Kyllä siellä pitää se painevaraaja olla, jos meinaa jotenkin ilman kikkailuja saada lämpimänä käyntiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
100 2.0 E huono käynnistymään lämpimänä
Collapse
X
-
Oletan että kyse on RT-moottorilla (imusarja kaartuu venttiilikopan päälle) oleva lötkö. Suuttimien vaihto on helppoa. Ohjauspaineensäätimeltä bensaletkut irti, imusarja halki ja sitten näkyykin jo sellanen pelti joka on parilla kuusiokololla kiinni, se pois niin suuttimet näkyy. Ne muoviholkit kannattaa uusia samalla (huomioi muoviholkin sivussa olevien pienten reikien asento kanteen nähden). Omasta lähti helposti suuttimet pois kun veti vain putkesta.
Comment
-
Noniin, nyt selvisi, että releen esipainesysteemi ei toimi, eli piirikortissa vika ja voi olla, että se pieni konkka on tiensä päässä. Olisi helppo vaihtaa, vaan mistä löytys niin pieni D n. 6 mm ja kork. n 10mm 16V. Päiväys releen kupeessa: 27.12.87. Kokeilin leveistä liitimistä johdolla yhteen ja pumppu lähti pyörimään. Mitä lie maksaa uusi rele. Johonkin bemariin kuulema ollut 180 € ! Tämänikäiseen autoon ei kannta useita satasia satsata ja onneksi ei vielä ole tarvinnutkaan. Halvalla menty, osin siksi, että olen saanut osia tutula pikkujuttuja vastaan.Viimeksi muokannut matiasxx; 7.10.2014, 18:06.
Comment
-
Tollaseen audiin voi usemman satasen satsata, koska parempaa audia ei ole tuon jälkeen tehty ;) Ikiliikkuja kun vaan jaksaa välillä huollella.
Rele maksaa noin 30 e merteililta. Vanhan releen voi kyllä myös juotella ja yrittää niin korjata. Omasta autosta sain releen toimimaan juottamalla releen juotokset uusiksi.
Comment
-
Juu sillä on ajettu vasta 340000 km, joten toinen puoli edessä vielä. Kärry on hyvässä kunnossa kaikinpuolin ja hyvä ajaa. Kuluvia osia vuosien varrella vaihdettu normaaliin tahtiin, mutta ei mitään ongelmia muuten. Koneessa aina laatuöljyt ja sitä menee vuoteen se 2-3 dl. Vaihdan kerran vuodessa. Vaihteisto tiputtaa mm. siirtimen akselilta. Tai pitää kosteana. Piti lisätä 6 dl, kun ekaa kertaa laitoin. (mobil vs 200).
Comment
-
Vielä yksi helppo tarkistuksen kohde: Ilmanputsari. Itsellä oli aivan tukkoinen putsari ja parani käyntiin lähtö ja kulutus putosi.
Itsellä on ollut n. 15 audi 100:sta. Enään jäljellä 4 kpl..=))) Parhaimmillaan 9 kpl. Kerralla.=)))) Naapurit hiukka naureskeli autojen määrää. Kun yhdessä pienessä autokaupassa (jobbari) oli 7 autoa..=)
Ja kaikki on lähtenyt omanlaisesti käyntiin..=)
Comment
-
Kai noita jotai fuel system cleanereita voi kokeilla, mainittavaa vaikutusta tuskin on. Parempi on vaan vaihtaa bensansuodatin edes joskus ja ajella 98 bensalla. Likaiset suuttimet voi kokeilla puhdistaa ultraäänipesussa, toimii jos toimii.
Offtopickina voin sanoa että vaihteensiirtäjän stefan vaihto vie sen tunnin nosturilla, melko helppo homma tehdä itsekin.
Comment
-
Ilman, sekä pensan suodatin vaidettu viime keväänä, joten kilometrejä ei paljokaan. Juu se stefa olikin jo korvan takana ja helppohan se on vaihtaa kunhan aika koittaa. Tutkin sen releen juotokset tehokkaalla suurennuslasilla ja ei ollut näkyvää vikaa. Pitäs kai juotella siltikin, kun ei se vika aina näy. Huomisen juttuja se homma. Hitto kun olisi älyttnyt repästä koko sulakerasian irti ennen erään audin romutusta kun oli samanlainenkin.Viimeksi muokannut matiasxx; 7.10.2014, 19:25.
Comment
-
Akku on tänä kesänä uusittu ja tuo rele kaiketi menee kans uusiksi. En rakenna vielä lisävirtajohtoja ennen releen vaihtoa/kunnostamista. Kun saan virtaa kääntelemällä esipaineen, en koske mihinkään tankin lähelläkään. Senkin aika tulee joskus myöhemmin, mutta pumpusta kuuluu vain pieni suhina, joten se saa olla siellä missä on toistaiseksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiKyllä siellä pitää se painevaraaja olla, jos meinaa jotenkin ilman kikkailuja saada lämpimänä käyntiin.
Comment
-
Tähän aiheeseen liittyen; nykyisessä 200:ssa on menossa ruosteen takia tuo varaaja roskikseen. Niin oletteko laittaneet tuota bensaletkua ainoastaan varaajan kohdalle vai tankin päältä lähtevästä putkesta tuonne varaajan (moottorille) lähtevään putkeen asti?
Esipaineistus ja pitkä starttaus ei ole kysymyksessä eikä aiheellista, joten siihen ei tarvitse minun kohdalla takertua :)
Comment
-
Tankilta suoraan takaoven taakse, on kumminkin haperoa siihen saakka.
Letkut vanhoihin kiinnikkeisiin/nippusidettä.
Nykyään saa viinan kestävää letkua. Tai kestää ainakin yhtä kauan kuin rautaputket.
Letkuja pujotellessa muistaa teipata letkun pää teipillä/pultti.
Ja ite olen vetänyt tupla klemmarit, kun sielllä on sitä painetta mukavasti ja kun letku on saatu vanhaan putkeen olen hieman litistänyt alkupäätä, ettei paine pullauta letkua pois putkesta.(ja viilannut putken päät pyöreäksi, helpompi painaa letkua putkeen, eikä "rispaa" uutta letkua.
ja rosteri klemmarit suoloja varten, saa joskus aukikin.
Comment
-
Minäkin muistelen, että 8mm oli bensaputki, kun helmiliitoksen uusin ja siitä taakse lähtevän putken. Letkun teetätin ja siinä on tankin päässä prässätty liitos uudessa banjoliittimessä. Toinen pää päättyy samaan kohtaan kuin varaajalta koneeseen päin menevä letku päättyi. Putkeen tein samalla sarjalla, jolla tehdään jarruputkiin päät, niin kauluksen, niin ei lähde letku karkuun. Klemmarit on tuplana.
Comment
-
Rele on vaihdettu. Motonetin rele on samanlainen ja toimii hyvin. Ihme juttu on se, että nyt kuulin pumpun äänen ensimmäistä kertaa, vaikka auto on ollut mulla jo 8 vuotta ? Onko pumppu pyöriny hiljempaa vai mikä ihme lienee ? Nyt lähtee helpommin kuumanakin, kunhan kääntelee avaimesta 2-3 kertaa. Pumpun ääni kuuluu selvästi. Millähän ihmeellä se on ennen toiminutkaan ??
Comment
Comment