Pitääpä ottaa ja kysästä marmorilta tiivistesarjaa. Saakos noita mäntiä erillisenä kun on siinä pölysuojassa reikä niin siellä on kaikki paska ja kosteus päässy nii voi olla aika heikossa kunnossa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Ei niitä mäntiä saa erikseen. Ostettava koko satula mäntineen tai korjaussarja (pölysuojat + mäntien tiivisteet), 30 euroa kumit marmorilla tosiaan. Kyllä ne männät ja satulat huollettua saa kun jaksaa nähdä vaivaa, huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin uudet satulat.
Tarvikkeena tuohon facelift satulaan ei saa korjaussarjaa ainakaan Suomesta varmaan mistään. Kaikki myyvät vain siihen pre-facelift satulaan, joka on vissiin sama satula kuin neloskoneissakin.
Comment
-
Sattuipa kohdalle tuo korjaussarja takasatuloille eli osanumero on 4D0698671. Jotkut väittävät että jos tuohon S4 B6/B7:n 300mm levyn laittaa niin tarvis pidemmät jarruletkut mutta ainakaan 034 kitissä niitä ei ole.
Comment
-
TAKAJARRUISTA tuossa juttua ja kyllä ne letkut tarvii mutta en enää muista miksi :)
ETUJARRUISTA taas tuossa juttua.
Comment
-
Niin se tais olla, että orkkisletkut ovat liian lyhkäset. Tossa 034-kitissä tais olla lisäruksina nuo letkut ennen, nyt tosiaan näyttävät tulevan joka tilaukseen mukaan.
Mulla on pidemmät letkut jo kiinni ja adapterit odottamassa, että Tepolta tilatut 300mm levyt saapuis. ;) Tuli muuten huomattavasti edukkaammaksi ottaa "Trig":ltä Lontoonmaalta noi adapterit ja letkut ja Tepolta levyt, kuin tuo 034-setti..
Comment
-
Onko Trig:llä adaptereissa upotetut pulttien paikat ja lyhennetyt pulttien alkupäät ?
Muutenhan ottaa pultin alkupää kiinni siihen tukivarteen => hionta hommaa edessä, 034 osissa nuo adapterin pultit uppoavat täysin adapterin sisään eli se on huomioitu, vaikka hintaa niille kertyykin.
034 adapterit ja pultit
Comment
-
Nyt, kun tässä jarruasioita puidaan, niin minkäslaisia tuntemuksia B6 Ässän etujarrut herättävät? Sopivatko B5:een B6 satulat ja levyt bolt-on? Ei tarkoituksena ole ihan vimpan päälle hipo-viritystä tehdä, mutta pientä upgradea on aina kiva harrastaa ja tällä sen ilmeisesti saisi tehtyä vielä kohtuullisella budjetilla. :)
Comment
-
Tuli nostettua imusarja pois jälkijäähyn vaihdon tieltä. Mitä kaikkea tuossa kannattaa samalla vaihdella? Pumpun letkulähtö oli poikki ja molemmat letkut melkein poikki eli ne menee ainakin uusiksi. Imusarjan tiivisteet, f-letku, huohotinputkisto ja jälkijäähyn lämpötila-anturi samalla vaihtoon. Muuta?
Mitkä on oikeita osanumeroita jälkijäähyn letkuille?
Omassa oli taaempi 078 121 082 F, etummainen 078 121 082 G.
Etka kertoo että taaempi olisi 078 121 082 H, etummainen 078 121 082 D.
Comment
-
Miksi jälkijäähyn anturi pitäisi vaihtaa? Turha vaihtaa jos se ei ole rikki. Muutenhan tuossa on ihan kattava lista. Paitsi jos haluat hifistellä, niin myös imulämpöanturi kannattaa vaihtaa koska se on niin ikävässä paikassa.
Osanumerot voivat olla oikein, niihin on saattanut tulla parannuksia. Ei ole nyt ETKAa käsillä, niin ei voi tarkistaa.
Comment
-
Jälkijäähyn anturi kannattaa vaihtaa siihen Volkkari Transporterin siniseen versioon. Itse vaihdoin tuossa syksyllä ja hyvin lähtee jälkijäähy pyörimään lähes aina kun kone on normaalilämmöissä (nesteet 90C ja öljyt vähintään 85C mittareiden mukaan).
Osanumerot:
Transporter jälkijäähyn lämpöanturi: 021919369
O-rengas kyseiselle anturille: N90316802
Comment
-
Unohtu mainita tuosta jälkijäähyn anturista että juurikin "kylmempää" versiota olisin vaihtamassa.
Imulämpöanturi on ilmeisesti siellä imusarjan pohjassa?
Käyn tänään katsomassa josko löytyisi metritavarana sopivaa vesiletkua mihin voi tehdä jyrkkiä mutkia menemättä lyttyyn.
Comment
-
Jälkijäähyn anturi kannattaa vaihtaa siihen Volkkari Transporterin siniseen versioon. Itse vaihdoin tuossa syksyllä ja hyvin lähtee jälkijäähy pyörimään lähes aina kun kone on normaalilämmöissä (nesteet 90C ja öljyt vähintään 85C mittareiden mukaan).
Orkkisanturi on taas liian epäherkkä, ikinä sillä en saanu jälkijäähyä pyörimään.
Comment
-
Tuolla on hyvää infoa suuttimista ja niiden pituuksista ym: http://s4wiki.com/wiki/Fuel_injectors
Standard-malli ei vaadi mitään muutoksia.
Comment
-
Pelkkää jäähdytinnestettä siis.. Aluksi tuli hieman ilmaa.
Kävin ajamassa rauhallisen lenkin, lämmöt nousi normaalisti ja lämmintä tuli sisälle. Hieman ennen kotipihaa rupesi sisälle tuleva ilma jäähtymään ja kun sain auton talliin niin puhalsi kylmää. Annoin hetken olla ja menin koittamaan alavesiletkua, kylmä oli. Samoin sisäkennolle menevät letkut. Ilmaa siis edelleen jossain?
Kun autoon kääntää virrat päälle niin öljynlämpömittari hyppää tappiin, mistä tämä voisi johtua?
Comment
Comment