Esim. jos nokkaketju on hampaan pielessä tulee noita ihmeellisiä vikailmoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wester Näytä viestiEli käykö -99 Ässään motonetin 2.8i hihna+rullapaketti?
Comment
-
Kyseinen P1338 vikakoodi voi tosiaan tulla myös ajoitusvirheestä eli diagnostiikka siinäkin on vähän ihmeellinen.
Tuossa on Hollannin sivuilta miten ko. asia Vag-Comilla tarkistetaan.
http://translate.google.com/translat...6.html&act=url Katso sieltä timing camshaft.
2,7 biturbossa APB ohjearvot on tyhjäkäynnillä ± 6° .
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viestiKyseinen P1338 vikakoodi voi tosiaan tulla myös ajoitusvirheestä eli diagnostiikka siinäkin on vähän ihmeellinen.
Tuossa on Hollannin sivuilta miten ko. asia Vag-Comilla tarkistetaan.
http://translate.google.com/translat...6.html&act=url Katso sieltä timing camshaft.
2,7 biturbossa APB ohjearvot on tyhjäkäynnillä ± 6° .
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiETKAn mukaan kaikkiin 2.4-2.8 koneisiin käy samat jakopään osat. Vesipumppu on erilainen 2.7:ssa.
2.8:ssa öljytikku on eri paikassa, kuin 2.7:ssa, joten 2.8:n vesipumpussa ei ole öljytikun koloa.
Omaanikin on näin tehty. Tässä kuva 2.8:n vesipumpusta, johon on tehty kolo öljytikulle (aikalailla keskellä kuvaa): http://i225.photobucket.com/albums/d...j/Janin009.jpg
Comment
-
Juu saa käymään, ja itsekin olen niitä tehnyt kun marmoritiskiltä on tullut oikealla osanumerolla pumppu jossa tuota lovea ei ole ollut! Eka kerralla tuli vähän ihmeteltyä että mitäs hittoa... Jos haluaa pelata vaihtopumpuilla, niin tuskin ovat kovin innokkaana ottamassa vaihdossa itselovettua pumppua takaisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiJuu saa käymään, ja itsekin olen niitä tehnyt kun marmoritiskiltä on tullut oikealla osanumerolla pumppu jossa tuota lovea ei ole ollut! Eka kerralla tuli vähän ihmeteltyä että mitäs hittoa... Jos haluaa pelata vaihtopumpuilla, niin tuskin ovat kovin innokkaana ottamassa vaihdossa itselovettua pumppua takaisin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti200 Nm + 180 astetta. Eli et voi kiristää kokonaan momenttiavaimella.
Comment
-
Kävisiköhän tämä venttiilikopan tiiviste tuohon? Hinta olisi ainakin yli puolet pienempi kuin marmorilla.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=27-5267
Comment
-
Kyllä noi irtisäädettäviltä näyttää. Mun sternit on paikallaan säädettävät mutta luultavasti paljon kalliimmatkin. Mulla sanoi katsuri että ens kerralla hankit TUV todistuksen tai vaihdat orkkikset takas. Pari-kolme vuotta nyt omat olleet ilman ongelmia, mutta vähän suojatummatkin noi sternit on.
Comment
-
Joo irti säädettävät ovat, tarkoitus säätää kerran ja jättää siihen. Ei tossa rengastakaan tarvi irrottaa kun tuon pään saa irti.
Katotaan mitä katsi aikoinaan sanoo, onhan nuo vakiot tallella jos rupeaa rutisemaan. Hyöty noista kuitenkin selkeä, sai taas renkaat vaihtaa vanteiltaan puolelta toiselle, kun oli reunat sliksit. Jospa nyt loppuu rengas show.
Unohtui muuten tilata ne pölysuojat noihin säätöpäihin.... Sellaiset tarvii kyllä.
Edit:
Nyt on säätö tehty ja ensimmäistä kertaa kulmat kohdallaan ässässä. Oli helppo ja tarkka säätää nämä varret. Vähän autoa keulasta ylös nosturissa ja pääsi helposti käsiksi tukivarsiin renkaan/kaaren välistä. Tukivarret ruuvattiin vuorotellen, niin pysyi rengas paikoillaan. Onnistui normi kulmiensäätötyön yhteydessä.
Edit2:
Näköjään keskikulutus tippui heti 1,5 litraa ajotietokoneen mukaan ja pysynyt sillä tasolla koko ajan. Mullahan on aina ollut noi kulmat viturallaan ja samankokoiset renkaat, joten keskikulutus ollut samaa tasoa aina.
Mökkireissulla en ole ikinä päässyt lähellekkään 8.5 kulutukseen kaikkineen kaupassakäynteineen, kuten nyt pääsin.
Muutenkin aikalailla tasapainoisempi nyt ajaa, mikä ei liene ihme kun ennen olleet kulmat ketuillaan.Viimeksi muokannut vayne; 24.6.2011, 15:59.
Comment
-
Olisi viimeinkin tarkoitus tilata Ässään tuo paljon puhuttu XS-Powerin putkisto, mutta aiemmista viesteistä löytyneet eBay-linkit ovat vanhentuneet ja ilmeisesti valikoimaakin on tullut enemmän. Mikä noista XS-Power storen putkistoista on nykyään järkevin paketti (turbolta taaksepäin vai catback)?
Kaikissa näkyy olevan vaihtoehdot resonated/non-resonated, tarkoittaa kai läpivirtaavaa ja "normaalia" vaimenninta mutta kumpi on kumpi (vai olenko ihan hakoteillä koko käännöksen kanssa)?
Comment
-
Esitän eriävän mieleipiteen. En ole nähnyt kyllä kuin yhden XS-power putkiston myynnissä tällä palstalla.
Itselläni on koko XS-power putkisto turboilta taakse 200 cel kateilla. Voin sanoa että oli hyvä ostos, suosittelen sitä kun saa katitkin mukana. On kyllä hintansa väärtti tuollaiseen keski-ikäiseen S4:ään (noin 700 euroa vs. ~2000 euroa). En ymmärrä miksi downpipeja haukutaan esim. hieman pieniksi, ne ovat kuitenkin suuremmat kuin RS4 orkkis downpipet. Kyllä noilla varmaan kaiken saa K04:stä irti siinä missä muillakin DP:illa.
Itse rälläköin noista DP:ista ja cat-pipeistä nuo kummalliset laipat pois ja laitoin klemmarikiristeiset joustopalat, nuo http://cgi.ebay.co.uk/2-5-Clamp-On-E...item335b2bf6b7. Lisäksi rälläköin ne cat-pipen ja keskipöntön väliset hieman kapeammat "kuristavat" putkenpätkät pois. Putkisto oli näiden modausten jälkeen kuitenkin bolt-on eikä vuoda mistään.
Ja äänistä vielä: äänet oli hiljaisemmat mitä uskalsin odottaa. Sivistyneet matka-ajossa mutta happea antaessa maukkaat. Tykkään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti(noin 700 euroa vs. ~2000 euroa). En ymmärrä miksi downpipeja haukutaan esim..
Itse rälläköin noista DP:ista ja cat-pipeistä nuo kummalliset laipat pois ja laitoin klemmarikiristeiset joustopalat, nuo http://cgi.ebay.co.uk/2-5-Clamp-On-E...item335b2bf6b7. Lisäksi rälläköin ne cat-pipen ja keskipöntön väliset hieman kapeammat "kuristavat" putkenpätkät pois. Putkisto oli näiden modausten jälkeen...
Laadukkaat 3" DP:t catteineen saa jo nykyään ~1000€, jopa alle. Siihen tuo XS catpack on ihan hyvä jatke, jos ei tuppaa ruostumaan.
Comment
-
Kyllä minäkin rälläköin ASP: 3 tuuman DP:stä lopussa olevan kutisteen vakioputkille pois. Nehän on juuri sitä varten, että ne voi asentaa myös vakioputken kanssa. Noissa halpiksissa taitaa olla enemmänkin ongelmana se että laatu vaihtelee. Joskus tulee sopiva ja joskus sitten enemmän työtä saada asennettua.
Comment
Comment