Eikä kannata rassata arpomalla, jos et tiiä mikä nurkka oireilee. Voin mittailla oskilloskoopilla ne anturit, niin ei tartte arvailla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Unohdetaan nyt ainakin tähän hätään tuo ABS-anturi. Sen verta tiukassa olivat, että en viitsi uusia lähteä hakemaan, kun sen rikkoisi kuitenkin. Jos tulee joku päivä taas asialistalle, niin kiusaan Akia, että selvitellään ensin mikä kulma on kyseessä :)
Onhan tuon kanssa jo elelty kohta kolme vuotta, niin tottunut jo tuohon.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiJarrut taitaa vaatia remonttia. Mulla sama homma edessä
Comment
-
Ässämiehet hoi, lämpimien kelien? myötä ilmennyt eräs oire täysin vakioon ässään. Jos autolle antaa kunnolla happea ja vedättää kunnolla pitkälle asti niin vetää ilmeisesti vikatilan päälle, max. ahdot tippuu vakio 0,8 -> 0,5. Välillä autoa saa vedätellä mitä pääkoppa antaa myöten mutta välillä satunnainen yksi vedätys yhdellä vaihteella saa tuon vian päälle. Ensimmäisen kerran jälkeen luin koodit eikä yhtään mitään, sen verran järkeilin että ilmeisesti ahtaa vain liikaa ja pätkäsee tuon vikatilan päälle. Käynnistämällä uudelleen oire häviää ja toimii normaalisti. Jotakin vinkkiä?
Comment
-
Itseasiassa nyt kun alan pohtimaan niin voisit Tomi olla hyvinkin oikeilla jäljillä, välillä auto on lähtenyt hieman nykien keräämään ahtoja kun vedättämisen on aloittanut vaihtamalla nopeasti pienemmälle vaihteelle. Oireita ei ilmennyt iltasella kun testasin keräämällä ensin ahtoja rauhassa ennen vedätystä, joten jos tosiaankin tuo n75 jumittaa eikä pysy enään ihan mukana ns. nopeassa vedätyksessä. Pitänee kävästä ensi viikolla hakemassa uusi tilalle jos auttaisi.Viimeksi muokannut vvuori; 7.7.2012, 09:33.
Comment
-
Noniin N75 vaihdettu ja melkein jo kerkesin huokasta kun vikaa en saanut heti päälle ja autokin tuntui jotenkin toimivan sulavammin kuin koskaan (niinkuin aina huollon jälkeen :D ). Tänään oli pakko käydä kunnolla kokeilemassa ja sitten se taas iski todella monen vedon jälkeen..Nyt stumppasin auton vian ollessa päällä jotta näin mikä siellä mättää, auto nimittäin toimii ja ahtaa aivan normaalisti heti uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Tuloksena hetkellisiä vikoja pari kipaletta:
-16622 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) - paine liian korkea jos oikein muistan.
-17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 - hetkellinen.
Selityksiä en huomannut ottaa ylös tarkemmin mutta kenties ässävelhoilla on jokin käry asiaan?
Comment
-
Apua kaivattaisiin, kun kävin tänään katsomassa yhtä B5 S4:sta, vuosimalliltaan 99. Muutama asia jäi mietityttämään...
Ensimmäisenä asiana airbag valo paloi, mutta omistaja sanoi sen olevan penkin alla oleva tunnistin jossa kontaktihäiriö. Lupasi kylläkin korjauttaa asian.
Toinen asia oli se että jäähdytinnestettä hukkui, omistajan mukaan johtui jostain anturista/liittimestä moottorin takaa. Oli kuulemma tutkittu ja omistaja lupasi hoitaa tämän myös kuntoon.
Pakokaasut olivat minusta kitkeriä ja kaasut olivat hyvin kuumia. Kone kävi todella nätisti, eikä ylimääräisiä ääniä kuulunut. Omistaja joutui lisäämään vettä jäähdytinnestesäiliöön, koska jäähdytinnesteen valo syttyi näytölle. Koneen lämmöt olivat normaalit.
Joten arvon tietäväiset, olisiko tarvetta suuremmalle huolelle, jos asiat on luvattu hoitaa?
PS. Auto suomi-auto, sekä huollettu 160tkm asti Audi centerillä, sen jälkeen huollettu itse. Nyt ajettu alta 200tkm.
Comment
-
Penkin airbägin liitin pätkii usein, tyyppivika, ei kannata huolestua.
Samoin tuo veden häviäminen, voi johtua jälkijäähdyttimen pumpusta joka on imusarjan alla. Se vuotaa koneen taakse.
Näillä tiedoilla on vaikea sanoa onko tarvetta isommalle huollolle.
Comment
-
Kiitokset Mikolle jälleen nopeasta vastauksesta.
Riippuuko tuo kitkerä haju pakokaasuista siihen jäähdytinnesteen veden vähyyteen, koska mun mielestä pakokaasujen haju muistutti höyrystynyttä vettä, jonka seassa pakokaasuja. Onko näillä mitään tekemistä toisten kanssa? Tuli vain mieleeni, ettei olisi kansipahvi, joka se ei omistajan mielestä ole...
Kuitenkin tosiaan viat luvattu hoitaa, mutta mistä sen tiedän että asia hoidossa jäähdytinnesteen kanssa?
Comment
-
Pakokaasut on noissa kyllä normaalistikin hyvin kuumia, siitä on vaikea sanoa mitään ilman mittareita :)
Kitkerä haju voisi olla kansipahvin tai kannen vuoto, mutta se on onneksi aika harvinaista. Paisuntasäliöstä voisi katsoa tuleeko kuplia, ja siitä voisi mitata tuleeko sinne pakokaasuja.
Comment
-
Kitkerä haju voisi olla kansipahvin tai kannen vuoto, mutta se on onneksi aika harvinaista.
Comment
-
Vaikuttaako nuo millä tavalla päästöihin, ajatellen vain katsastusta?
Voisiko kitkeryyden tekijänä olla esim. rikkinäinen katalysaattori vai onko se pelkästään kanteen liittyvää?
Onko teillä ässän omistajilla ollut etu-ja takapuskuri hieman haaleammat kuin muu kori? Samoin kuin helmat, kun nämä kaikkihan on muovia...
Tekeekö aurinko/vuodet tehtävänsä tähän?
Comment
-
Väriltään auto on sininen, joten varmaankin normaalia nuo puskurin haalistumat. Ainakin vanhassa seat leonissa oli keltaiset puskurit hieman haalistuneet, vaikka oli vuosimallia 2005...
Jos kansi olisi halki, löytyisi varmaankin öljyntäyttökorkista valkoista mähnää (ellei sitä ole juuri putsattu) ja kone varmaankin pölläyttäisi savua... Autoa on jämptisti huollettu, joten uskallan toivoa kaiken olevan kunnossa. Kunhan vaan se jäähdytinnesteen katoaminen johtuu ainoastaan vuotavasta jälkijäähdyttimen pumpusta. Näin omistaja kertoi että vika on paikallistettu ja se korjataan...tiedä sitten mihin siinä asiassa uskoa :/
Comment
-
Jos kansi olisi halki, löytyisi varmaankin öljyntäyttökorkista valkoista mähnää (ellei sitä ole juuri putsattu) ja kone varmaankin pölläyttäisi savua...
Autoa on jämptisti huollettu, joten uskallan toivoa kaiken olevan kunnossa.
Comment
-
185tkm oli ajettu. Yksi varaosakansikin oli halki, mutta edellinen omistaja ei ollut huomannut, sillä oli ajettu varmaan vain 100tkm. Huomattiin onneksi koeponnistamalla, ennen asennusta.
Aluksi meni vain erittäin vähän nestettä.
Loppuvaiheessa 300km matkalla paisari oli mennyt alarajalle ja kun säiliön korkin avasi, niin neste rupesi pulputtamaan takasin paisariin.
Comment
Comment