Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitääpä ottaa ja kysästä marmorilta tiivistesarjaa. Saakos noita mäntiä erillisenä kun on siinä pölysuojassa reikä niin siellä on kaikki paska ja kosteus päässy nii voi olla aika heikossa kunnossa?

    Comment


      Eiköhän mäntienkin kohtalo selviä samalla kun kysyt korjaussarjaa. Muista sitten laittaa osanumerot tänne jakoon.

      Comment


        Ei niitä mäntiä saa erikseen. Ostettava koko satula mäntineen tai korjaussarja (pölysuojat + mäntien tiivisteet), 30 euroa kumit marmorilla tosiaan. Kyllä ne männät ja satulat huollettua saa kun jaksaa nähdä vaivaa, huomattavasti halvempi vaihtoehto kuin uudet satulat.

        Tarvikkeena tuohon facelift satulaan ei saa korjaussarjaa ainakaan Suomesta varmaan mistään. Kaikki myyvät vain siihen pre-facelift satulaan, joka on vissiin sama satula kuin neloskoneissakin.

        Comment


          Sattuipa kohdalle tuo korjaussarja takasatuloille eli osanumero on 4D0698671. Jotkut väittävät että jos tuohon S4 B6/B7:n 300mm levyn laittaa niin tarvis pidemmät jarruletkut mutta ainakaan 034 kitissä niitä ei ole.

          Comment


            Onhan ne tuossa kolmannessa kuvassa? Ja siinä lukeekin "now includes DOT stainless brake lines as well!"

            Comment


              No piruvie, ne on varmaan yöllä lukenu ton mun postin ja lisännyt ne sinne kun ei niitä siellä eilen ollut ;)
              Mut onko ne silti "pakolliset" että orkkis letku on liian lyhyt?

              Comment


                TAKAJARRUISTA tuossa juttua ja kyllä ne letkut tarvii mutta en enää muista miksi :)

                ETUJARRUISTA taas tuossa juttua.

                Comment


                  Niin se tais olla, että orkkisletkut ovat liian lyhkäset. Tossa 034-kitissä tais olla lisäruksina nuo letkut ennen, nyt tosiaan näyttävät tulevan joka tilaukseen mukaan.

                  Mulla on pidemmät letkut jo kiinni ja adapterit odottamassa, että Tepolta tilatut 300mm levyt saapuis. ;) Tuli muuten huomattavasti edukkaammaksi ottaa "Trig":ltä Lontoonmaalta noi adapterit ja letkut ja Tepolta levyt, kuin tuo 034-setti..

                  Comment


                    Onko Trig:llä adaptereissa upotetut pulttien paikat ja lyhennetyt pulttien alkupäät ?

                    Muutenhan ottaa pultin alkupää kiinni siihen tukivarteen => hionta hommaa edessä, 034 osissa nuo adapterin pultit uppoavat täysin adapterin sisään eli se on huomioitu, vaikka hintaa niille kertyykin.

                    034 adapterit ja pultit

                    Comment


                      Juu pitäs olla ihan plug&pray-setti tuo Triginkin. Kunhan laittaa sen adapterin oikein päin. ;)

                      Comment


                      • Vahva kettuilun haju täällä ilmassa.. ;) Joo, ihan on polt-oon toi Trigin "kitti". Pultin kannat on pätkästy, mutta upotusta ei tainnu olla, hyvin meni silti sit ku tajus... :)

                        Comment


                          Nyt, kun tässä jarruasioita puidaan, niin minkäslaisia tuntemuksia B6 Ässän etujarrut herättävät? Sopivatko B5:een B6 satulat ja levyt bolt-on? Ei tarkoituksena ole ihan vimpan päälle hipo-viritystä tehdä, mutta pientä upgradea on aina kiva harrastaa ja tällä sen ilmeisesti saisi tehtyä vielä kohtuullisella budjetilla. :)

                          Comment


                            Tuli nostettua imusarja pois jälkijäähyn vaihdon tieltä. Mitä kaikkea tuossa kannattaa samalla vaihdella? Pumpun letkulähtö oli poikki ja molemmat letkut melkein poikki eli ne menee ainakin uusiksi. Imusarjan tiivisteet, f-letku, huohotinputkisto ja jälkijäähyn lämpötila-anturi samalla vaihtoon. Muuta?

                            Mitkä on oikeita osanumeroita jälkijäähyn letkuille?

                            Omassa oli taaempi 078 121 082 F, etummainen 078 121 082 G.

                            Etka kertoo että taaempi olisi 078 121 082 H, etummainen 078 121 082 D.

                            Comment


                              Miksi jälkijäähyn anturi pitäisi vaihtaa? Turha vaihtaa jos se ei ole rikki. Muutenhan tuossa on ihan kattava lista. Paitsi jos haluat hifistellä, niin myös imulämpöanturi kannattaa vaihtaa koska se on niin ikävässä paikassa.

                              Osanumerot voivat olla oikein, niihin on saattanut tulla parannuksia. Ei ole nyt ETKAa käsillä, niin ei voi tarkistaa.

                              Comment


                                Jälkijäähyn anturi kannattaa vaihtaa siihen Volkkari Transporterin siniseen versioon. Itse vaihdoin tuossa syksyllä ja hyvin lähtee jälkijäähy pyörimään lähes aina kun kone on normaalilämmöissä (nesteet 90C ja öljyt vähintään 85C mittareiden mukaan).

                                Osanumerot:
                                Transporter jälkijäähyn lämpöanturi: 021919369
                                O-rengas kyseiselle anturille: N90316802

                                Comment


                                  Unohtu mainita tuosta jälkijäähyn anturista että juurikin "kylmempää" versiota olisin vaihtamassa.

                                  Imulämpöanturi on ilmeisesti siellä imusarjan pohjassa?

                                  Käyn tänään katsomassa josko löytyisi metritavarana sopivaa vesiletkua mihin voi tehdä jyrkkiä mutkia menemättä lyttyyn.

                                  Comment


                                    Joo, siellähän se.

                                    Kyllä noista varaosaliikkeistä löytyy letkuja joissa on mutkiakin. Sellaisilla se kannattaa tehdä jos ei alkuperäistä sinne halua laittaa. Mutta ei kannata tehdä ylimääräisiä liitoksia.

                                    Comment


                                      Jälkijäähyn anturi kannattaa vaihtaa siihen Volkkari Transporterin siniseen versioon. Itse vaihdoin tuossa syksyllä ja hyvin lähtee jälkijäähy pyörimään lähes aina kun kone on normaalilämmöissä (nesteet 90C ja öljyt vähintään 85C mittareiden mukaan).
                                      Itellä on myös tuo ja omasta mielestä lähtee liian herkästi pyörimään. Varsinkin talvella ihan normiajon jälkeen turha hukata kaikkia lämpöjä heti ulkoilmaan. Kesällä olis tarpeellisempi.

                                      Orkkisanturi on taas liian epäherkkä, ikinä sillä en saanu jälkijäähyä pyörimään.

                                      Comment


                                        Joo sama täällä, on se vähän turhan herkkä näin talvellakin lähteen pyörimään. Mutta hyvä modi silti ja antaa rauhallisen mielen itselle jos on tullut kengittyä.

                                        Comment


                                        • Vähän tähän liittyen. Onko Allroadeissa (250hv) samat pakosarjat kuin facelift S4=RS?

                                          Comment


                                            Ei niissä ainakaan mitään oleellista eroa ole. Kaikki faceliftin osat näyttävät samoilta, osanumeroissa on joskus eroa kirjaimessa.

                                            Comment


                                            • Eli niiden kesto voisi olla sama eikä kuin tuon pre-facelif S4n.

                                              Comment


                                                Näin kyllä väittäisin.

                                                Comment


                                                  Pikakysymys. Kuinka korkeat spacerit tarvitaan bensakiskon ruuveille deka 630 suuttimilla? 8, 9 vai 10 mm?

                                                  Comment


                                                    Riippuu suuttimien pituudesta, niitä kun on vissiin kolmea eri pituutta.

                                                    Comment


                                                      Olen luullut että niitä on vain lyhyt tai pitkä malli, ja se pitkä on se mitä näissä käytetään.

                                                      Comment


                                                        Tuolla on hyvää infoa suuttimista ja niiden pituuksista ym: http://s4wiki.com/wiki/Fuel_injectors

                                                        Standard-malli ei vaadi mitään muutoksia.

                                                        Comment


                                                          Jälkijäähypumppu vaihdettu ja nyt tarttis saada ilmat pois järjestelmästä. Kaasuläpän vieressä/alla on putki missä on kuusiokolotulppa, siitä tulee pelkkää vettä. Onko noita tulppia jossain lisää vai kuinka tämä kuuluisi ilmata?

                                                          Comment


                                                            Siitä se ilmataan. Ei muuta kuin auki, ja kun sieltä tulee jäähdytinnestettä, laita kiinni.

                                                            Mitä tarkoitat että tulee "pelkkää vettä"? Et kait vaan pelkkää puhdasta vettä ole laittanut sinne?

                                                            Comment


                                                              Pelkkää jäähdytinnestettä siis.. Aluksi tuli hieman ilmaa.

                                                              Kävin ajamassa rauhallisen lenkin, lämmöt nousi normaalisti ja lämmintä tuli sisälle. Hieman ennen kotipihaa rupesi sisälle tuleva ilma jäähtymään ja kun sain auton talliin niin puhalsi kylmää. Annoin hetken olla ja menin koittamaan alavesiletkua, kylmä oli. Samoin sisäkennolle menevät letkut. Ilmaa siis edelleen jossain?

                                                              Kun autoon kääntää virrat päälle niin öljynlämpömittari hyppää tappiin, mistä tämä voisi johtua?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X