Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäärämittarin alatasa - K-jet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ilmamäärämittarin alatasa - K-jet

    Mulla on ollu ongelmia joskus käyntiin lähtemisen kanssa koneen ollessa lämmin. Startatessa ilmamäärämittari jäi liian alas, joten sinne jäi pieni rako ja ilma meni näin lautasen ohi nostamatta sitä. Kylmänä lähti hyvin kun kone sai kylmäkäynnistyssuuttimelta sen verran ainetta että hörähti, ja sen jälkeen lautanenkin nousi. Työntämällä sai vian ilmettyä käyntiin, kun kone sai enemmän kierroksia ja suuremman alipaineen tuonne...

    Nyt säädin alatasoa ylemmäs ja varsinainen ongelma on nyt se että missä tasossa tuon ilmamäärämittarin lautasen tulisi olla kun kone ei ole käynnissä? Säädin sen nyt tuohon kartion alaosaan, kuten alla olevassa kuvassa lautanen näkyy olevan. Tuntuma on nyt se että kone käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä. Veikkaan että lautanen ei liikahda ollenkaan tyhjäkäynnillä ala-asennosta. Eli kuinka korkealle tuo lautanen normaalisti nousee tuommosilla alle 1000rpm kierroksilla. Missä on se lautasen alaraja milloin tuo ilmamäärämittari sulkee syötön?

    Tuo punainen viiva on lautasen entinen paikka, jossa kone ongelmoi lämpimänä käyntiin lähtemisen kanssa. Kierroksilla tuntuisi olevan seokset kohdallaan, veto ja kulutus on ihan ok. Parhaiten tämänkin sais selville asianmukaisilla mittausvehkeillä, kuten aina.


    Ruiskuna siis k-jet.

    #2
    Mustan värinen lautanen lähempänä totuutta kuin tuo punainen. Säädä seos ruuvista seoksia pienemälle, jos tuuntuu että on liian rikkaalla.

    Comment


    • #3
      Muistasin että jossain oli joskus puhetta (autodata??) että siitä mistä se kartio sielä pohjalla loppuu nii 1.5-2mm alaspäin olisi lautasen yläreuna. Eli lähempänä tuota mustaa lautasta.

      Toisessa coupessa olen laittanut juuri noin ja pelaa kaikin puolin sekä kylmänä että kuumana.Kun taas toisessa en ole katsonut ja joskus meinaa olla että ei lähde sellaisena puolikuumana heti käyntiin mutta en mee takuuseen voi johtua jostain muusta.

      Comment


        #4
        Vielä asiaan liittyen, onko kuinka moni huomannut pakkas keleillä että ilmamäärämittarin liike alkaisi takkuamaan? Itse olen puhdistanut kerran tänä talvena tuon lautasen, kun tahtoo kertyä semmosta öljyn ja kondensioituneen veden sekaista mömmöä joka estää lautasen liikkeen ala-asentoon.

        Ei oo pitkä aika siitä kun puhdistin ja taas tuntuu että seos on tyhjäkäynnillä liian rikas. Tuntuu että tuo kone työntää tuolta huohottimesta liikaa öljyä tuonne lautasen alle. Onko se kuinka normaalia? Koneessa tuntuu vielä olevan tehot ainakin melkein tallella ja ei se vielä kauheena öljyäkään syö, joten en usko että se ny väljyyttään huohottaa noin rajusti.

        Uskaltaako ilmamäärämittarille menevää huohotinletkua tukkia?

        Comment


          #5
          Tuo on ihan tuttua - aikanaan omassa autossa oli se rajoitin sieltä lautasen alta murtunut irti

          Tuli tehtyä uusi näin, että lautasella olisi jotain enintään millin-parin verran vapaa liikettä ennen kun se alkais painamaan bensanjakajaa auki - silloin se jääkin sinne suunilleen "mustan lautasen paikalle".

          Jos seoksen säätöruuvilla ei ole ennen kikkailtu, niin pitäisi homma olla sillä kunnossa.

          Comment


          • #6
            Ei voi tulpata mutta voi pistää hengittämään suoraan ulkoilmaan. kovilla pakkasilla saattaa mennä jäähän eli pitää huolehtia siitä että ei pääse jäätymään. Ja sitten tulpata se ilmansuodatin kotelon reikä umpeen mistä sen letkun otat pois.

            Comment


              #7
              Kiitoksia vaan kaikille vastauksista. Kunhan kelit lämpiää niin pitää ottaa taas tuo lautanen esiin, putsata se ja samalla ottaa huohotinputki pois.

              Comment

              Working...
              X