Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ja enempi ne kyylää niitä papereita siinä mahantuontikatsastuksessa.

    Comment


      Niinpä! COC-paperit kyllä pitää olla, muusta nyt niin väliä ole...

      Comment


        Juu, se on tosiaan pakko olla. Itse kun en etukäteen hirveästi selvitellyt, niin kiireellä sitten tilasin VV-autolta aikoinaan omaan, että sai katsastuksen tehtyä.

        Comment


          Onkos näissä biturboissa kuinka usein tarvetta vaihdella bensansuodatinta? Kävin öljyt vaihdattamassa viime viikolla, niin kyseli vaan kaveri, että millon on viimeksi vaihdettu, ja enpä tuohon osannut vastata mitään :/

          Ja toinen kysymys, mitenkä usein perän öljyjä ois hyvä vaihtaa? Omaan ei ole ainakaan nyt pariin vuoteen vaihdettu. Ja onnistuuko kuinka jossain ihan peruskorjaamolla, vai vaatiko erikoisosaamista?

          Comment


            PA-suodattimelle ei ole vaihtoväliä, joten jos ei tietoa koska uusittu, on varmasti hyvä uusia. Edellisessä elämässä pidettiin vaihtovälinä sitä, kun alkaa vuotamaan. ( tähän sopiva hymiö)
            Peräöljyt vaihtuu ihan normaalisti, ei vaadi mitään erikoisosaamista/ työkaluja.
            Kuusiokololla on proppu, kokoa en just tähän hätään muista.

            Comment


            • Pitäisi onnistua millä tahansa korjaamolla tai on helppo tehdä itsekin. Omaani vaihdoin juuri muutama viikko sitten perään ja lootaan midlandia.

              Comment


                Propun kanta on 10 mm. Kannattaa tarkistaa onko vanha kovin ruosteessa, silloin kannattaa ostaa uusi proppu varalle.

                Comment


                  Kiitoksia vastauksista :)

                  Yksi kyssäri vielä, onkos perässä jotain öljyn suodatinta ja paljonko sinne menee sitä ölppää?

                  Comment


                    Ei ole suodatinta, ja kahdella litralla pärjää.

                    Comment


                    • Onko faceliftin ja pre-faceliftin rattiakseli saman kokoinen?

                      Edit: Tai ennemmin saman paksuinen?

                      Comment


                        Tarkoitatko että ovatko poorit samankokoisia, eli sopiiko ratit ristiin? Kyllä.

                        Comment


                        • Juuri sitä tarkoitin. Kiitos tiedosta.

                          Comment


                          • Kuinka hyvin näissä on noi alkuperäiset turbot kestänyt? Kannattaako tollaseen 200tkm ajettuun 2000 vuoden ässään,(jossa alkuperäiset turbot), vaihtaa turbot varmuuden vuoksi vai vasta ku hajoaa? Taitaa turbojen vaihto olla aika kallis paketti varsinkin kun ei itseltä onnistu..?

                            Comment


                            • Sama hommahan se on työnä vaihtaa ne sitten kun ne hajoaa. Paha niistä on arvioida mikä on kunto kun ei tiedä historiaa ja jos ei oireile mitenkään (=ei vingu eikä savuta)

                              Comment


                              • Laitoin tuossa vajaa pari vuotta sitten tuollasen putkiston.

                                http://www.ebay.co.uk/itm/97-02-AUDI...item2c5dc71907

                                Nyt alkanu viime aikoina vähän häiritsemään, kun on tuo ääni ehkä hiukan liian kova (alan varmaan tulemaan vanhaksi :), mutta en kyllä mitään vakioputkistoakaan halua takaisin heittää. Eli saa sieltä normaalia enemmän tulla ääntä, mutta jos tuota saisi hiukan vaimennettua jollain toisella takapöntöllä. Eli mitähän tuonne oikeen voisi kokeilla, ehdotuksia?

                                Comment


                                • Mulla on supersprintin cat-back (alkuosa xs-powerin dp+200cell katit), ei häritse matka-ajossa mutta kuitenkin murahtaa kun polkasee. Kallishan se kyllä on, onneksi oli edellinen omistaja hommannut niin ei ollut mun lompakosta pois.

                                  http://shop.revotechnik.com/products...-s4-b5-27.aspx

                                  Comment


                                  • On varmasti hyvä, mutta ei ollut ihan noin paljon tarkoitus investoida tuohon ;)

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viesti
                                      Laitoin tuossa vajaa pari vuotta sitten tuollasen putkiston.

                                      http://www.ebay.co.uk/itm/97-02-AUDI...item2c5dc71907

                                      Nyt alkanu viime aikoina vähän häiritsemään, kun on tuo ääni ehkä hiukan liian kova (alan varmaan tulemaan vanhaksi :), mutta en kyllä mitään vakioputkistoakaan halua takaisin heittää. Eli saa sieltä normaalia enemmän tulla ääntä, mutta jos tuota saisi hiukan vaimennettua jollain toisella takapöntöllä. Eli mitähän tuonne oikeen voisi kokeilla, ehdotuksia?
                                      Saalastin mikallahan on a4 b5:ssa sama putkisto ja oli vaihtanut simonssin takapöntön, niin ääni oli kummasti hiljentynyt.

                                      Comment


                                        Noissa XS-powerin vaimentimissa tahtoo villat olla jo tehtaalta tullessaan aika kadoksissa eli olettaisin minkä tahansa laadukkaan vaimentimen toimivan paremmin. 2 in 1 out taisi olla Saalastin takapöntön malli joka sekin toiminee tehokkaammin kuin tulpa ulostulo.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja jeba Näytä viesti
                                          Kuinka hyvin näissä on noi alkuperäiset turbot kestänyt? Kannattaako tollaseen 200tkm ajettuun 2000 vuoden ässään,(jossa alkuperäiset turbot), vaihtaa turbot varmuuden vuoksi vai vasta ku hajoaa? Taitaa turbojen vaihto olla aika kallis paketti varsinkin kun ei itseltä onnistu..?
                                          Vaikea niistä on sanoa, riippuu niin paljon käyttötavasta. Tuskinpa niitä etukäteen kannattaa alkaa vaihtamaan, vaihtaa kun menee rikki, tai haluaa päivittää isompiin.

                                          Comment


                                            Mikä on näiden bensakiskojen alipainelinjojen tarkoitus/toimintaperiaate ja mihin tuon letkun pitäisi mennä?
                                            http://audifahrer.com/aw/injector_r&r/014.jpg

                                            Comment


                                              Ei ne liity mitenkään muuten bensakiskoon, paitsi että ne ovat siinä kiinni. ;-) Se letku menee turbon imuputkeen. Ei niillä käytännössä tee yhtään mitään. En muista mikä niiden idea on, pitäisi katsella SSP:stä että mihin ne on tarkoitettu.

                                              Comment


                                                No se riittää jos ei tee mitään kun mulla ne ei mee mihinkään :) Mietin vaan kun siinä samassa linjassa on nuo one-way takaiskuventtiili vai mikälie että jos nuo venttiiliit toimii/ei toimi niin mikä on vaikutus.

                                                Comment


                                                  Ei ne mullakaan olleet liitettynä, ja hyvin pelasi :) Se takaisku on ulospäin, niin ei pääse imemään paskaa sisuksiin.

                                                  Comment


                                                  • Noissa XS-powerin vaimentimissa tahtoo villat olla jo tehtaalta tullessaan aika kadoksissa eli olettaisin minkä tahansa laadukkaan vaimentimen toimivan paremmin. 2 in 1 out taisi olla Saalastin takapöntön malli joka sekin toiminee tehokkaammin kuin tulpa ulostulo.
                                                    Mistähän tuollaisia voisi löytää järkevään hintaan, vai kannattaako suoraan kysellä marteliukselta?

                                                    Comment


                                                    • Tuli sitten tehtyä heräteostos ja pihassa ässä. Onko tästä pre-facelift / facelift ajankohdasta nyt jotain varmuutta? Lähinnä tätä hemmetin pakosarja asiaa mietin koko yön :) Huoltokirjan tarrassa lukee 03/99.
                                                      Facelift kriteerit täyttyvät tuota digitaalista kelloa ja soitinta lukuunottamatta. Kilometrejä on mittarissa 196000 ja auto toimii kyllä todella hienosti kaikinpuolin. Sveitsistä tuotu. Pystyykö tätä selvittämään mitenkään vai odottelenko vain jos kosahtaa?! Luulisi kuitenkin näillä kilsoilla jo jotain tapahtuneen.

                                                      Comment


                                                        Sen näkee kurkistamalla konehuoneeseen ja ihmettelemällä pakosarjan loppupäätä. Jos kannesta menee turbon laippaan tuki"tanko", niin siellä on vanhanmalliset pakosarjat. Mutta veikkaanpa että ne ovat uudemmat. Voi olla vähän vaikea tunnistaa jos ei tiedä mitä ja mihin katsoo. Voisin yrittää ottaa joskus kuvan siitä, niin sen tajuaa paremmin.

                                                        Comment


                                                        • Ahtaalta näyttää :)

                                                          Comment


                                                            Hehe. Sama pakosarja/turbon hajoaminen -painajaisyö oli itselläkin kun auton ostin pari vuotta sitten vaikka facelift mallia onkin.

                                                            Facelift on tosiaan 3/99--> Digitaalinen kello tuli 6/99. Ei sun tartte niistä pakosarjoista murehtia. Facelift mallia, tai hienommalta kuulostaa, RS4-mallia ne on.

                                                            Comment


                                                            • Niinno mitäs muita eroja pre-faceliftin ja faceliftin välillä sitten on? Itse hommasin eilen uudet takajarrulevyt ja marmorilla sanottiin, että faceliftissä on jäähdytetyt levyt ja pre:ssä ns. normaalit, mikäli siis ovat alkuperäiset.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X