Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Esim. jos nokkaketju on hampaan pielessä tulee noita ihmeellisiä vikailmoja.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Wester Näytä viesti
      Eli käykö -99 Ässään motonetin 2.8i hihna+rullapaketti?
      ETKAn mukaan kaikkiin 2.4-2.8 koneisiin käy samat jakopään osat. Vesipumppu on erilainen 2.7:ssa.

      Comment


      • Kyseinen P1338 vikakoodi voi tosiaan tulla myös ajoitusvirheestä eli diagnostiikka siinäkin on vähän ihmeellinen.
        Tuossa on Hollannin sivuilta miten ko. asia Vag-Comilla tarkistetaan.
        http://translate.google.com/translat...6.html&act=url Katso sieltä timing camshaft.
        2,7 biturbossa APB ohjearvot on tyhjäkäynnillä ± 6° .

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
          Kyseinen P1338 vikakoodi voi tosiaan tulla myös ajoitusvirheestä eli diagnostiikka siinäkin on vähän ihmeellinen.
          Tuossa on Hollannin sivuilta miten ko. asia Vag-Comilla tarkistetaan.
          http://translate.google.com/translat...6.html&act=url Katso sieltä timing camshaft.
          2,7 biturbossa APB ohjearvot on tyhjäkäynnillä ± 6° .
          Yritin katsoa hollantilaisilta nettisivun ohjeita, mutta omassa vag-com valikossa oli kohdassa engine (1) ,meas. Blocks (8) ja group 4 oli muuta moottoriin liittyvää tietoa, nyt en kyl muista ulkoa mitä vai katsoinko väärästä paikasta..?

          Comment


            Se on kohta engine ja sieltä 093. Löytänet siltä arvoja luokkaa 17astetta

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
              ETKAn mukaan kaikkiin 2.4-2.8 koneisiin käy samat jakopään osat. Vesipumppu on erilainen 2.7:ssa.
              2.8:n vesipumpun saa käymään 2.7:aan, kun tekee öljytikulle kolon.
              2.8:ssa öljytikku on eri paikassa, kuin 2.7:ssa, joten 2.8:n vesipumpussa ei ole öljytikun koloa.

              Omaanikin on näin tehty. Tässä kuva 2.8:n vesipumpusta, johon on tehty kolo öljytikulle (aikalailla keskellä kuvaa): http://i225.photobucket.com/albums/d...j/Janin009.jpg

              Comment


                Juu saa käymään, ja itsekin olen niitä tehnyt kun marmoritiskiltä on tullut oikealla osanumerolla pumppu jossa tuota lovea ei ole ollut! Eka kerralla tuli vähän ihmeteltyä että mitäs hittoa... Jos haluaa pelata vaihtopumpuilla, niin tuskin ovat kovin innokkaana ottamassa vaihdossa itselovettua pumppua takaisin.

                Comment


                • 2 minuuttia sitten soitin espoon audicenteriin ja sanoivat ettei löydy vaihto-osana pumppua.

                  Comment


                    Kyllä löytyy, kysy A6 biturbon osana.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                      Juu saa käymään, ja itsekin olen niitä tehnyt kun marmoritiskiltä on tullut oikealla osanumerolla pumppu jossa tuota lovea ei ole ollut! Eka kerralla tuli vähän ihmeteltyä että mitäs hittoa... Jos haluaa pelata vaihtopumpuilla, niin tuskin ovat kovin innokkaana ottamassa vaihdossa itselovettua pumppua takaisin.
                      Mulle kävi juuri samalla tavalla, että tuli oikealla osanumerolla "väärä" pumppu, eli ei ollut koloa. Pakko oli sitten tehdä tuo kolo, että sai ajoon.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                        200 Nm + 180 astetta. Eli et voi kiristää kokonaan momenttiavaimella.
                        Jostakin kuullut legendaa että tälläiset pultit mitkä kiristetään lopuksi johonkin tiettyyn astekulmaan olisi hyvä käyttää uusia pultteja jonkun venymisen takia, onko tässä mitään perää?

                        Comment


                          Kyllähän ne pitäisi vaihtaa, mutta itse noita napapultteja en ole vaihtanut. Olen kiristänyt ne 200 Nm:iin, ja sitten käsin "vähän päälle". Ikinä ei ole ollut ongelmia.

                          Comment


                            Joo mä olen vetänyt momenttiavaimella täydet eli luokkaa 220 nm ja jättänyt siihen. Ei ole irtoillut ;)

                            Comment


                            • Kävisiköhän tämä venttiilikopan tiiviste tuohon? Hinta olisi ainakin yli puolet pienempi kuin marmorilla.

                              http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=27-5267

                              Comment


                                Kaikissa 30-venasissa on vissiin samat tiivisteet(078198025).

                                Tepon kautta oli vähän aikaa sitte 39€/kipale Victor Reinzin tiivistimet. Itse en lähtisi noilla motonetin osilla arpomaan ellei ole varmaa tietoa, että ovat laadukkaat. :)

                                Comment


                                • No joo se on totta kun ei noista välttämättä tiedä ja mitään sekundaa ei viittis laittaa. Tuo Tepon hinta kuulostaa kyl ihan kohtuulliselta.

                                  Comment


                                    Viimein sain aikaiseksi hankkia säädettävät tukivarret ja loppuu se renkaiden sisäreunan kuluminen. 034 valmistamia nuo.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Aika komeat.

                                      Comment


                                        Miten noiden säätö onnistuu? Ei kait tarvitse ottaa irti? Mielenkiinnolla odotan miten kauan uniballit kestää, ja mitä katsastussetä noista sanoo.

                                        Comment


                                          Kyllä noi irtisäädettäviltä näyttää. Mun sternit on paikallaan säädettävät mutta luultavasti paljon kalliimmatkin. Mulla sanoi katsuri että ens kerralla hankit TUV todistuksen tai vaihdat orkkikset takas. Pari-kolme vuotta nyt omat olleet ilman ongelmia, mutta vähän suojatummatkin noi sternit on.

                                          Comment


                                            Joo irti säädettävät ovat, tarkoitus säätää kerran ja jättää siihen. Ei tossa rengastakaan tarvi irrottaa kun tuon pään saa irti.

                                            Katotaan mitä katsi aikoinaan sanoo, onhan nuo vakiot tallella jos rupeaa rutisemaan. Hyöty noista kuitenkin selkeä, sai taas renkaat vaihtaa vanteiltaan puolelta toiselle, kun oli reunat sliksit. Jospa nyt loppuu rengas show.

                                            Unohtui muuten tilata ne pölysuojat noihin säätöpäihin.... Sellaiset tarvii kyllä.


                                            Edit:
                                            Nyt on säätö tehty ja ensimmäistä kertaa kulmat kohdallaan ässässä. Oli helppo ja tarkka säätää nämä varret. Vähän autoa keulasta ylös nosturissa ja pääsi helposti käsiksi tukivarsiin renkaan/kaaren välistä. Tukivarret ruuvattiin vuorotellen, niin pysyi rengas paikoillaan. Onnistui normi kulmiensäätötyön yhteydessä.

                                            Edit2:
                                            Näköjään keskikulutus tippui heti 1,5 litraa ajotietokoneen mukaan ja pysynyt sillä tasolla koko ajan. Mullahan on aina ollut noi kulmat viturallaan ja samankokoiset renkaat, joten keskikulutus ollut samaa tasoa aina.
                                            Mökkireissulla en ole ikinä päässyt lähellekkään 8.5 kulutukseen kaikkineen kaupassakäynteineen, kuten nyt pääsin.
                                            Muutenkin aikalailla tasapainoisempi nyt ajaa, mikä ei liene ihme kun ennen olleet kulmat ketuillaan.
                                            Viimeksi muokannut vayne; 24.6.2011, 15:59.

                                            Comment


                                              Olisi viimeinkin tarkoitus tilata Ässään tuo paljon puhuttu XS-Powerin putkisto, mutta aiemmista viesteistä löytyneet eBay-linkit ovat vanhentuneet ja ilmeisesti valikoimaakin on tullut enemmän. Mikä noista XS-Power storen putkistoista on nykyään järkevin paketti (turbolta taaksepäin vai catback)?

                                              Kaikissa näkyy olevan vaihtoehdot resonated/non-resonated, tarkoittaa kai läpivirtaavaa ja "normaalia" vaimenninta mutta kumpi on kumpi (vai olenko ihan hakoteillä koko käännöksen kanssa)?

                                              Comment


                                                Mitä nyt oon näitä juttuja lukenut niin nuita downpipejä on ainakin haukuttu ja tullut bumerangina tänne palstalle myyntiin..

                                                Comment


                                                  Cat-back, ja okkimilta DP:t?

                                                  Oisko tuossa sopiva combo ;)

                                                  Comment


                                                    Esitän eriävän mieleipiteen. En ole nähnyt kyllä kuin yhden XS-power putkiston myynnissä tällä palstalla.

                                                    Itselläni on koko XS-power putkisto turboilta taakse 200 cel kateilla. Voin sanoa että oli hyvä ostos, suosittelen sitä kun saa katitkin mukana. On kyllä hintansa väärtti tuollaiseen keski-ikäiseen S4:ään (noin 700 euroa vs. ~2000 euroa). En ymmärrä miksi downpipeja haukutaan esim. hieman pieniksi, ne ovat kuitenkin suuremmat kuin RS4 orkkis downpipet. Kyllä noilla varmaan kaiken saa K04:stä irti siinä missä muillakin DP:illa.

                                                    Itse rälläköin noista DP:ista ja cat-pipeistä nuo kummalliset laipat pois ja laitoin klemmarikiristeiset joustopalat, nuo http://cgi.ebay.co.uk/2-5-Clamp-On-E...item335b2bf6b7. Lisäksi rälläköin ne cat-pipen ja keskipöntön väliset hieman kapeammat "kuristavat" putkenpätkät pois. Putkisto oli näiden modausten jälkeen kuitenkin bolt-on eikä vuoda mistään.

                                                    Ja äänistä vielä: äänet oli hiljaisemmat mitä uskalsin odottaa. Sivistyneet matka-ajossa mutta happea antaessa maukkaat. Tykkään.
                                                    Viimeksi muokannut Lupe-81; 8.7.2011, 08:38. Perustelu: äänet jäi

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                                                      (noin 700 euroa vs. ~2000 euroa). En ymmärrä miksi downpipeja haukutaan esim..

                                                      Itse rälläköin noista DP:ista ja cat-pipeistä nuo kummalliset laipat pois ja laitoin klemmarikiristeiset joustopalat, nuo http://cgi.ebay.co.uk/2-5-Clamp-On-E...item335b2bf6b7. Lisäksi rälläköin ne cat-pipen ja keskipöntön väliset hieman kapeammat "kuristavat" putkenpätkät pois. Putkisto oli näiden modausten jälkeen...
                                                      ^Tuossa sanoitkin tärkeimmät.

                                                      Laadukkaat 3" DP:t catteineen saa jo nykyään ~1000€, jopa alle. Siihen tuo XS catpack on ihan hyvä jatke, jos ei tuppaa ruostumaan.

                                                      Comment


                                                        Niin ja silloin hinta on edelleen noin 800 euroa enemmän. Ja edelleen se "kuristus" putki on siinä XS-power cat-back putkessa. Meneehän tuo XS-power ilmeisesti myös modaamatta paikalleen, itse vain halusin tehdä noin.

                                                        Comment


                                                          Kyllä minäkin rälläköin ASP: 3 tuuman DP:stä lopussa olevan kutisteen vakioputkille pois. Nehän on juuri sitä varten, että ne voi asentaa myös vakioputken kanssa. Noissa halpiksissa taitaa olla enemmänkin ongelmana se että laatu vaihtelee. Joskus tulee sopiva ja joskus sitten enemmän työtä saada asennettua.

                                                          Comment


                                                            3" dp:t on ihan tarpeettomat biturbossa alle 800 hevosen.

                                                            Comment


                                                              Samaa mieltä, olen ihmetellyt tuota 3" touhua. Aika rusinat ahtimet ja pienet tehot per pipe näissä normivehkeissä liikkuu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X