Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto, mitä muuta samalla vaihtoon?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jakohihnan vaihto, mitä muuta samalla vaihtoon?

    Niin, eli minulla on A4 AEB:llä niissä lukemissa, joissa pitäisi pikkuhiljaa vaihtaa jakohihnaa kolmannen kerran. Nyt kysynkin, että mitäs muuta siinä samalla kannattaa vaihtaa? Laturin remmiä, ohjaustehostimen remmiä? Termostaatti on sökö, joten se ainakin pitää vaihtaa.

  • #2
    Tuossa jotain aiheesta: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=14765

    Comment


      #3
      Stefat kannattaa varata kanssa, jos ovat vaikka vuotaneet.

      Comment


      • #4
        Näkeekö esim. moottorin numerolla kumpi hihna/kiristin tuossa laitteessa on?

        Comment


          #5
          Uutena on ainakin ollut "se huonompi", mutta uskaltaako toivoa, että se tässä 10 vuoden ja kahden hihnanvaihdon aikana olisi jo korjattu?

          Comment


          • #6
            Kaikki hihnat + kiristimet + vesipumppu ja se termostaatti. Eikös siinä sitten ole noiden osalta huolettomampia kilometrejä aika pitkäksi aikaa?

            Comment


              #7
              Vesipumppu lienee kunnossa ja sille on oma hihna, joten se jääköön toistaiseksi kiinni. Itse ajattelin että kaikki hihnat, kiristimet ja muut kilkkeet uusiksi, ja tietenkin tuo termari.

              Comment


                #8
                Tänään kävin marmoritiskiltä tilpehööriä tilaamassa. Tilaukseen laitettiin se korjaussarja, "kuningasmutteri", vesipumppu vaihto-osana, laturin remmi, termostaatti tiivisteineen ja jotain ruuveja/pultteja 4 kpl. Paljonko AEB vetää jäähdytyslitkua?

                Edit: sinnehän menee haynesin mukaan noin 6 litraa nestettä.

                Comment


                • #9
                  AutoDatan mukaan vielä litra lisää eli 7 litraa.

                  Comment


                    #10
                    Eli 7l verran mukaan, siis.

                    Comment


                      #11
                      No nyt on osaa vaihdettu rajusti ja toimii kuin unelma. Vaihtoon meni vesipumpun, remmien, rullien ja termarin lisäksi myös öljyä vuotanut öljynpaineanturi (tyyppivika as usual). Pitkästä aikaa nousee lämmötkin 90:n viivalle.

                      Comment


                      • #12
                        Liittyen noiden stefojen vaihtoon, kuinkas tuo nokkapyörä? Onko kiilalla vai ilman? Eli saako helposti oikeaan asentoon takaisin laitettaessa? Ja tarvitseeko nokkapyörän pulttia vaihtaa uuteen?

                        Comment


                          #13
                          Ilmeisesti puhut kuningaspultista, sitä ei tarvinnut vaihtaa uuteen. (en siis itse tehnyt hommia, vaan ammattitaitoinen korjaamon mies omassa tallissaan)

                          Comment


                            #14
                            Kuinkas tuon kiristimen kanssa on... Ajattelin vaihtaa sen kiristinpatruunan samalla, koska tuskin on koskaan vaihdettu, mutta kun hommasin sen uudemman mallisen kiristimen, kiristinpyörän ja 153-hampaisen hihnan, tarvitaanko muuta tuohon modifikaatioon? Eli uskaltaako kasata muiden, vanhojen hihnapyörien kanssa?

                            Comment

                            Working...
                            X