Jälkijäähdytys. Omassa on ihan sama, eikä ole mitään väliä onko ulkona +30 vai -30. Ja siis omassa kulkineessa tuo on toiminut tuolleen koko 3 vuoden ajan, mitä auto on itsellä ollu. En tie voisko olla anturista tai sitten jostain softan pätkästä, että on noin herkkä pyörimään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Kyllähän tuo tuntuu tuulettelevan vaikka pakkasta on nyt semmoset -22 C...kai se sitten luulee että ompas kuuma, tuuletetaan VÄHÄN!!
Pienen testailun tuloksena havaitsin vielä sellaisen kummallisuuden, että mitä lämmempi kone niin sen vähemmän aikaa puhaltelee kun taas lyhkäsellä ajolla puhaltelee pitempään!
Koitetaan nyt sitten anturin vaihdolla, että mitä sillä saatais aikaan, mutta mikäs anturi sinne nyt loppupelissä kannattaa laittaa? Orkkis (112C ?) vai se transporterin sininen (93C ?), orkkiksella ei taida normaalisti toimiessaan käynnistyä juuri koskaan? Kesällähän tuo tietysti olis vaan hyvä että käynnistys herkemmin!
Olikos osanumerot nämä:
Orkkis: 357 919 369F
Sininen: 021919369
O-rengas: N 903 168 02
Comment
-
En tiedä onko se Transporterin anturi loppupeleissä niin tarpeellinen, se kyllä laittaa flektin päälle aika herkästi, eli kuluttaa akkua. Mutta jos siitä pitää huolen, niin jäähdyttäähän se turboja enemmän. Itse ajan aina kotiin tullessa niin rauhassa loppumatkan ettei mitään jälkijäähdytystä tarvita. Jossain ratapäivillä tuo on parempi, vielä kun sais öljytkin kiertämään samalla.
Comment
-
Jatketaan vielä vähän anturi jupinaa eli kummalla osanumerolla saan oikeanlaisen lämpötila-anturin (G62)
059 919 501A
vai ilman tuota A-kirjainta eli:
059 919 501
Vai onko noilla edes mitään eroa? Auto on siis vuosimallia -99
Niin ja onkos tuo miten hankala vaihtaa, ainankin kiinnike taisi olla sellainen että kannattaa uusia?
Comment
-
http://www.audiworld.com/tech/pics/eng54-image006.jpg
http://img.alibaba.com/photo/5220211...59_919_501.jpg
Tuossa siis vaihtoehdot. Sininen on vanha malli, ilman A:ta. Vihreä on uudempi malli, A:n kera.
Jos tarvit, niin multa löytyy halvalla laatikon pohjalta uusi anturi uudemmalla liittimellä eli -A loppuinen osa.
Nimimerkillä opiskelin kantapään kautta enkä jaksanut tarkistaa.
Comment
-
No sittenhän tässä selvittiin melko helpolla, kun ei tarvii lähteä ulos kylmään tutkimaan että mitä sieltä löytyy...riittää kun katsoo kesän remonttikuvia niin sieltähän se paljastuu! Sikäli mikäli oikeaa anturia katselen! Kiitoksia tuxo avusta, taidan kuitenkin ottaa anturin samalla kun otan muitakin osia, niin ei tarvii monesta paikasta tilailla! Kiitos kuitenkin avusta ja tarjouksesta!
Comment
-
No täällä savossa puheen aiheet muuttuu niin nopeesti, että ei aina itsekkään pysy perässä!
Ajattelin laittaa senkin uusiksi kun on pari kolme kertaa pukannut seuraavanlaisen koodin:
17704/P1296/004758 - Error in Mapped Cooling System
Possible Symptoms
Cold start issues
Possible Causes
Coolant Temperature Sensor (G62) faulty
Coolant Thermostat fault
Kylmä-käynnistys ongelmia on joitain ollut tai ei käynnistys vaan enemmän käynti ongelmia jotka sitten lämmetessä menee ohi. Termari tuskin on syypää kun se vasta vaihdettiin?
Ja samaan syssyyn vaihtoon menee myös ulkolämpötila-anturi (G17?) eli se mikä on puskurin takana, sehän ei moottorin toimintaan kait vaikuta mutta uusitaan kun kerta muutaman kerran on koodin jättäny.
Ehkä helpommalla olis päässyt, kun olis rempan yhteydessä nuo uusinut mutta eipä ne sillon vielä herjanneet ja ei aina voi kaikkea ajatella vaikka yrittäskin!
Comment
-
S4 Normilevyt on kiinteet ja satulat kelluvat, männät vain yhdellä puolella satulaa.
Mitä nyt on tullut lueskeltua, niin kelluvissa levyissä on pelivaraa laajentua, jolloin ei vedä niin helposti kieroksi tai halkeile ja keskittyy satulaan. Lämpö siirtyy ilmaan eikä varastoidu keskiöön/napaan.
Ovat myöskin kevyemmät.
BBK satuloissa on sitten yleensä männät molemmin puolin.
Itelle pitäis lähipäivinä saapua tommonen setti:
http://www.stoptech.com/Search/Produ...NA/BigBrakeKit
Soptechin sivuilta löytyy jonkunverran tuota teoriapuolta whitepapers osiosta.Viimeksi muokannut amalin; 12.12.2012, 01:15.
Comment
-
Tyhmä kysymys , mutta kysympä kuitenki
Elikkä olen tuommosta s4 b5 katellu vm-99 ja olevinaan facelift.
-milloin tuo facelift malli tuli? kyseisessä yksilössä on kyllä faseliftin lamput, mutta sillon ku tuli facelit ni muuttuko sillon jo noi pakosarjat vai olenko väärässä? Onko noissa paremmanmallisissa pakosarjoissa joitan tuntomerrkejä ulospäin?
Tämä mitä olen kattonut on käyttöönotto huhtikuun alusta -99
Comment
-
Facelift tuli tietääkseni vuoden 1999 puolessa välissä. Kyllä ne pakosarjat ovat luultavimmatusti uudenmalliset, vanhoista menee kansista turbon laipalle tukiraudat. Niistä ne on helppo tunnistaa.
http://audisrs.com/archive/differenc...__t_25715.html
Ovenkahvat ovat yksi helppo juttu tunnistaa facelift. Jos kahva on iso, ja siinä ei ole mitään kehystä ympärillä, se on facelift. Google auttaa.
Comment
-
juu lueskelinkin juttua että ne tuppaa menemään, tai meneehä ne melkeen mistä vaan autosta ku kilsoja tulee tarpeeks. tossa rupee olemaan jo 280tkm ja k04 ahtimet, niistäkin vaan toinen paaskana. Tuntuu ku ostais sikaa säkissä, mutta eipä se haittaa jos oikeasti on todella halpa ja itellä ei henkilöautolle niin tarvetta ni pikku projekti mitään haittaisikaan.
Comment
-
En jaksanu alkaa tällästä nippelitietoa mistään etsimään eli kysytään nyt: dieselin tilalle tuli nyt sitten yhtäkkiä hankittua S4:nen. Vuosimallia -99 ja kuulemma tyyppivikaiset turbot vaihdettu. Tai ei turboissa vissiin mitään sinällään mitään vikaa mutta huonot pakosarjat rikkoo ne. No voiko tuota päälleppäin taskulampulla urkkimalla todeta onko sielä uudenmalliset sarjat vai ei? Auto sinällään on kohtuullisesti ajettu ja todella siisti. Jos joku tuosta autosta tietää jotain niin yv:tä voi laittaa. Tarkempia tietoja en viitti nyt tähän laittaa, harmaa väriltään ja sininen nahka/alcantra sisusta.
E: tuossahan se oli muutama viesti sitten suora vastaus kysymykseen... No jos vähän tarkempia tietoja noista niin sais nukuttua yöt rauhassa niitten suhteen :p
Comment
-
Se on luultavasti nokkien välinen ketjukiristin. Se on aikalailla normaalia, ainakin omassa se piti ääntä aina pidemmän seisonnan jälkeen, ja monessa muussakin samalla tavalla. Eli heti startin jälkeen se pärähtää, ja vaimenee muutamassa sekunnissa.
Comment
-
Ilmeisesti tuo, mutta pitää se monesti kauemmin ääntä kuin muutaman sekunnin, ehkä noin puolesta- muutamaan minuuttiin, jos siis vain antaa käydä tyhjäkäyntiä. No osaatko kokemuksesta sanoa, että kannattaisiko suosiolla vaihtaa hetimiten, vai tuppaako noi silti kestämään vaikka pitävätkin ääntä?
Comment
-
Jos sen antaa rallattaa, niin se ketju syö pelkääjän puolelta kantta ja kuskin puolelta venakoppaa. Irtoaa hienoa alumiinimujua öljyn sekaan ja sitten se tukkii sen ketjunkiristäjän sihdin ja rallatus vaan kovenee... Voi sillä ajella, mutta kannattais alkaa suunnittelemaan kiristimien ja ketjujen vaihtoakin jo. Kiristimet ja tiivisteet kannattaa tilata Blauparts firmasta Jenkeistä, saat koko setin Suomen yhden kiristäjän hinnalla melkein. Ketjut Tepolta.
Comment
Comment