Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Termostaatin vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Termostaatin vaihto?

    Huomasin yhtäkkiä, että moottorin lämmöt eivät nouse kuin 55-65asteen hujakoille. Tuuletin puhaltaa kuitenkin lämmintä ilmaa.. kenties termostaatti menossa hajalle tai jumissa?

    Osaisiko joku kertoa, että missä pk-seudulla tai pirkanmaalla saisi edullisesti vaihdatettua uuteen? Auto on (A4 -04 2.5TDI)

  • #2
    En usko et missään saa edullisesti jos tehdään vaihto oikein purkamalla jakopää:)

    Comment


    • #3
      Jossain täällä foorumin syövereissä on ohjeet jossa joku oli vaihtanu venyttämättä nokkaa. Vaatii kyllä vähän muovien taivuttelua ja muuta kikkailua muistaakseni..

      Comment


      • #4
        Minä ainakin olen tehnyt niin biturboon.

        Comment


        • #5
          Oon kans tehny ton 2.5tdi v6

          Comment


          • #6
            Kuinka iso urakka tuollainen on ko.malliin vaihtaa? Itsellä tuohon taitoa ei ole joten ammattilaisen apuun täytyy turvautua. Muutamaan paikkaan laitoin tiedustelun hinnasta ja noin 450e pyytävät. Kyllä tuntuu hullulta, että 15€ tuotteesta saan maksa työstö päälle 400e?

            Comment


            • #7
              No onhan se aika hankalassa paikassa, mutta tuolla tavalla hihnaa siirtämällä/venyttämällä se menee muutamassa tunnissa.

              http://images.forum-auto.com/mesimag.../DsitAcc02.jpg

              Comment


              • #8
                Jos jakohihnaa ei ole ihan eilettäin vaihettu niin kannattaa sekin vaihattaa samalla. Työn määrä ei eroa paljoa mitään enää.

                Onnistuu kyllä 2.5tdi:hin purkamatta jakopäätä atomeiks.

                Comment


                • #9
                  Kun olen muutamista paikoista tiedustellut jakohihnan vaihtoa kanssa, joka olisi ajankohtainen noin 30.000tkm päästä, niin kustannukset olisivat olleet 800-1100€ välillä. aikaisempaan autooni Ford Focukseen tämä lysti kustansi 450e pumppuineen ja hihnoineen.

                  Comment


                  • #10
                    Niin ja sinun entinen focus oli metrin lyhemmällä hihnalla, yks hihna vähemmän ja rulliakin kaks vähemmän. Osta focus.

                    Comment


                    • #11
                      Onhan se ymmärrettävää että V6-rakenteisen moottorin jakopää on monimutkaisempi ja työläämpi huoltaa kuin R4-moottorin. Osia ja työtä on enemmän. Tuskin se jakopääremppa 1.9d Audiin sen kalliimpi olisi kuin Focukseen.

                      Mutuilen tässä vaan kun en kertaakaan ole edes dieselmoottorisen auton konepeltiä itse avannut.

                      Comment


                      • #12
                        Onko tästä tietoa onko tuo termostaatti millainen? Sähköinen vai? Että tarviiko koko kotelon uusia myös sit samalla.

                        Comment


                        • #13
                          Ihan perus termostaatti, ei tarvitse koteloa uusia.

                          Comment


                          • #14
                            onko 2.4 l sama homma? hihna pois vai saako vaihdettua ilman hihnan irroittamista. Vuosi sitten vaihdettu jakopää, kun tonkin ois tiennyt niin ois samalla vaihdattanut termarin. Kyllä on taas saksalainen insinööri kännissä suunnitellut koneen :D

                            Comment


                            • #15
                              sama homma, siellä jakoään alla se on.

                              Comment

                              Working...
                              X