Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 flektit pyörivät jatkuvasti?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A6 flektit pyörivät jatkuvasti?

Moikka,

Tein semmosen havainnon tässä kovilla pakkasilla, että kun käynnistän auton (A6 -95, AAH) lähtevät kummatkin flektit pyörimään ja pyörivät kunnes sammutan auton. Olen nyt seurannut tätä eri tilanteissa ja keleissä eivätkä ne sammu niin kauan kuin auto käy. Tämä siis jopa -20 kelissä ja myös esim tänään nollakelissä.

Kokemus muista autoista pistää arvaamaan, että tämä ei ole normaalia? Antakaas vinkkejä mistä lähteä hakemaan vikaa? Ohjaako A6:n flektejä ECU vai lämpötila-anturi? Jos anturi niin missä se on? Muita vinkkejä?

Kiitos. TH

Koitas laittaa lämppärin puhallin pois päältä ja tutki vaikuttaako se flektin kytkeytymiseen. Mun autossa käy niin, että lämppärin puhaltimella ja flektillä on joku mystinen yhteys. Puhallin päällä flekti puhkuu aina sillä ykkösnopeudella, jos puhaltimen sammuttaa niin myös flekti pysähtyy - ainakin jos kone ei ole liian lämmin. Eipä ole selvinnyt, onko tuo vika vai ominaisuus.

Comment

Testattu, ei auttanut. Käyvät silti ja veikkaan, että aivan täysnopeudella.

Comment

Veikkaan flektin lämpökytkintä syylarin alalaidassa kuskin puolella. 2.3 satkussa sama vaiva flekti pyöri 1/2 teholla aina kun virta päällä ja syy oli lämpökytkimessä. Maksoi paikallisessa harakiri liikkeesä 11? kun sais vielä paikalleen... Ilmastointi taitaa myös ohjata toisen flektin päälle pakolla.

Comment

Pyörikö sulla kummatkin vai toinen? Mulla kummatkin ja ei taida enempää nopeutta enää löytyä.

Kun anturi on suoraan syylarin kyljessä niin olenko oikeassa, että jäähdytysnesteet vaihtuvat automaattisesti kun anturin ottaa irti? ;-)

Comment

Ei pyöri,kun toinen on visko ja toinen sähkö jossa 2 nopeutta. Vänkärin puolella on syylärissä alarunassa tyhjennys roppu josta voi laskee nesteet astiaan jos saa hanan auki ja sen jälkeen vielä pitävästi kiinni ! Voi tuotta ongelmia.

Comment

Kiitoksia vinkeistä. Mulla tosiaan kummatkin sähköflektejä. Nyppäsin lämpökytkimestä piuhan irti ja ah sitä hiljaisuutta. Näin talvella lämmöt pysyvät 90C.n pinnassa ihan au naturel. Kävin tilaamassa varaosakaupasta uuden kytkimen ja ens viikolla toivottavasti ehditään vaihtamaan se.

Comment

Working...
              X