No kyllä tässä tapauksessa oli sitä maalaisjärkeäkin käytetty. Ei tommoisia päästölukemia saa tulla millään kierroksilla, nythän ei puhuta mistään pienestä ylityksestä. Asia olisi varmasti ollut ihan toinen ensimmäisessäkin katsastuksessa jos olisi isoilla kierroksilla tullut vain hiukan liikaa, nyt sieltä on tullut putken päästä mustaa kuin dieselistä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ajokieltoa päästöistä (A6 2.7 btq -01), mistä liikkeelle?
Collapse
X
-
No kyllä mä nyt katsoisin että omalla kohdalla hakemalla haettiin vikoja. Mm. ensimmäistä kertaa tarkistettiin etusumareiden suuntaukset ja ovat kuulema liian alas. Tehtiin myös obd-testi vaikka moista ei 2000 käyttöön otetussa pitäisi tehdä, ja kun ei mennyt läpi niin oli alle kirjoitettu että putki vuotaa. Samalla asemalla kaveri pääsi taas ilman huomautuksia läpi seuraavana päivänä vaikka oli mm toinen rekkarin valo pimeänä. Näiden perusteella jäi itselle ainakin sellainen kuva, että tarkoituksella haettiin vikoja omalla kohdalla tuolla ensimmäisessä paikassa.
Comment
-
Vieras
Sumareiden taso kuuluu tarkastaa, joten siinä ei haettu hakemalla. OBD-testin tekeminen taas oli turhaa. Ja jos joku pääsee ilman huomautusta rikkinäisellä kilvenvalolla, niin on laiminlyöty tarkastuslistaa.
Hakemalla hakemista on isolla kangella pohjan hakkaaminen läpimenon toivossa tai listaan kuulumattomien asioiden tarkastaminen ja niistä nillittäminen.
Comment
-
Pulla on oikeassa.
Toisekseen, autohan on rikki, tuollaisia häkäpäästöjä ei ollut edes kaasarikoneissa.
Korotettu:
CO 7,47, HC 294, CO2 9,7, O2 0,33, Lambda 0,797
B20F moottorista sain kerran CO:ksi 15 ja HC oli 1100, ohivuotomittauksella löytyi pakoventtiilivuoto.Viimeksi muokannut Juniku; 10.10.2014, 14:37.
Comment
-
Rikkihän tuo ei ole, HC on ihan hyvä tuolle seokselle. Ja 0,80 lambda puolestaan on ihan tavanomainen bensaturbon seos täyskuormalla. Siinä nyt on vaan mennyt täyskuorman rikastus päälle ennen aikojaan (liian matalalla kuormalla) hyvin pienen, jo vakiosoftan "ominaisuudesta" johtuvan softabugin vuoksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti...softa vika tuo on. Ja menee korjaukseen kunhan aikataulut antaa periksi.
Comment
-
Valvoo esikattien toimintaa. Ainakin B6 ässässä takalambdat ovat esikatin ja varsinaisen välissä. Oikeastaan kiinni varsinaisessa katissa, mutta aivan etureunassa. Esikatit kun tyhjää, niin tulee vikakoodia warm-up catalystistä, eli eikö tuo nimenomaan tarkoita esikattia? Tuota sitten korjataan siirtämällä takalambda varsinaisen katin taakse.
Hidas..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiEihän siinä olisi mitään järkeä. Takalambdojen homma kai nimenomaan on valvoa katalysaattorin toimintakykyä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiPikku OT, ois voinu melkee kaivaa popparit kun luki tuota takalambdat-katti keskustelua :D
Itsekin luulin takalambdojen valvovan ns.oikeita katteja, enkä pilipali esikatteja. Mullahan on talli puolillaan kaiken maailman osia, joten priimaa ei aina löydy :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viestiPistä nyt ensin softa kuntoon ja leuhki sitten :)
Comment
Comment