Mulla on ollu ongelmia joskus käyntiin lähtemisen kanssa koneen ollessa lämmin. Startatessa ilmamäärämittari jäi liian alas, joten sinne jäi pieni rako ja ilma meni näin lautasen ohi nostamatta sitä. Kylmänä lähti hyvin kun kone sai kylmäkäynnistyssuuttimelta sen verran ainetta että hörähti, ja sen jälkeen lautanenkin nousi. Työntämällä sai vian ilmettyä käyntiin, kun kone sai enemmän kierroksia ja suuremman alipaineen tuonne...
Nyt säädin alatasoa ylemmäs ja varsinainen ongelma on nyt se että missä tasossa tuon ilmamäärämittarin lautasen tulisi olla kun kone ei ole käynnissä? Säädin sen nyt tuohon kartion alaosaan, kuten alla olevassa kuvassa lautanen näkyy olevan. Tuntuma on nyt se että kone käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä. Veikkaan että lautanen ei liikahda ollenkaan tyhjäkäynnillä ala-asennosta. Eli kuinka korkealle tuo lautanen normaalisti nousee tuommosilla alle 1000rpm kierroksilla. Missä on se lautasen alaraja milloin tuo ilmamäärämittari sulkee syötön?
Tuo punainen viiva on lautasen entinen paikka, jossa kone ongelmoi lämpimänä käyntiin lähtemisen kanssa. Kierroksilla tuntuisi olevan seokset kohdallaan, veto ja kulutus on ihan ok. Parhaiten tämänkin sais selville asianmukaisilla mittausvehkeillä, kuten aina.
Ruiskuna siis k-jet.
Nyt säädin alatasoa ylemmäs ja varsinainen ongelma on nyt se että missä tasossa tuon ilmamäärämittarin lautasen tulisi olla kun kone ei ole käynnissä? Säädin sen nyt tuohon kartion alaosaan, kuten alla olevassa kuvassa lautanen näkyy olevan. Tuntuma on nyt se että kone käy liian rikkaalla tyhjäkäynnillä. Veikkaan että lautanen ei liikahda ollenkaan tyhjäkäynnillä ala-asennosta. Eli kuinka korkealle tuo lautanen normaalisti nousee tuommosilla alle 1000rpm kierroksilla. Missä on se lautasen alaraja milloin tuo ilmamäärämittari sulkee syötön?
Tuo punainen viiva on lautasen entinen paikka, jossa kone ongelmoi lämpimänä käyntiin lähtemisen kanssa. Kierroksilla tuntuisi olevan seokset kohdallaan, veto ja kulutus on ihan ok. Parhaiten tämänkin sais selville asianmukaisilla mittausvehkeillä, kuten aina.
Ruiskuna siis k-jet.
Comment