Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 2.8 30V -98 hytkyttää tyhjäkäynnillä ja ei käy kaikilla ajossa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Aidolla ross-techillä arvoja katottu. Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu. Nyt aamulla auto toimi hetken ehkä normaalisti kun en antanut pihalla lämmetä ollenkaan vaan suoraan ajoon.

    Comment


      #32
      Niin, kun lambdasäätö aktivoituu vasta lämmittyään, on mun arvaus.
      kapeakaistan toimivuus on aika vaikea todeta. Vaihtaisin, jos ei ole tietoa, että millon on vaihdettu. Ne on kuluvia osia.

      Comment


        #33
        Oma sahapukki hytkyttää edelleen tyhjäkäynnillä vaikka vaihdoin uudet Boschilaiset lambdat molemmin puolin. Minulla tosin tärisee sekä kylmänä että lämpimänä ihan yhtä lailla joten vika tuskin on happiantureissa.

        Onko kenelläkään kerholaisella normaalia veloitusta vastaan käytössään savutesteriä?

        Comment


        • #34
          Maffi lukema on kyllä turhan korkea. Miltein kokeilisin toisella maffilla, jos mittaus pitää nyt paikkasa. Mitenkäs jos reilummin kiihyttelee ja sitten pysähtyy? Sammuuko tai onko oireet pahempana?

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
            Maffi lukema on kyllä turhan korkea. Miltein kokeilisin toisella maffilla, jos mittaus pitää nyt paikkasa. Mitenkäs jos reilummin kiihyttelee ja sitten pysähtyy? Sammuuko tai onko oireet pahempana?
            Autossa kokeiltu kolmea eri maffia. Pari kertaa on kierrokset käyneet turhan alhaalla kun kytkimen polkassut pohjaan. Käynti ei kyllä muutu miksikään kun lambdan liittimet aukasee...

            Comment


            • #36
              Aivan, koska jos se antas nyt aivan liikaa soppaa niin se yleensä silloin tukehtuu ja sammuu. Silti ihmettelen tuota lukemaa.

              Vaihda boschin originaali lambdat.

              Comment


              • #37
                "Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu"


                Mikä VCDS versio on nyt käytössä ja mikä kaapeli? Aidolla ohjelmalla ja kaapelilla ainakin itsellä on löytänyt aina oikean moottorityypin, eikä ole tarvinnut mitään muutella. Mittaustulokset on suoraan vääriä, joten niiden perusteella on aika turha vikaa arvailla.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                  "Groupit noissa molemmissa kulkineissa sekasin vaikka ack moottorin file vaihettu"


                  Mikä VCDS versio on nyt käytössä ja mikä kaapeli? Aidolla ohjelmalla ja kaapelilla ainakin itsellä on löytänyt aina oikean moottorityypin, eikä ole tarvinnut mitään muutella. Mittaustulokset on suoraan vääriä, joten niiden perusteella on aika turha vikaa arvailla.
                  Versio 12.12.3
                  kaapelina HEX-CAN Dual-K & can <-> USB
                  Lambdat ruuvailin irti äsken töissä joutoaikana niin alkuperäiset ovat ja aika valkoset.

                  Comment


                    #39
                    Eikö label-file vaikuta vain siihen mitä kentän selitteenä lukee, datahan pitäisi olla kuitenkin oikeata?

                    Comment


                      #40
                      Juurikin niin.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                        ... datahan pitäisi olla kuitenkin oikeata?
                        Jos kummatkin 2.8 vaparit näyttää yli 170g/s, niin väitän että ei kyllä mittaus mene oikein. Sitä en tiedä millaista eroa VCDS kanavilla on ME7 ja Motronic 3.8.2 välillä.

                        Comment


                          #42
                          Pointtini olikin että mittaajan täytyy tietää mitä kenttää lukee. Data ei siitä muutu vaikka kentän otsikoksi kirjottaisi mitä.

                          Comment


                          • #43
                            Joo, ymmärsin kyllä :) Kuten jo aiemmin mainitsin, niin en tiedä löytyykö vaijerikaasullisessa arvot samoilta kanavilta, mitä sähkökaasulla. Joten voi tulla väärinkäsityksiä tuloksista ja niiden arvojen perusteella on turha arvailla vikaa.

                            Comment


                            • #44
                              Eli lambda arvot sit 3.1 ohm jos filet ei vaikuta kuin kenttien tekstityksiin! :D outo juttu. Ameriikan sivustoltakin luin juttua noista groupeista kun sekasin, apua sieltä ei kyllä löytynyt. Kaverin kiinan kaapelillakin sama homma, groupit sekasin. Seuraavaks uusin lambdat, jos niissä vika niin melkein tonnilleen ajettu saman verran ku aanelosella lambdan vaihdon aikaan.

                              Comment


                                #45
                                Ei lambdan kanssa juuri vastuksesta puhuta. Bensatrimmi voisi hyvin ollakin 3.1%

                                Comment


                                  #46
                                  jos filet ei vaikuta kuin kenttien tekstityksiin!
                                  Niin se vaan menee. Tutki niitä tiedostoja (aukeaa vaikka excelillä) niin huomaat ettei niissä ole kuin kenttien selitykset, yksiköt tulee piuhaa pitkin.

                                  Lisätietoa tuolla:
                                  http://www.ross-tech.com/vag-com/labels.html

                                  Oikeat kanavat pitäisi nyt jostakin selvittää, vilkaisin illalla elsaa mutta sielläkään ei ollut ALF koneen diagnostiikkapuolesta mitään.

                                  Edit. tuossa liitteenä ross-techin sivuilta kuva jossa group 001 näkyvissä ja labelfile 06F-907-115-AXX.LBL. Tiedostosta löytyy nämä rivit ykköskanavan kohdalta:
                                  Koodi:
                                  001,0,Basic Functions
                                  001,1,Engine Speed
                                  001,2,Coolant,Temperature,Specification: 80...115 °C
                                  001,3,Lambda,Regulator
                                  001,4,Basic Setting,Requirements,see labelfile
                                  ; 1xxxxx-x - Coolant temperature below 80 °C
                                  ; x1xxxx-x - Engine speed below 2000 RPM
                                  ; xx1xxx-x - Throttle valve closed
                                  ; xxx1xx-x - Lambda regulation correct
                                  ; xxxx1x-x - State of idle
                                  ; xxxxx1-x - A/C system compressor deactivated
                                  ; xxxxxx-1 - No malfunction detected by Self-Diagnosis
                                  Attached Files
                                  Viimeksi muokannut TDIq; 16.10.2014, 14:49. Perustelu: lisäystä

                                  Comment


                                  • #47
                                    No joo... palataanpas aiheesee taas.. Nyt uusiutuu Koodi, Engine speed sensor (G28).
                                    Oon lukenu aiheesta mutta monella tuntuu auto kuolevan täysin kyseisen anturin temppuillessa!
                                    Laitetaan se vaihtoon siis kerta koodin antaa!

                                    Comment


                                      #48
                                      Vilkaisin äsken oman ALF moottorisen C5 dataa kun huoltoa tein. Ainakin mulla lambda-arvot kanavilla 005-007 näyttävät prosentteja. Labelfile on tuo sama ACK.

                                      Ilmoittele jos haluat jotain vertailudataa, tuo toimii ajossa suhteellisen nätisti.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X