Aidolla ross-techillä arvoja katottu. Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu. Nyt aamulla auto toimi hetken ehkä normaalisti kun en antanut pihalla lämmetä ollenkaan vaan suoraan ajoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 2.8 30V -98 hytkyttää tyhjäkäynnillä ja ei käy kaikilla ajossa.
Collapse
X
-
Oma sahapukki hytkyttää edelleen tyhjäkäynnillä vaikka vaihdoin uudet Boschilaiset lambdat molemmin puolin. Minulla tosin tärisee sekä kylmänä että lämpimänä ihan yhtä lailla joten vika tuskin on happiantureissa.
Onko kenelläkään kerholaisella normaalia veloitusta vastaan käytössään savutesteriä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viestiMaffi lukema on kyllä turhan korkea. Miltein kokeilisin toisella maffilla, jos mittaus pitää nyt paikkasa. Mitenkäs jos reilummin kiihyttelee ja sitten pysähtyy? Sammuuko tai onko oireet pahempana?
Comment
-
"Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu"
Mikä VCDS versio on nyt käytössä ja mikä kaapeli? Aidolla ohjelmalla ja kaapelilla ainakin itsellä on löytänyt aina oikean moottorityypin, eikä ole tarvinnut mitään muutella. Mittaustulokset on suoraan vääriä, joten niiden perusteella on aika turha vikaa arvailla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti"Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu"
Mikä VCDS versio on nyt käytössä ja mikä kaapeli? Aidolla ohjelmalla ja kaapelilla ainakin itsellä on löytänyt aina oikean moottorityypin, eikä ole tarvinnut mitään muutella. Mittaustulokset on suoraan vääriä, joten niiden perusteella on aika turha vikaa arvailla.
kaapelina HEX-CAN Dual-K & can <-> USB
Lambdat ruuvailin irti äsken töissä joutoaikana niin alkuperäiset ovat ja aika valkoset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti... datahan pitäisi olla kuitenkin oikeata?
Comment
-
Eli lambda arvot sit 3.1 ohm jos filet ei vaikuta kuin kenttien tekstityksiin! :D outo juttu. Ameriikan sivustoltakin luin juttua noista groupeista kun sekasin, apua sieltä ei kyllä löytynyt. Kaverin kiinan kaapelillakin sama homma, groupit sekasin. Seuraavaks uusin lambdat, jos niissä vika niin melkein tonnilleen ajettu saman verran ku aanelosella lambdan vaihdon aikaan.
Comment
-
jos filet ei vaikuta kuin kenttien tekstityksiin!
Lisätietoa tuolla:
http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html
Oikeat kanavat pitäisi nyt jostakin selvittää, vilkaisin illalla elsaa mutta sielläkään ei ollut ALF koneen diagnostiikkapuolesta mitään.
Edit. tuossa liitteenä ross-techin sivuilta kuva jossa group 001 näkyvissä ja labelfile 06F-907-115-AXX.LBL. Tiedostosta löytyy nämä rivit ykköskanavan kohdalta:Koodi:001,0,Basic Functions 001,1,Engine Speed 001,2,Coolant,Temperature,Specification: 80...115 °C 001,3,Lambda,Regulator 001,4,Basic Setting,Requirements,see labelfile ; 1xxxxx-x - Coolant temperature below 80 °C ; x1xxxx-x - Engine speed below 2000 RPM ; xx1xxx-x - Throttle valve closed ; xxx1xx-x - Lambda regulation correct ; xxxx1x-x - State of idle ; xxxxx1-x - A/C system compressor deactivated ; xxxxxx-1 - No malfunction detected by Self-Diagnosis
Comment
Comment