Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2,2 -88 Alavääntö/röpötys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2,2 -88 Alavääntö/röpötys

    Varsinkin kylmänä tekee "röpötystä" kierroksilla ok. Ja lämpöisenä ei vaivaa mikään, pelaa ok.
    KU-moottori

    -Jakajan kansi ok.
    -tulpat kaikki samanväriset (kolmikärki)
    -Ei venttiilivikaa/savuta.
    -pysyy hyvin käynnissä kylmänä.
    -ei imuvuotoja

    Mutta heti tyhjäkäynnin jälkeen "röpöttää" niin kuin neljällä kävisi.

    Mutta kiusallinen 1200-1500 rmp. kohdalla "vika"

    No niin, mikähän vikana.??

  • #2
    Ihan ensin takerrun nuihin kolmikärki tulppiin, miksi? Muutaman vastaava vikaisen vanhan oon korjannu oikeilla tulpilla ja oikeilla tulpanjohdoilla.

    Comment


    • #3
      Kolmikärkinen noihin 8/10v vaggilaisiin yleensä kuuluukin.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.10.2014, 18:15.

      Comment


      • #4
        Mitä minulla noita audeja on ollut, niin järjestäen kaikissa kolmikärjelliset kaikissa (15 audia)

        Comment


        • #5
          Ngk ainakin väittää jotta BP6ET on OE vastaava ja on yksikärkinen. Monikärkisen kipuna on erillainen ja vaatisi enemmän virtaa, voi olla jotta olen käsittänyt väärin.

          Comment


          • #6
            Kolmikärkinen lyö ihan yhtälailla vain yhden kipunan kerrallaan.

            Vaikuttaako kylmäkäyntisuuttimen irrotus mihinkään? Ja alipaineletkuissa ei ole vuotoja? Ei letkuissa, eikä venttiileissä/kelloissa? Osa venttiileistä on auki sitten vain kylmänä eli lämpimänä alipaineletkut tietyille osille ovat tukittuja.

            Jos ei noista apuja, niin sitten melkeinpä menee jo ohjauspaineen puolelle. Onko ohjauspaineensäätimen sähkövastus ehjä ts. mittaa napojen välinen vastus. Sen tarkoitus on lämmittää säädin ikään kuin korjatusti samassa suhteessa moottorin kanssa. Pelkkä mekaaninen lämmönsiirtyminen on liian hidasta eikä ohjauspaine säädy oikeassa synkassa moottoriin nähden.
            Viimeksi muokannut jasso; 17.10.2014, 22:33.

            Comment


            • #7
              Muistelen että KV minulla teki tuommoista kummaa röpötystä kun virranjakajan alipainekellossa oli kalvon asennon mukaan vaihteleva vuoto. Osakuorman ennakot menivät metsään. Röpötti.

              Kjetin pitäisi toimia lämpimänä mainiosti ilman mitään näitä kylmäkäynnistyksen apulaitteita, jos vain imupuolen letkut ovat ehjät. Polttoaineen määrähän tulee imusarjassa vallitsevan paineen mukaan, joten jos on vuotoja on myös väärät määrät soppaa.

              Comment


              • #8
                Onko KU moottirisessa vielä tyhjäkäynti/täyskaasu kytkin läpän akselilla? Vois olla kärjet jumissa?

                Comment


                • #9
                  Ei ole tyhjäkäynti puolessa mitään vikaa, huomaa mikrokytkimen toiminnan jo sillä, että päästää kaasun, niin kone jarruttaa siihen saakka kun saavuttaa n.1000rmp. Ja ei kaiketi kävisi edes tyhjäkäyntiä.

                  Ja jakajan kalvo ehjä + ei väljää jakajassa. Kansi/johdot ok.
                  Päästöt ok. Kuukausi sitten leimattu.

                  Ja ohjauspaine ilmeisen kunnossa kun on laakin peli kylmästä/kuumasta
                  Ja olen koko härpäkkeen ohitellut muutamasta lötköstä juuri käynnin tasaamiseksi.(kalvovikainen)
                  Joissain vitosissa ei sitä edes olekkaan.

                  Ni ei alipaine vuotoja. Ei tukittu mitään letkuja tms..

                  Comment


                  • #10
                    Mitenkäs ajotus?

                    Comment


                    • #11
                      Ajoitus ei tee tuollaista vaikka olisikin pielessä. Siis 1200-1500rmp rykii.
                      Myös moottorijarrutuksessa nyppäsee joskus. Ja ajossakin pientä nypytystä välillä.

                      Koneen lämmettyä ei mitään vaivaa. Ja tosiaan lähtee käymään sillain että, niin nopesti kuin avainta vääntää, lähtee käymään.

                      No vika on löytynyt.=))

                      Nypytykset ym. katosivat.

                      Nelosen tulppa ei ollut enään priimakuntoinen. Tulpan vaihtamalla katosi viat.
                      vaihdoin sitten muutenkin jakajan hilut kaikki: Kansi,pyörijä,johdot, Kaikki tulpat.

                      Tulppa lämmetessään toimi hyvin, mutta ei kestänyt rasitusta (huono kipinä) toimi kyllä, mutta huonosti.

                      Comment

                      Working...
                      X