Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 automaatti Quattro täristää.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 automaatti Quattro täristää.

    Mikähän mahtoi hajota, kun illalla ajelessani yhtäkkiä auto alkoi täristämään todella voimakkaasti.
    Tärinä voimistuu mitä enemmän kaasua painaa, ja loppuu kun kaasun nostaa ylös.
    Ratissa ei tunnu mitään, ja muutenkin renkaiden pitäis olla ihan kunnossa.
    Tärinä tuntuisi tulevan jostain kardaanin paikkeiltä. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuitenkaan esiinny.

    Ehdotuksia?

  • #2
    Yleensähän vapina/tärinä veto päällä tarkoittaa vikaa sisemmässä vetonivelessä tai vetoakselissa. Quattroja kun en tunne, niin paha mennä sanomaan voisiko vika jossain päin kardaania myös aiheuttaa tuollaista...?

    Comment


      #3
      quattrossa vika saattaisi olla myös kardaanin tukilaakerissa tai sen kumissa.

      Comment


      • #4
        Toimiiko laatikko normaalisti? Kurkkaa paisuntasäiliöön, ettei tomaatin mehut ole karannut jäähdytysnesteiden sekaan/päinvastoin.

        Comment


          #5
          Jaahas,

          Olisikos pakkaantunutta lunta vanteiden sisäpuolella??? Mulla ainaskin joulukuussa täristi yhtäkkiä perkeleesti, pysäytin auton ja putsasin vanteiden sisäreunat ja ongelma poistui.

          Comment


          • #6
            Tänään tuli Lauttasaaren Audilta korjausarvio autosta.
            Autossa perä rikki. Uusi perä vaihdettuna n 5000 euroa.
            Taisi loppua mun Audistin ura tähän, ellei jollain ole myydä halvalla perää?

            Comment


              #7
              Miksi pitäisi olla tehdasuusi? Eiköhän noita purkamoilla ole, ainakin Ruotsissa vallan järkevään hintaan eli muutamalla satasella.

              Vähän varauksella kyllä suhtautuisin tuohon diagnoosiinkin...

              Comment


              • #8
                Osaatko sanoa mistä niitä kannattaisi kysellä?
                Tietääkö kukaan minkä kaikkien moottorivaihtoehtojen perät tuohon käy?

                Comment


                • #9
                  Alkuun vaikka http://www.varaosahaku.fi/, osa välittää myös Ruotsin puolelta. Ruotsissa http://www.bildelsbasen.se ja mikä ettei myös ePay.de

                  Comment


                    #10
                    Sanoivatkos mikä sieltä perästä oli hajonnut?

                    Comment


                      #11
                      Millä sen saa rikki noilla tehoilla? Öljyttömyydellä? Niin ja sitten - perä - mitä se tarkoittaa? Takatasauspyörästö? Vai keski- tai etu? Kaikista näistä kun kansankielellä käytetään virheellisesti nimeä perä.

                      Comment


                      • #12
                        Sanoivat että takaperästä (takatasauspyörästö?) on laakeri hajonnut, joten vetoakselissa on noin sentin välys. ei kuulemma kannata korjata enään. Öljyä takaperässä oli.

                        Osaako kukaan sanoa että käviskö tämä kyseinen perä esim autooni:

                        http://tinyurl.com/butyw


                        Autoni on siis vuosimallia 95 ja 2.8 quattro sedan.
                        Audilla ei osannut kukaan sanoa, että käykö.



                        edit. linkki korjattu.

                        Comment


                          #13
                          OT: Linkin lyhentämiseen kätevä on www.tinyurl.com

                          Comment


                            #14
                            Voi käydä tai ei, en tiedä montako välitysvaihtoehtoa ollut tarjolla ko. moottorilla. Onko manuaalissa sama kuin automaatissa? Pitää tarkistaa auton tyyppilapusta kirjainkoodi. Huoltokirjan etusivulla ja useimmiten takalaatikon maton alla oleva paperitarra kertoo oikean kirjainyhdistelmän.

                            Comment


                            • #15
                              Miten sitä kirjainyhdistelmää pitäisi sitten tulkita?

                              Comment


                              • #16
                                Haet ko. vaihteistokoodin perusteella mikä perä siinä on ja sen perusteella missä kaikissa vehkeissä on käytetty samaa. AKTE auttaa.

                                Comment


                                  #17
                                  moottori/vaihteistokoodi isoilla, seuraavana pienellä tekstillä tasauspyörästön koodi

                                  Comment


                                  • #18
                                    omasta ravistus lähti laatikon öljyn vaihdolla....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Olemme askeleen viisaampia taas.
                                      Autosta tosiaan on hajonnut perästä vetareiden laakerit kummaltakin puolelta.
                                      Onneksi löytyi uusi perä suhtkoht edullisesti.

                                      Onko kellään veikkauksia mikä tuommoisen voisi tehdä perälle?
                                      Perässä on öljyä, ja on aina ollut. sillä on ajettu vasta 160tkm ja autossa on vielä täysi huoltokirjakin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ettei olisi kuitenkin käynyt kuivana jossainvaiheessa...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko kukaan onnistuneesti laakeroinut noita perämurikoita, vai onko viisainta hakea suoraan ehjä perä jostain purkamolta?

                                          Omassa kotterossa tuntuu olevan jonkin verran poskilaakereissa väljää ja 80-100km/h vauhdissa auto vapisee hieman. Voi johtua kyllä renkaistakin. Sivuääniä perästä juurikaan kuulu, mutta quattro-kolahdus tuntuu vähän turhankin voimakkaasti. Lieneekö käynyt öljyt joskus vähäksi...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsellä täristää kanssa..

                                            Comment

                                            Working...
                                            X