öljyjä kunnes tuli äidilleni ja tarkoitus on ollut siirtyä normaaliin öljynvaihtoväliin).

    Liike ilmoitti sihdin ja öljypohjan puhdistuksen hinnaksi 1500-2000e riippuen montako kertaa öljypohjan ja sihdin joutuu puhdistamaan. Tästä lupasivat anteliaasti korvata kolmasosan, koska auton ostosta on se kuluttajansuojalain mukainen alle 6kk. Eli äidilleni olisi jäänyt ko.huollosta maksettavaa 1000-1500e.
    Hintaa ihmeteltiin ja useamman Laakkosen henkilön kanssa koitettiin sopia summaa pienemmäksi, ilman tulosta.

    Seuraavaksi soitimme pienemmälle volkkareihin erikoistuneelle pajalle, josta sanoivat toimenpiteen hinnaksi 300€.
    Sieltä varattiin huolto ja sovittiin että auto hinataan seuraavana päivänä Laakkoselta pois.

    Tampereen Laakkosen ilmoittama huollon hinta kummastutti edelleen sen verran, että äitini soitti Hämeenlinnan Laakkoselle, josta ilmoittivat kyseisen toimenpiteen hinnaksi 510€!
    Oikein mitään järjellistä syytä tälle ei voi olla, että hinta on toisella paikkakunnalla 3 tai peräti 4 kertaa isompi täysin samalle operaatiolle. Haiskahtaa kieltämättä hieman asiakkaan huijaamiselta kyseinen toiminta.

    Laakkoselta autoa hinurilla hakiessa ilmoittivat myös loppukevennyksenä, että laittavat perästä tulemaan 180€ laskun tehdystä vikadiagnoosista.

    Onko muille sattunut vastaavaa ja miten asiassa kannattaisi edetä? Koska tuo huollolle ilmoitettu moninkertainen hinta Hämeenlinnaan verrattuna ja 180€ lasku vian selvittämisestä tuntuvat sen verran kohtuuttomilta. Toki auto olisi tullut heti vietyä muualle vianselvitykseen, jos olisi alusta asti ollut tiedossa, että aikovat joka tapauksessa veloittaa siitä, ja todennäköisesti Laakkosen ilmoittama 180e summa on paljon suurempi kuin monessa muussa paikassa olisi ollut.



    Kovasti liike siis yrittää tässä tapauksessa pyristellä irti virhevastuustaan antamalla järjettömiä huoltohintoja, mutta nämä keinot on ehkä hieman kyseenalaiset..

    #2
    Ei tuo 180e taida olla Laakkosen hinnaston mukaan kuin 1,5h vianhakua joka niillä saattaa helposti mennä. Tuo itse korjauksen hinta kyllä kummastuttaa ja siitä olis ehkä kannattanut tiukkaankin sävyyn kysyä.

    Comment


    • #3
      Mä löisin kyl samalla uuden pumpun ku se pohja on irti.

      Comment


      • #4
        Motonetistä uusi pumppu sihteineen 60e, merkistä jne en tosin tiedä.

        Comment


        • #5
          Jos ja kun tuohon hommaan joutuu niin en todellakaan laittaisi mitään mätänetin osia. Ei nuo nyt NIIN paljon marmorilla maksa.

          Comment


            #6
            Mulle joskus 2010-2011 Hyvinkään Laakkoselta kertoivat saavansa ~500€ homman hoidettua kun Lahti-Helsinki moottoritiellä sytytti öljynpainevalon. Taitaa olla tuo Hämeenlinnan Laakkosen 510€ totuuden mukaisempi hinta tuolle sihdinvaihtotyölle kun tuo Tampereen hinta.

            Comment


            • #7
              Tosiaan Tampereen päästä ilmoitettu huollon hinta tässä eniten ihmetyttääkin.

              Tuskin sanoisivat sihdin puhdistuksen hintaa kysyvälle asiakkaalle, että maksaa noin 2t€, tulee jo kohtuu kova tuntihintakin, jos homma vie max.8h. Tuntuu hieman ihmeelliseltä kikkailulta ja asiakkaan huijaamiselta.
              Toki auto olisi tullut huoltoon jätettyä, jos olisivat sanoneet hinnaksi sen totuudenmukaisemman 500€ josta korvaisivat kolmanneksen.

              Tarvitsee varmaan olla vielä uudelleen yhteydessä huoltopäällikköön ja ihmetellä huoltohinnoittelua, kun auton ostaneelle hinnat on nelinkertaiset :D

              Comment


                #8
                Pyydät vaikka kirjallisena hämeenlinnan tarjouksen niin voit sen esittää tampereella.

                Comment


                • #9
                  Taitaa ihmiset olla sen verran hintatietoisia, että vievät autonsa paikkaan missä samat huollot tehdään edullisemmin. Olisko näitä viimeisiä rypistyksiä yrittää rahastaa asiakkaita? Ettei vaan kävis samat kuin veholle, että kohta mainostetaan lakki kourassa edullisia huoltohintoja telvesiossa, kun ei ole enään asiakkaita. Tiedä sitten onko ne edelleenkään edullisia. :)

                  Ps. Omaan autoon treen audi centerillä lohkon (lämmitin) laitto 450€. Muualla laitettuna 230€. Mitä veikkaatte laitatinko AC:ssä? Ei ole tyhmää maksaa liika vai miten se menikään. ;)

                  Comment


                    #10
                    Ja merkkiliikkeissä ei muka olla tietoisia mitä longlife huoltojärjestelmä aiheuttaa autoille. Joku muu syyhän tähän varmaankin löydetään merkkiliikkeen taholta :-) Olisi mielenkiintoista tietää mistä johtuu.

                    Miksi se pitäisi puhdistaa useamman kerran ? Jos hinnoittelu on tuota luokkaa niin uusi sihti + öljypumppu niin asia on taas kunnossa hetken aikaa.
                    Niin, tai jos merkkiliike joutuu antamaan 2v takuun työlle ja osille niin ehkä se 3-4 kerran huuhtelu on välttämätön jotta saadaan kaikki longlife kura pois koneesta.Muutoinhan voi käydä niin että asiakas tulee puolen vuoden päästä uudelleen saman asian takia kinuamaan uusintaa takuuseen jolloin se menee merkkiliikkeen piikkiin kun nyt olisi mahdollista laittaa koko roska asiakkaan piikkiin.

                    Comment

                    Working...
                    X