Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2000 4.2 quattro remppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2000 4.2 quattro remppa

    Nyt taitaa läjähtää ihan väärälle alueelle, mutta puhelin kun ei anna edes hakua käyttää.

    Eli täytyis teetättää jossain veekasiin jakopääremppa. Mistä kannattais osat hankkia? Netistä löysin paikan topautoosat.fi josta aika edukkaasti löytyis tarvittavat osat. Olikohan 340e tai jotain sinne päin. Oisko muita paikkoja mistä kannattais ostaa remppaa varten tarvittavat hilppeet? Samalla täytyis vaihtaa startti ja ilmastoinnin kuivain sekä jarrupalat & levyt. Mutta tärkeimpänä olis nyt tuo jakopääremppa sekä startti. Ikävästi ulisee matalilla kierroksilla ja startata saa useita kertoja oli kone sitten kylmä tai lämmin. Startti nappaa kiinni, mutta "irtoaa heti". Eli joka ikinen kerta tähän tyyliin: "starttaus, pieni inahdus, naksahdus, avain alkuasentoon ja taas starttia". Tätä saa tehä aina 1-10krt ennenku hörähtää käyntiin. Yks korjari tuumas vaan että startti ei jaksais "pitää" ja sen takia aiheuttaa ongelmia.

    Mutta pääpointti siis: Mistä jakopääremppaan kaikki osat ja uusi startti? Joku T-S-I kaverus pirkanmaalla sais tuosta pienen urakanki kun itsellä ei työkaluja/tilaa löydy tarpeeksi.

  • #2
    Eiko siella Sastamalan suunnilla vaikuta eras itseoppinut v8-ranetussaneeraaja? :)

    Comment


    • #3
      Mikäs sitä ilmastoinnin kuivainta vaivaa? Onko se tukossa, vai onko järjestelmä ollut pidempään "auki" ?
      Startista on hiilet loppu? Siihen jakoremppaan tosiaan tarvitsee hitonmoisen mielenkiinnon lisäksi nokka-akselien lukitustyökalun.
      Viimeksi muokannut Juniku; 16.10.2014, 21:21.

      Comment


      • #4
        Juu tuolta tuliki jo erittäin asiallinen tarjous jakopäänrempasta täältä pirkanmaan suunnalta ja sinne auto menee rempattavaks =) Kiitoksia vain ks. henkilölle ja tähän threadiin vastanneille!!

        Ilmastoinnin kuivainta vaivaa vain juurikin tuo "pidempään auki" olo.

        Startista ei tietoa onko hiilet loppu kun ei mahdollisuutta sen enempää kurkkia auton alle muuta kuin mitä tunkilla saa autoa ylös, joten kerrasta vaihtoon koko startti samalla kun jakopääremppa tehdään.

        Tuon jälkeen ei enään jääkkään ihmettelyn aiheeksi kuin pieni naksutus liikkeelle lähdettäessä hiljasesta vauhdista. Aina kun veto on päällä niin naksuttaa. Vähän samanlailla kuin esim jos vetari olis mennyt kun kääntäessä kuuluis raksutus. Nyt ei vaan oo vaikutusta tuolla että kääntääkö vai ajaako suoraan, mutta aina kun paikoiltaan lähtee tai hiljasesta vauhdista (alle 20km/h) ja veto on päällä, niin muutaman metrin ajan kuuluu raksutus. Joku joskus sanoi että vois olla vaan nelivedosta johtuvaa tasausta tms mikä aiheuttais tuon, mutta omasta mielestä niin herkästi / "häiritsevästi" naksuttaa (oikeasti ei siis ole häiritsevä ääni, mutta itseä häirittee pienimmätki oudot äänet) että täytyy tuokin vielä ihmetellä läpi. Eiköhän rempan yhteydessä asiansa osaava hlö tuonkin äänen osaa paikallistaa tarkemmin / kertoa mistä johtuu.

        Comment


        • #5
          Tuo itse jakopääremppa ei ole kovin kummallinen homma, mutta venavarsien kumien vaihto siinä kyljessä on =)

          Comment

          Working...
          X