Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Osaisiko joku kertoa, mikä liitin tuolla roikkuu irtonaisena?
    Alimmassa kuvassa näkyy letkun sisäänmeno parinkymmenen sentin päässä..
    (Auto tuli korjauksesta, mutta edelleenkään lampun pesurit ei toimi ja lämmöt seilaa 70-80 väliä)

    Comment


      Ylimmässä kuvassa oleva pää menee akkuun. Letkun tehtävä on toimia ylivuotoputkena. Anna roikkua siellä, nyppää pois kokonaan tai liitä akkuun mikäli akussa paikka on.

      Comment


        Eli reikä vaan tohon mutkaan ja nippa hitsaten kiinni? Onko tossa kohtaa sisäputkea?


        Pakolämpöantureita on laitettu paljon suoraan pakosarjaan. Kuva esimerkistä http://www.maxtuned.com/Pictures/S4_...009115_std.jpg

        Comment


        • Haluaisin tsekkauttaa ässäni jossain, kun tuntuu, että kulkupuoli ei ole ihan kunnossa. Turbot pitää vihellystä ja takaa kuuluu outoa ulinaa ja ajon jälkeen sellainen paha katku tulee jostain. Löytyisikö uudeltamaalta tai pk-seudulta tuntijaa, joka voisi tsekata autoni läpi? Ja tietysti jos onnistuu kohtuu pienellä korvauksella, aina parempi. En haluaisi maksaa satoja euroja jollekin riistäjälle; mieluummin joku foorumin käyttäjä, joka tuntee B5 ässän hyvin. Anyone? Vikakoodien luvusta voisi aloittaa - itsellä on adapteri, mutta vag-comin asennus seiskan home versioon ei onnistu..

          Comment


            Mistä tiedät että kulkupuoli ei ole kunnossa? Onko autosi vakio? Jos on, niin mittaa vaikka 80-120km/h kolmosella, pitäisi mennä max 4 sekuntia. Tai sitten FATS (4200-6500 rpm) kolmosella, pitäisi mennä max 6 sekuntia.

            Turbot kyllä kuuluukin viheltää vienosti spoolatessa.

            Laahaako sulla takajarrut, kokeileppa ajon jälkeen jarrulevyjä.

            Comment


            • Auto lähtee välillä hyvin ja välillä ei niin hyvin. Esim. kakkosella. Tästä päättelin, että ei ole ihan normaalia.. Auto on luultavasti vakio - paha sanoa.
              Katku joka autosta tulee on muistaakseni hieman samantyyppinen, kuin jokunen vuosi sitten A4:sen jäätyneen huohottimen kohdalla..
              Ja siis jokatapauksessa olisi mielenrauhaa parantavaa jos joku kyseisen mallin tunteva kävisi heittämässä lenkin ja kertoisi mielipiteensä. Täytyy testata nämä ylläolevat jutut. Kiitos!
              Viimeksi muokannut Chocoeye; 2.6.2012, 13:24. Perustelu: Vähän muokkausta.

              Comment


              • Kantsii venakoppien tiivisteet katslella vuotaako ööljyä! Toinen mikä on aika perus, niin jäähdytysneste vuotaa jostai johonkin pakosarjan paikkeille.. Itsellä vuoti ensin jälkijäähdytyspumppu ( imusarjan alla ) ja nytten vuotaa paisuntasäiliö ja tiputtaa suoraan kuskinpuolen turbon päälle nestettä joka pistää ilmoille imelän katkun aina auton pysähdyttäessä. Pätkiikö autosi esim. sillä 2 vaihteella kiihdyttäessä vai millä tavalla ei lähde hyvin ? Voisiko ilmastoinnin päällä/pois olo vaikuttaa menohaluihin tässä koneessa?
                Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2012, 14:07. Perustelu: Poistettu turha lainaus, koko teksti on tuossa ylempänä.

                Comment


                • Ei pätki, mutta tuntuu, että turbo antaa välillä paremmin potkua. Eräs kyydissä ollut nainenkin totesi, että "kauhee kun ottaa mahasta". Ilmastointi on ollut poissa pelistä eiliseen saakka, kun ulkoilman lämpötila-anturi oli sökö, eli sillä ei pitäisi olla vaikutusta.

                  Comment


                  • Oon nyt pari päivää pohtinut yrittäiskö itse vaihtaa vai veisikö johonkin vaihdettavaksi tuon kirotun jälkijäähdytyspumpun, joka vuotaa jo sen verran, että nesteitä saa olla lisäilemässä melkein joka toinen päivä. Siis ainaki vahvasti epäilen tuota jälkijäähypumppua, kun imusarjan raosta katsottuna näkyy suht paljon jäähdytysnestettä/sen jäännöksiä pumpun ympärillä.

                    Kysymys kuuluukin mihinkähän täällä Pirkanmaan seudulla tuo kannattaisi viedä vaihdettavaksi vai yrittäisikö tuota itse vaihdella? (Kokemukset kyseisestä koneesta kuitenkin pyöreät nolla ja hirvittää ajatus imusarjan poistamisesta..)

                    Comment


                      Onko ässän vaihdelaatikossa joku pumppu joka öljyä kierrättää syylärin kautta? Olen ajellut jo kymmeniä tuhansia kilometrejä redlinen öljyt laatikossa ja silti tänään syylärin vaihdon yhteydessä kennosta tuli vihreää öljyä?

                      Comment


                        On siellä, mutta ei välttämättä ihan kaikissa.

                        Jos kerran syylärin vaihdoit, huomasit varmaankin sen toisessa päädyssä olevat putket. Ne menevät vaihdelaatikolle.

                        Comment


                          B5 S4:sen jenkki-versiossa tuota vaihteisto-öljyn kierrätystä syylärin kautta ei näkynyt olevan. Tuli vaan sellaseen versioon joskus törmättyä, kun syyläriä vaihdeltiin 2000 vm. ässään. Oli kuitenkin ihan manuaali laatikolla.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                            On siellä, mutta ei välttämättä ihan kaikissa.

                            Jos kerran syylärin vaihdoit, huomasit varmaankin sen toisessa päädyssä olevat putket. Ne menevät vaihdelaatikolle.
                            Juurikin sieltä sitä wanhaa vihreää öljyä valui. Mietin vaan että onko se vaihteistoremontin aika kun ei uudet aineet syylärin kautta kierrä?

                            Comment


                            • Missäs sijaitsee kampiakselin asentotunnistin ja onko minkälainen homma vaihtaa? Satunnaisia käynnistysvaikeuksia ollut pari kertaa ja tänään ei sitten päivällä edes lähtenyt vaikka kuinka sahas. Moottori kun viileni, niin sit taas pärähti käyntiin. Vikakoodit kertoi että tuossa olisi vika.

                              Comment


                                Se on kuskinpuolen turbon vieressä. EGT sojottaa suoraan sitä kohti. En onneksi ole joutunut kone paikallaan sitä irroittamaan, mutta kai sen sieltä jotenkin onkii.

                                Katso ensin ettei johdot ole liittimen luota poikki.

                                Comment


                                • Ja eiku vikaa vian perään. Nyt suhisee ihan kohtalaisesti konehuoneen puolella ja tuossa linkkiä mistä kohtaan. Eli mikä tuon on ja kuinka korjattavissa? Suhisee suoraan tuosta nuolen osoittamasta liitoskohdasta.

                                  Tämän lisäksi tyhjäkäynti heittelee hiukan välillä ja antoi seuraavaa vikakoodiakin:
                                  17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean
                                  P1138 - 35-00 - -

                                  En tiedä liittyykö nämä kaikki nyt toisiinsa..?

                                  https://plus.google.com/u/0/photos/1...&ie=UTF-8&sa=N

                                  Comment


                                    Ihan loogistahan se on jos maffin jälkeen imee ilmaa, niin käy laihalla.
                                    Huohotuksen venttiilihän se.

                                    Comment


                                    • Eli pitääkö tuo koko venttiili uusia (mikä varaosanro.?), vai onko siellä joku o-rengas minkä vaihtamalla selviää? Entäpä kannattaako tuolla nyt edes ajella, kun se käyttää näköjään laihalla?

                                      Comment


                                        O-rengas on joo, koko 14,2mm x 2,4mm käy ainakin vanhemman mallin hämähäkillä varustettuihin.

                                        Comment


                                        • XS-Powerin cat-back tulossa tällä viikolla; osaako joku neuvoa, minkäkokoisia/montako klemmaria asennukseen tarvitaan? Muuta huomioitavaa? Sitä asennustahnaa kannattanee varmaan ainakin käyttää..
                                          Tig ja pilli löytyy tarvittaessa työpaikalta..

                                          Comment


                                            Putki on 60 mm kokoa, ensimmäisen äänenvaimentimen taakse tarvii muistaakseni 67 mm perus kiristäjän limiliitokseen.

                                            Jos downpipien jälkeen teet omat liitokset, en itse käyttänyt XS:n limittävää supisteliitosta, vaan sahasin sen pois. Sen jälkeen yhdistin vanhan/uuden putken hitsaamalla eli en tarvinut kuin nuo 67mm kiristimet 2 kpl.

                                            Jos on liukumuhvi auton alla niin sahaa sen jälkeen putken poikki ja hitsaa XS jatkoksi.

                                            Comment


                                            • Eli jos ei halua hitsailla, tuohonkin 67mm klemmarit? Ajattelin myöhemmin päivitellä putkistoa, niin sitten ei tarvitse rälläköidä poikki hitsauksia..

                                              Comment


                                                Riippuu vahvasti miten sulla on vanha tuplaputkiosuus auton alla, osuuko siihen nuo XS:n supiste/liitäntäosat fyysisesti ja onko putkikoko vastaava. Mulla ei osunut, kun on downpipe osastoa päivitelty kattien yms. kanssa ajan saatossa.

                                                Comment


                                                  Jostain muistan lukeneeni, että voisi olla abs-anturin säädöstä kiinni, kun absit rutisee juuri ennen pysähdystä. Missäs tämä abs-anturi sijaitsee etupäässä näissä bitruboissa? Jos vaikka samalla koittais hieman säätää, kun palat vaihdan eteen.

                                                  Comment


                                                    Pyörännavan etupuolella, jarrulevyn takana. Löytyy helposti johtoa seuraamalla. Voivat olla kiinni ihan tosissaan, joskus olen joutunut niitä paskomaan ja murusina kaivamaan pois. Yleensä on kyllä lähtenyt liikkumaan kun sopivalla kiintoavaimella nitkutellut edestakaisin. Liikuttele ensin ihan pohjaan ja siitä milli takaisinpäin.

                                                    Comment


                                                      Kiitoksia tarkoista ohjeista :) Katsotaan jos tuolla loppuisi tuo rutina.

                                                      Comment


                                                        Täytyypä itsellä kokeilla samalla tuota kun laakerit vaihdellaan josko loppuis se rutina

                                                        Comment


                                                          Onkos kyseessä tämä:

                                                          ABS-anturi? liitin? (Pahoittelut kuvan huonosta laadusta)

                                                          Jos olin oikeilla jäljillä, niin en saanut noita liittimiä edes irti. Jos siis on kyseessä tuo kuvan liitin, niin pitäiskö tuo muoviosa lähteä tuosta vetämällä vai kiertämällä. Nuo kun ei omassa liikahtaneet mihinkään suuntaa.

                                                          Comment


                                                            Ei se oo liitin, vaan se on se itse anturi.
                                                            Tiukalla sovitteella kiinni.

                                                            Comment


                                                              Voi olla melkein mahdotonta saada ehjänä irti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X