Tausta: Lötkö kävi kytkinremontissa, joka muuten onnistui hyvin, mutta laatikkoa asentaessa onnistuivat katkaisemaan vauhtipyörältä surullisenkuuluisan anturitapin. No, sekin vika sitten löytyi, kun auto ei lähtenyt käyntiin, mutta nyt:
Ongelma: Kierrosten noustessa ~2500:n kone nykäisee voimakkaasti, eli veto häviää kokonaan. Kuormitus ei tunnu juuri vaikuttavan itse ilmiöön eikä sen esiintymiseen, lähinnä heilumisen voimakkuuteen. Röpötys tuolla käyntinopeudella esiintyy myös vapaalla kierroksia nostaessa. Käyntinopeusmittari _saattaa_ heilahtaa vedon katketessa, mutta se voi johtua myös rykimisestä itsestään, eli se on voimakasta.
Ahtovuotoja ei ole, ne olen tarkistanut.
Laite toimii vallan loistavasti sekä alle että yli tuon kahden ja puolen tuhannen, mutta ei juuri sillä talvirajoituskäyntinopeudella, jota tähän aikaan vuodesta näköjään eniten tarvitsisi...
Onko kukaan törmännyt moiseen tietyllä käyntinopeudella toimimattomuuteen, ja mahtaako ideoita ongelman aiheuttajasta välähtää kenelläkään? Itselläni ei tunnu lamppu syttyvän.
Ongelma: Kierrosten noustessa ~2500:n kone nykäisee voimakkaasti, eli veto häviää kokonaan. Kuormitus ei tunnu juuri vaikuttavan itse ilmiöön eikä sen esiintymiseen, lähinnä heilumisen voimakkuuteen. Röpötys tuolla käyntinopeudella esiintyy myös vapaalla kierroksia nostaessa. Käyntinopeusmittari _saattaa_ heilahtaa vedon katketessa, mutta se voi johtua myös rykimisestä itsestään, eli se on voimakasta.
Ahtovuotoja ei ole, ne olen tarkistanut.
Laite toimii vallan loistavasti sekä alle että yli tuon kahden ja puolen tuhannen, mutta ei juuri sillä talvirajoituskäyntinopeudella, jota tähän aikaan vuodesta näköjään eniten tarvitsisi...
Onko kukaan törmännyt moiseen tietyllä käyntinopeudella toimimattomuuteen, ja mahtaako ideoita ongelman aiheuttajasta välähtää kenelläkään? Itselläni ei tunnu lamppu syttyvän.
Comment