Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajokieltoa päästöistä (A6 2.7 btq -01), mistä liikkeelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No kyllä tässä tapauksessa oli sitä maalaisjärkeäkin käytetty. Ei tommoisia päästölukemia saa tulla millään kierroksilla, nythän ei puhuta mistään pienestä ylityksestä. Asia olisi varmasti ollut ihan toinen ensimmäisessäkin katsastuksessa jos olisi isoilla kierroksilla tullut vain hiukan liikaa, nyt sieltä on tullut putken päästä mustaa kuin dieselistä.

    Comment


      #32
      No kyllä mä nyt katsoisin että omalla kohdalla hakemalla haettiin vikoja. Mm. ensimmäistä kertaa tarkistettiin etusumareiden suuntaukset ja ovat kuulema liian alas. Tehtiin myös obd-testi vaikka moista ei 2000 käyttöön otetussa pitäisi tehdä, ja kun ei mennyt läpi niin oli alle kirjoitettu että putki vuotaa. Samalla asemalla kaveri pääsi taas ilman huomautuksia läpi seuraavana päivänä vaikka oli mm toinen rekkarin valo pimeänä. Näiden perusteella jäi itselle ainakin sellainen kuva, että tarkoituksella haettiin vikoja omalla kohdalla tuolla ensimmäisessä paikassa.

      Comment


        #33
        Sumareiden taso kuuluu tarkastaa, joten siinä ei haettu hakemalla. OBD-testin tekeminen taas oli turhaa. Ja jos joku pääsee ilman huomautusta rikkinäisellä kilvenvalolla, niin on laiminlyöty tarkastuslistaa.
        Hakemalla hakemista on isolla kangella pohjan hakkaaminen läpimenon toivossa tai listaan kuulumattomien asioiden tarkastaminen ja niistä nillittäminen.

        Comment


        • #34
          Pulla on oikeassa.

          Toisekseen, autohan on rikki, tuollaisia häkäpäästöjä ei ollut edes kaasarikoneissa.
          Korotettu:
          CO 7,47, HC 294, CO2 9,7, O2 0,33, Lambda 0,797



          B20F moottorista sain kerran CO:ksi 15 ja HC oli 1100, ohivuotomittauksella löytyi pakoventtiilivuoto.
          Viimeksi muokannut Juniku; 10.10.2014, 14:37.

          Comment


            #35
            autohan on rikki,
            tai mapattu.

            Comment


              #36
              Kuten Aki tuossa jo totesi, softa vika tuo on. Ja menee korjaukseen kunhan aikataulut antaa periksi. Ei vaan tunnu kerkiävän kun tälläkin viikolla tulee reilu 60h töitä, niin karsii vähän harraste aikaa.

              Comment


              • #37
                Rikkihän tuo ei ole, HC on ihan hyvä tuolle seokselle. Ja 0,80 lambda puolestaan on ihan tavanomainen bensaturbon seos täyskuormalla. Siinä nyt on vaan mennyt täyskuorman rikastus päälle ennen aikojaan (liian matalalla kuormalla) hyvin pienen, jo vakiosoftan "ominaisuudesta" johtuvan softabugin vuoksi.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                  ...softa vika tuo on. Ja menee korjaukseen kunhan aikataulut antaa periksi.
                  Pistä vakiosofta koneeseen ennen katsastukseen menoa. Näin jälkiviisana voin neuvoa :)

                  Comment


                    #39
                    Vakiosoftassa on takalambdat, autossa ei välttämättä.

                    Comment


                    • #40
                      Mikä estää laittamasta takalambdoja takaisin? Eihän niitä tarvitse fyysisesti poistaa, vaikka softassa olisikin poistettu. Päästöissähän katit on oltava kuitenkin paikoillaan.

                      Comment


                        #41
                        Huhu kertoo että pääkatti riittää hyvin jos softa on kunnossa.

                        Comment


                        • #42
                          Pääkatissa ne takalambdatkin on.

                          Comment


                            #43
                            Kyllä tossa biturbossa taitaa olla esikattien ja pääkatin välissä ne taaemmat lambdat. Ainakin omassa yksilössä.

                            Comment


                              #44
                              Eihän siinä olisi mitään järkeä. Takalambdojen homma kai nimenomaan on valvoa katalysaattorin toimintakykyä.

                              Comment


                                #45
                                Esikattien ja pääkattien välissä on takalambdat.
                                Vakiokateissa toimii pääkattien takana, mutta vaatii reijän tekoa ja lambdamutterin hitsausta.

                                Taitaa kuitenkin olla se softan hieronta helpointa.

                                Comment


                                  #46
                                  Valvoo esikattien toimintaa. Ainakin B6 ässässä takalambdat ovat esikatin ja varsinaisen välissä. Oikeastaan kiinni varsinaisessa katissa, mutta aivan etureunassa. Esikatit kun tyhjää, niin tulee vikakoodia warm-up catalystistä, eli eikö tuo nimenomaan tarkoita esikattia? Tuota sitten korjataan siirtämällä takalambda varsinaisen katin taakse.
                                  Hidas..

                                  Comment


                                  • #47
                                    Valvoa esikattien toimintaa. Pääkatit voi heittää roskiin ja moottorinohjaus ei huomaa mitään.
                                    Viimeksi muokannut Tumppim; 10.10.2014, 21:30. Perustelu: Tripla hidas

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                      Eihän siinä olisi mitään järkeä. Takalambdojen homma kai nimenomaan on valvoa katalysaattorin toimintakykyä.
                                      Mikon kanssa samalla linjalla. Kävin nyt tallissa tarkistamassa ja 2.8:sin takalambdat on pääkattien takaosassa ja 2.7:kan pääkattien etuosassa. Kyllä ne ns. takalambdat valvoo niitä kattia, eikä mitään muuta. Ja tässähän on kyseessä A6 C5 vai menikö väärin? Päälambdat on kuitenkin pakosarjan perässä heti ja konetilan kautta irroitettavissa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Tuskin se katin etuosasta osaa vielä päätellä sen toimintaa?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kerro se moottorinohjaukselle, kun siellä se lambda lepää.
                                          Viimeksi muokannut Kilu7; 10.10.2014, 23:01.

                                          Comment


                                            #51
                                            Siellähän se, ja valvoo esikatin toimintaa. Vai mitä en nyt ymmärrä?

                                            Comment


                                              #52
                                              Mikäs tässä on epäselvää? Takalambdat valvoo esikattien toimintaa. Taaemmat lambdat on esikattien jälkeen, ennen pääkatteja.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Miksiköhän vaparissa takalambda on katin takaosassa ja turbossa etuosassa? Tai sitten tässä on muokattu versio...
                                                Viimeksi muokannut Kilu7; 10.10.2014, 22:12. Perustelu: Hajatelmia

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Onko siinä esikatteja?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Ei mennyt siis ihan hukkaan tämäkään päivä. Olen aina luullut että esikatit on ne jotka voi surutta tyhjentää. Ja ei, vaparissa ei ole esikatteja. Ainakaan näissä C5 aikalaissa en ole nähnyt.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Pikku OT, ois voinu melkee kaivaa popparit kun luki tuota takalambdat-katti keskustelua :D

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Kyllä ne esikatit voi tyhjentää, kunhan vaan huolehtii softasta takalambdat pois päältä.

                                                        Popcornit voi laittaa takaisin kaappiin ;)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                          Pikku OT, ois voinu melkee kaivaa popparit kun luki tuota takalambdat-katti keskustelua :D
                                                          Pistä nyt ensin softa kuntoon ja leuhki sitten :)
                                                          Itsekin luulin takalambdojen valvovan ns.oikeita katteja, enkä pilipali esikatteja. Mullahan on talli puolillaan kaiken maailman osia, joten priimaa ei aina löydy :)

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                                                            Pistä nyt ensin softa kuntoon ja leuhki sitten :)
                                                            Osu ja uppos :) Jospa jätän popparit kaappiin ja painun nukkumaan :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ei kun talliin. Ei ne softat sieltä purkista ulos itellään tule :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X