Laitetaan nyt tännekkin, vaikka auton merkki ei ihan foorumiin täsmääkkään, moottori kyllä, niin josko jollain olisi heittää vinkkejä miten kannattaisi toimia:
Ei siis oikein suju asiat jouhevasti Tampereen Laakkosen kanssa..
Eli äitini osti kesällä Laakkoselta Tampereen toimipisteestä -03 Passat 1.8t (ostohetkellä ajettu 158tkm, nyt 161tkm).
Tällä viikolla auto sytytti ajossa punaisen öljynpainevalon. Auto tien sivuun ja kyyti hinurilla Laakkoselle.
Kysyessä, että miten mahdolliset maksujärjestelyt hoidetaan, niin sanottiin, että katsotaan sitä sitten kun vika on saatu selvitettyä ja saatu hinta-arvio korjaukselle. Antoivat laina-auton käyttöön vianselvityksen ajaksi.
Seuraavana päivänä tuli soitto, että öljynpaineet on kylmällä koneella ok, mutta lämmetessä laskevat niin että varoitusvalo syttyy. Eli diagnoosina oli surullisen kuuluisa tukkeutunut öljypumpun sihti (tarkennuksena vielä, että kyseiseen autoon oli aina käytetty Longlife öljyjä kunnes tuli äidilleni ja tarkoitus on ollut siirtyä normaaliin öljynvaihtoväliin).
Liike ilmoitti sihdin ja öljypohjan puhdistuksen hinnaksi 1500-2000e riippuen montako kertaa öljypohjan ja sihdin joutuu puhdistamaan. Tästä lupasivat anteliaasti korvata kolmasosan, koska auton ostosta on se kuluttajansuojalain mukainen alle 6kk. Eli äidilleni olisi jäänyt ko.huollosta maksettavaa 1000-1500e.
Hintaa ihmeteltiin ja useamman Laakkosen henkilön kanssa koitettiin sopia summaa pienemmäksi, ilman tulosta.
Seuraavaksi soitimme pienemmälle volkkareihin erikoistuneelle pajalle, josta sanoivat toimenpiteen hinnaksi 300€.
Sieltä varattiin huolto ja sovittiin että auto hinataan seuraavana päivänä Laakkoselta pois.
Tampereen Laakkosen ilmoittama huollon hinta kummastutti edelleen sen verran, että äitini soitti Hämeenlinnan Laakkoselle, josta ilmoittivat kyseisen toimenpiteen hinnaksi 510€!
Oikein mitään järjellistä syytä tälle ei voi olla, että hinta on toisella paikkakunnalla 3 tai peräti 4 kertaa isompi täysin samalle operaatiolle. Haiskahtaa kieltämättä hieman asiakkaan huijaamiselta kyseinen toiminta.
Laakkoselta autoa hinurilla hakiessa ilmoittivat myös loppukevennyksenä, että laittavat perästä tulemaan 180€ laskun tehdystä vikadiagnoosista.
Onko muille sattunut vastaavaa ja miten asiassa kannattaisi edetä? Koska tuo huollolle ilmoitettu moninkertainen hinta Hämeenlinnaan verrattuna ja 180€ lasku vian selvittämisestä tuntuvat sen verran kohtuuttomilta. Toki auto olisi tullut heti vietyä muualle vianselvitykseen, jos olisi alusta asti ollut tiedossa, että aikovat joka tapauksessa veloittaa siitä, ja todennäköisesti Laakkosen ilmoittama 180e summa on paljon suurempi kuin monessa muussa paikassa olisi ollut.
Kovasti liike siis yrittää tässä tapauksessa pyristellä irti virhevastuustaan antamalla järjettömiä huoltohintoja, mutta nämä keinot on ehkä hieman kyseenalaiset..
Ei siis oikein suju asiat jouhevasti Tampereen Laakkosen kanssa..
Eli äitini osti kesällä Laakkoselta Tampereen toimipisteestä -03 Passat 1.8t (ostohetkellä ajettu 158tkm, nyt 161tkm).
Tällä viikolla auto sytytti ajossa punaisen öljynpainevalon. Auto tien sivuun ja kyyti hinurilla Laakkoselle.
Kysyessä, että miten mahdolliset maksujärjestelyt hoidetaan, niin sanottiin, että katsotaan sitä sitten kun vika on saatu selvitettyä ja saatu hinta-arvio korjaukselle. Antoivat laina-auton käyttöön vianselvityksen ajaksi.
Seuraavana päivänä tuli soitto, että öljynpaineet on kylmällä koneella ok, mutta lämmetessä laskevat niin että varoitusvalo syttyy. Eli diagnoosina oli surullisen kuuluisa tukkeutunut öljypumpun sihti (tarkennuksena vielä, että kyseiseen autoon oli aina käytetty Longlife öljyjä kunnes tuli äidilleni ja tarkoitus on ollut siirtyä normaaliin öljynvaihtoväliin).
Liike ilmoitti sihdin ja öljypohjan puhdistuksen hinnaksi 1500-2000e riippuen montako kertaa öljypohjan ja sihdin joutuu puhdistamaan. Tästä lupasivat anteliaasti korvata kolmasosan, koska auton ostosta on se kuluttajansuojalain mukainen alle 6kk. Eli äidilleni olisi jäänyt ko.huollosta maksettavaa 1000-1500e.
Hintaa ihmeteltiin ja useamman Laakkosen henkilön kanssa koitettiin sopia summaa pienemmäksi, ilman tulosta.
Seuraavaksi soitimme pienemmälle volkkareihin erikoistuneelle pajalle, josta sanoivat toimenpiteen hinnaksi 300€.
Sieltä varattiin huolto ja sovittiin että auto hinataan seuraavana päivänä Laakkoselta pois.
Tampereen Laakkosen ilmoittama huollon hinta kummastutti edelleen sen verran, että äitini soitti Hämeenlinnan Laakkoselle, josta ilmoittivat kyseisen toimenpiteen hinnaksi 510€!
Oikein mitään järjellistä syytä tälle ei voi olla, että hinta on toisella paikkakunnalla 3 tai peräti 4 kertaa isompi täysin samalle operaatiolle. Haiskahtaa kieltämättä hieman asiakkaan huijaamiselta kyseinen toiminta.
Laakkoselta autoa hinurilla hakiessa ilmoittivat myös loppukevennyksenä, että laittavat perästä tulemaan 180€ laskun tehdystä vikadiagnoosista.
Onko muille sattunut vastaavaa ja miten asiassa kannattaisi edetä? Koska tuo huollolle ilmoitettu moninkertainen hinta Hämeenlinnaan verrattuna ja 180€ lasku vian selvittämisestä tuntuvat sen verran kohtuuttomilta. Toki auto olisi tullut heti vietyä muualle vianselvitykseen, jos olisi alusta asti ollut tiedossa, että aikovat joka tapauksessa veloittaa siitä, ja todennäköisesti Laakkosen ilmoittama 180e summa on paljon suurempi kuin monessa muussa paikassa olisi ollut.
Kovasti liike siis yrittää tässä tapauksessa pyristellä irti virhevastuustaan antamalla järjettömiä huoltohintoja, mutta nämä keinot on ehkä hieman kyseenalaiset..
Comment