Eli kyseisestä ajokista (Audi a4 b6 1.8t avj Quattro) alkaa oleen kytkin loppu ..ei viellä luista mutta ottaa kiinni todella ylhäällä ja vaunu perässä muutaman kerran luistanut... Mikä mahtaisi olla paras vaihtoehto laittaa paikalle...tosiaan vaunu roikkuu välillä perässä joten vois olla alkuperästä vahvempi ??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.8tq kytkin vaihtoehtoja
Collapse
X
-
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/84...12?ajoneuvo=27
Itselläni on B5 1.8tq:ssa ollut tuollainen Valeon orkkiskytkimen korvaaja kiinteällä vauhtipyörällä yli vuoden ja olen tykännyt, vs. vakio kaksoimassa "tärinäkytkin". Irrottaa alempaa, jonka ansiosta ajaminen ei ole niin...vaggimaista. :D Mittasin ostaessani vauhtipyörän painon, oli 9,9 kg, eli 1,5 kg kaksoismassaa kevyempi. Hyvin on toiminut ainakin tässä perus-lastutetussa turbovehkeessä. Pitäisi kestää 400Nm +- X Nm vääntöä. Sama kytkin taitaa käydä sinunkin autoosi, mutta kannattaa toki ensin varmistaa asia. Se taas, että kuinka paljon tarvitset väännönkestoa, on sinun asiasi. ;)
Comment
-
Moikka!
Yritin tähän etsiskellä haulla ratkaisua, mutta ei tuntunut suoraan löytyvän.
Miulla on siis Audi A4 B6 1.8T quattro vuosimallia 2002 ja moottori on mallia AVJ. Oli menossa ohjelmoitavaksi moottori, kun selvisi, että kytkin rupeaa luistamaan heti tehojen lisääntyessä. Nyt siis uusi hieman kestävämpi kytkin hakusessa.
Olen ensisijaisesti ajatellut laittaa VAG:n 1.9 TDI:n kytkimen ja kiinteän vauhtipyörän tilalle. Ongelmani on vain se, että en tiedä minkä TDI moottorin kytkinsetti kävisi tuohon miun moottoriin suoraan.
Eli vinkkejä sopivasta kytkimestä, varaosanumeroista, ostopaikoista ja muista vastaavista otetaan mielellään vastaan!
Comment
-
Edelleen kaipailen apua kytkimen hankintaan. Tosiaan Sachsia ja Valeota olen katsellut, mutta edelleenkään en tiedä VAG:n TDI moottorin tarkkaa mallia, jonka mukaan voisi nuo osat tilailla. Tällä hetkellä parhaita veikkauksia ovat AWX ja AVF moottorit. Myös ihan muita komboja saa ehdottaa, mutta pitää olla kohtuuhintainen, alkuperäistä paremmin tehoa kestävä ja kiinteällä vauhtipyörällä.
Olen myös miettinyt, että olisiko miedosti piristetylle Audille riittävä ihan vain uusittu vakiokytkin ja kiinteä vauhtipyörä.
Ja vielä yhtenä kysymyksenä se, että mahtuuko tuohon myös 240mm kytkinlevy vai pitääkö olla alkuperäisen kokoinen 228mm?
Comment
-
Nyt ymmärsin asian. Tuolta linkin takaa tiedoista tosiaan löytyy tieto, että tuo kytkinpaketti käy aika moneen moottoriin, mm. AVJ bensakoneeseen ja AWX sekä AVF dieseleihin. Tästä voisi päätellä, että originaalit kytkimet noista käy myös päittäin toisiinsa eli AWX tai AVF moottorin alkuperäisen kytkinpaketin pitäisi tuohon miun AVJ:hin sopia. Näyttää olevan paketissa myös 240mm kytkinlevy, joten se käynee myös 228mm tilalle...
Comment
-
A4 B6 1.8tq BFB -04, 6v man. Käykö tämä 240mm sarja siihen?
http://www.darksidedevelopments.co.u...i-6-speed.html https://www.topautoosat.fi/valeo-1110333.htmlViimeksi muokannut hoff4; 12.2.2017, 04:10.
Comment
-
https://www.topautoosat.fi/valeo-111...3&kba=ojz-292#
A4 B6 1.8tq BFB -03 5v Manuaali. 228mm asetelma, useimpien lähdeiden mukaan menis tähän autoon. Itse olis tarkotus vaihtaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiA4 B6 1.8tq BFB -04, 6v man. Käykö tämä 240mm sarja siihen?
http://www.darksidedevelopments.co.u...i-6-speed.html https://www.topautoosat.fi/valeo-1110333.html
Comment
-
Jatketaan vaikka tänne. BFB-koneinen B6 1.8T quattro cabriolet 6-lovisella askilla kaipaa uutta kytkintä. Autoon on vaihdettu jokunen vuosi takaperin Valeon 835040 setti kiinteällä vauhtiksella, mutta E85-softan myötä on alkanut kytkin lipsumaan.
Yllä mainittu Tepon setti olisi lähtenyt jo muuten tilaukseen, mutta saatavuus on tällähetkellä ilmeisen heikko. Suoraansanottuna olen hieman umpikujassa, sillä en tiedä mitä tuonne laittaisi. Väännön kestoa saisi varmaan olla varalta luokkaa 400 nm. Koska orkkis vauhtis on korvattu tuolla Valeon omalla niin ilmeisesti sen perään ei oikein voi mitään istuttaa. Tarvitsen siis kytkimen ja sopivan vauhtiksen.
CCC-motorsportilta saa yhtä toista ja monenmoista, mutta olen nyt hieman kädetön kun en tästä kauheasti älyä. Tuolla mainitaan monen osalta vain 5 gang. Osaako joku neuvoa avutonta? Budjetin suhteen olisi suotavaa jäädä jonkun matkaa alle harrasteyksikön.
Edit: toisaalla tuli asia puheeksi ja kliksuttelin nyt tulemaan ADP-koneisen B5:n kiinteän vauhtiksen ja pitänee se käyttää koneistamolla S2 pakettia varten. Täältä löytyikin aiheesta. Katsotaan miten etenee..Viimeksi muokannut juuhok; 26.2.2019, 16:48.
Comment
-
Onko täällä tietoa kuka tuon koneistuksen tuolle 240mm asetelmalle tekisi tuohon 026105269L vauhtikseen? Pitäisi teettä tähän omaan projektiin, mutta en oikein ole keksinyt missä teettäisi... Itselle viimeksi tuli tehtyä tälläinen homma vuosia sitten porkkiksen kautta, mutta viitsisi häntä häiritä tälläisellä, jos joku muu sattuisi tietää tekijää?
Comment
-
Ajattelin tänne vastata, että itse tuli joskus asennettua BFB koneen perään ECS RA4 setti, oli omasta mielestä hyvän oloinen kytkin, vauhtipyörän koneistus jätti kyllä toivomisen varaa. Mutta hyvin toimi ja löytyy myös RS4 asetelma jos S4 2.7tt kesto ei ole riittävä.
https://www.ecstuning.com/b-ecs-part...b6a4ra4s1ktst/
Kohta olisi taas itselllä tarve uudelle kytkimelle BFB 1.8t perään, mahtuuko tuo ylhäällä oleva setti myös 6-loviseen askin kopan sisälle? Se taitaa olla vähän ahtaampi kun 5-vaihteisen.
Comment
-
Moi pitkästä aikaa. N 9 vuotta sitten tilasin tuon kytkinsarjan tepolta a4 b6 1.8t audiin. Auto seisoi pari vuotta tallissa ja parin viikon ajon jälkeen kytkin ei enää ajossa irroittanut eli polkimesta ei tapahtunut mitään. Polkimessa tunto tallella eli ei jää lattiaan tms. Sain auton ajettua kaverin korjaamolle ilman kytkintä, olettaen että jompikumpi sylinteri olisi tullut tiensä päähän. Kaveri soitti että ilmeisesti asetelma hajonnut että kytkin hommiksi menee. Mitäs tuohon nyt pitäisi vaihtaa ja osanumeroita olisin vailla, kytkimellä ajettu n.70tkm eli varmaan levy ja paineasetelma ainakin? Speed autoteilelle laitoin asiasta viestiä toista viikkoa sitten mutta en saanut vastausta joten liekkö enää toiminnassa. Kiitos jos joku voi auttaa.
Comment
-
Autolla ajettu 320tkm. Kytkinremontti alkaisi olemaan ajankohtainen. Kysymykseni kuuluukin, että onko vauhtipyörä siinä määrin kuluva osa, että se kannattaa vaihtaa näillä kilometreillä kytkinremontin yhteydessä? Olen siinä uskossa, että molemmat sekä kytkin että kaksoismassavauhtipyörä, ovat autossa alkuperäiset. Auto vapisuttaa hieman liikkeelle lähtiessä, onko tämä oiretta kuluneesta kytkimestä vai kaksoismassasta?
Comment
-
Sen verran iso työ se on että koko paketti uusiksi, nimenomaan jos teettää. Jos itse tekee ja ei laske hintaa työlle voit katsoa miltä näyttää/tuntuu tuo vaiuhtipyörä. Luulen kuitenkin että noilla kilsoilla se on aika lopussa.
Itse kun teetin Cabrioon viime kesänä pistin kaikki uusiksi, äläkä unohda kampuran takastefa ja kaikkea muuta mitä kannattaa vaihtaa kun vaihdelaatikko irti.
Comment
Comment