Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI kuulostaa dieselkoneelta, missä vika?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.0 TFSI kuulostaa dieselkoneelta, missä vika?

Missäköhän olis vika kun tuo moottori kuulostaa ihan diesel koneelta? Tiedän että nämä tfsi koneet kuulostaa normaalistikkin huonolta mutta tämä ei kuulosta normaalilta. Youtubesta löytyi jonkun toisen kuvaama video jossa ääni on samanlainen kuin minulla > https://www.youtube.com/watch?v=M_XDVl-e2Tk Auto on siis A3 2.0TFSI vm2005.

Oisko sulla huohotusventtiili rikki?

Comment

En usko. Öljytikkua nostaessa koneen ollessa käynnissä moottori miltein sammuu, eli juuri niinkuin pitääkin jos olen oikein ymmäränyt.

Comment

Juu käynti notkahtaa. Jos se koneen päällä oleva boxi tikittää toimii. Jos öljykorkki tai tikku ei tahdo irrota / nousta on huohotinventtiili sökö.

Jaahas. Jos toimii normaalisti niin vaikempi sanoa mun muuta. Sen verran vielä, että jos öljynsuodatin patruuna on mennyt luttuun huohotin temppuilee.

Comment

Omassa tfsi:ssä diisselin rallatusta teki nokkienvälinen ketju kun siinä oli ketjunkiristäjä rikkis.. vähän ku nostatti koneessa kierroksia ni se pikkusen hiljeni ku nous öljynpaineet...

Comment

Sama, loppui lopullisesti kun ketju katkesi vauhdissa...

Comment

Rallatusta pitää myös oma S3:nen... Pumpun paininkupin vaihdoin,ei vaikuttanu ääneen.

Comment

Joo, kannattaa tosiaan ajoissa vaihtaa se ajoitusketju + muu tarvittava sälä :D Se kun laukee tai päättää pompata niin moottori helposti kaput..

E: Alotti rallattamisen, kun mittarissa n.130 tkm ja oli ihan finaalissa.. LaatuaKO

Comment

Mulla oli 149033km mittarissa kun napsahti. Meni kotelo halki, nokka-akselin säädin hajalle, imuventtiileitä solmuun jne...

Comment

Nokka-akselien välinen ketju kiristimineen ja muine oheistilpehööreineen vaihdettiin edelliseen 2.0 tfsi peliin 148130km kohdilla. Hävisi kyllä kaikki häiritsevät äänet kerralla.

Jos tästä olisi itse joutunut maksamaan niin lasku oli jotakuinkin 400e osat 600e työt marmorilla.
                    Viimeksi muokannut wmpt; 21.10.2014, 10:15.

Comment

No ei kai auta kun korjauttaa ketju. Yritin eräästä "VAG" korjaamosta pk-seudulta kysellä remontin hintaa mutta mitään eivät vastanneet. Onko niin että pakko viedä marmorille vai onko teillä ehdotuksia missä voisi korjauttaa edullisemmin ?

Comment

Tästä lukemaan.

Comment

Working...
                        X