Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2.8 30V -98 hytkyttää tyhjäkäynnillä ja ei käy kaikilla ajossa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 2.8 30V -98 hytkyttää tyhjäkäynnillä ja ei käy kaikilla ajossa.

    Näkyykö vcds kanavalla 02 Suuttimien auki olo ajat? Hytkyttää tyhjäkäynnillä eikä käy ajossa kaikilla. Tupsuttaa pakoputkessa kun kuuntelee tarkkaan. Sytkä osat uusittu. Kaasuläppä ja lambdat ok.
    Jos näkyy niin ilmeisesti järjestyksessä bank1 ja bank2? Bank2 näyttäs korjaavan tuplasti ykköseen verrattuna. Auto vaijeri kaasulla jos merkitystä grouppien selityksiin.

  • #2
    Mittaisin puristukset

    Comment


      #3
      Tuolta löytyy measuring blockit. Mitä block 093 näyttää?

      Comment


      • #4
        Onko jäänyt vikakoodia laihalle menosta? Paljonko on korjaus Bankeilla?

        Multahan löytyy tuohon 2.8:siin melko kattava varaosapaketti, joten Yv:tä, jos kiinnostaa.

        Comment


        • #5
          ainut koodi oli vehicle speed sensor mutta ei nollaamisen jälkeen oo tullu takasin. Block 093 on tyhjäkäynnillä
          Load 20-21 sekä 3.1 ohms ja 3.1 ohms, eivät muutu mihinkään

          Comment


          • #6
            Imuvuotoja ei tunnu löytyvän. Group 26 ja 27 ilmeisesti nokkien arvot, lukemat oli 0*KW jokaisessa. kierroksilla kävivät välillä 3*KW. eli jako kohdallaan.
            Ei sattus lappeenrannan suunnalla olemaan noita nokkien lukitus kaluja? Sen aion tarkastaa koska vcds näyttää groupeissa ihan jotain muuta kun listojen mukaan pitäisi!
            Viimeksi muokannut teemu85; 30.9.2014, 14:31. Perustelu: typot

            Comment


              #7
              Ettei nyt olisi vcds:ssä väärä label-file? Groupeissa 26-27 pitäisi olla nakutusanturien voltit.

              Comment


              • #8
                Onko tuohon tehty jakohihnan vaihto tai muuta huoltoa, jonka jälkeen on tullut vikaa?

                Comment


                • #9
                  Pitääkii muuttaa rosstechin sivujenmukaan tuo label. Ei käyny pienessä mielessäkään tuommonen! Meil on a4 sekä a6 talossa ja molemmissa näyttää groupit ihan sekasin. Samalla tekniikalla ja saman vuotisia. Kaapelikin on aito eikä kiinalainen.

                  Autohan hankittiin vasta viikonloppuna ja en muista oliko hihna vaihdettu välistä vai tarkastettu jako kohdalleen pelkästään. lukituskaluja ei ollu käyttäneet kummiskaan. Uutena huomiona maf antaa järkeviä arvoja sekä myös vikakoodin kun piuhan irrottaa mutta käynti ei muutu mihinkään.

                  Edit.Kävin takakontista moottori koodin kattomassa ja näytti ALF! Vcds näyttää kummiskin 2.8L V6/5V MOTR HS D02
                  Mitäköhän kummaa..?
                  Viimeksi muokannut teemu85; 30.9.2014, 19:38. Perustelu: ...

                  Comment


                  • #10
                    Otin keulan auki ja jakohan siellä on pielessä. Teräs viivaimen avulla laitoin lähemmäs kohalleen ja parannusta tuli. pientä tutinaa vieläkin havaittavissa mutta rykiminen matalilla kierroksilla väheni. Vieläkin tarvetta ajoitus kaluille lappeenrannassa! Korvauksen saa kyllä jos lainaa!

                    Comment


                      #11
                      Mulla on V8 lukituskalut. Siinä nokkien raudassa lukee V6/V8 mutten ole koskaan kokeillut onko se kutoseen sopiva. Ei kai se muusta pitäisi kiinni olla kuin sylinterien kulmasta joka minun tietoni mukaan on sama 90 astetta molemmissa konstruktioissa. Postilla niitä olen ympäri maata lähetellyt. Lähettäisin vaikka nyttenkin mutta joku viksumpi voisi varmistaa käyvätkö kutoskoneeseen. Ei ole yhtään vajaamoottorista nyt missään lähellä.

                      Comment


                      • #12
                        Ainakin oma V6 30V:en nokkien lukitusrauta on V8 40V:hen parisen senttiä vajaa.

                        Comment


                          #13
                          Joo kyllä ne erilaiset on.

                          Comment


                          • #14
                            Eri numeroillakin noita näköjään myyvät...
                            On se kumma kun sitä keulaa ei voi ottaa auki ku hihnan vaihtaa, varmasti nopeuttaakin työn tekemistä. Ne kuuluisat tussi merkinnätkin sieltä löyty. Ei muuten osu groupit kohalleen vaikka labelin vaihoin on ACK moottorille. Sen kyllä pitäs tossa vaijeri kaasullisessa toimia?!

                            Groupit 26 ja 27 näyttää edelleen nokkien korjaukset, Molemmat pyörii -2 ja +2 välillä.
                            Viimeksi muokannut teemu85; 1.10.2014, 15:19. Perustelu: ...

                            Comment


                            • #15
                              Mulla ainakin kävi tänään 30v v6 audin työkalu tohon 40v v8 koneeseen. Sai sitä vähän asetella siihen mutta meni kyllä paikoilleen.

                              Comment


                              • #16
                                Vertailin ton potilaana olevan a6 grouppi arvoja toimivan a4 arvoihin ja ei mitään eroja löytyny. vaihdan vielä puola paketit päikseen ja jos ei auta ni imusarjaa irti ja sietä alta/takanta tiivisteet ja letkut vaihtoon. Jotenkin alan sytty vikaan uskomaan koska nokat kohdallaan pätkintä muuttui terävämmäksi. Pinta kaasulla kiihdyttäessä välillä hyökkää, eli ottaa kaikki sylinterit mukaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                  Mulla ainakin kävi tänään 30v v6 audin työkalu tohon 40v v8 koneeseen. Sai sitä vähän asetella siihen mutta meni kyllä paikoilleen.
                                  Juuri äsken vertasin noita, kasin (40V) lukitusrauta on noin 5 mm pidempi. Ei sitä voi saada paikoilleen niin että ne isot prikat menee keskelle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaihdoin puolat ja johdot, ei vaikutusta. Tutkin myös kaikki alipaine letkut ja venttiilit mihin isompia purkamatta pääsin käsiks. otin evap? letkun irti ja tulppasin. Nyt ei tyhjäkäynnillä hytkytä enää mutta pätkintä jatkuu.Huomasin nyt että paikallaan kierroksia antamalla auto värisee 1500-2500 kierroksilla.
                                    Viittaisko tuo kuitenkin siihen että jako ei kohdallaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistäs ne mitat löytyy sille nokkien väliselle latikalle?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt on jako kohallaan mutta vika jäi! Alkaa arvasta ruudut loppumaan että mitähän seuraavaksi kokeilis...
                                        Onko ehdotuksia mitä osia vaihtaa tuosta toimivasta samalla tekniikalla olevasta autosta vian kartoittamiseksi?

                                        Tähän mennessä tehtyä/kokeiltua toimivalla osalla--> Ilmamäärä mittari, puolat ja johdot, tulpat. vikakoodeja ei ole.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sanon nyt viellä uudelleen. Puristukset

                                          Comment


                                            #22
                                            Putkiston tukkoisuus kannattaa tarkistaa myös.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Milläs numeroilla tuohon kannattaa uutta polttoaine pumppua alkaa metsästämään? Suolanen hinta jos kaikkinen kehikkoineen ostaa!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onkos sitä tutkittu että pumppu olis rikki? Jos pumppu rikki ja vaikuttaa jo tyhjäkäyntiin niin tuskin kävis kierrosilla ollenkaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Silizium Näytä viesti
                                                  Onkos sitä tutkittu että pumppu olis rikki? Jos pumppu rikki ja vaikuttaa jo tyhjäkäyntiin niin tuskin kävis kierrosilla ollenkaan.
                                                  Eipä oo ihmeemmin tutkittu. ehkä hieman vinkuu välillä kun täyttö aukosta putkella kuuntelee. Nyt viileinä aamuina vika pahempi kun lähtee ajamaan. Tyhjäkäynnillä esiintyvää hytkytystä ei kukaan muu edes huomaa, jos asiasta mainitsee niin kyytiläisetkin saattaa asian huomata seuraavissa valoissa seisoessa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                                                    Putkiston tukkoisuus kannattaa tarkistaa myös.
                                                    Vcds näyttää reilut 170 mg/s ilmamäärää polettaessa joten pakoputkestakin taitaa ilma kulkea läpi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Laskennallisesti meinaisi yli 212.5hv tehoja, jota tuossa motissa ei varmasti ole, jos et ole ahtanut. Kyllä se ilmaa vuotaa/imee .

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eihän sen ilman vuotaminen maffissa ainakaan noin päin näkyis? Tänään seurasin ni lambda arvot pyörii 0.5 ja 0.9 välillä! Vai onko se laskennallinen vai mitatu arvo? Tuo toimiva a4 imee samoja määriä! Vuotoja ei ole, niitä oon monena päivänä tutkinu paineilmalla sekä startterilla. Vikatilassakaan auto ei toimi paremmin, sekin kokeiltu maf ja lambdat irrotettuna.
                                                        Ja tosiaan nyt kylmempinä aamuina vika pahempi, viittaisi omasta mielestä polttoaineen saantiin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyllä ilmat jää alle 155, joten ei taida mittaus tapahtua oikein, jos toimivakin samoja antaa. Miltä kanavalta nuo nyt mitataan ja millä ohjelmalla?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Huonot lambdat aiheuttaa hytkyttelyä V-koneissa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X