Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Aikamoista itsensä kidutusta DPitä repiä parkkiksella pois. :)

    Asiaan, putket tulee pois lämpökilvet paikallaan, mutta melkein kannattaa ottaa ne pois ainakin parkkiksella äheltämisessä. Kilvet on putkissa siis kiinni pelkästään klemmarilla, ne varmaan huomasitkin jo. Hyvin suoraviivainen homma sinänsä, "vähän" ahdas tila niillä vaan on tulla pois.

    Eli kääntelet ja revit putkea vaan niin kyllä se sieltä lopulta sopivissa asennoissa luikahtaa ulos. ;) Tippilaatikollisissa joutuu ilmeisesti pudottamaan apurunkoa samassa hommassa.

    Comment


      Auto myös niin ylös kun saa. 8 vuotta sitten tappelin saman ongelman kanssa. lambdat irti helpottaa hommaa mutta mulla oli jumissa kuskin puoli niin oli vielä tiukemmassa.

      Comment


        Vielä tuskan lievitykseksi yksi fakta, mulla lähti apparin puolen lambda ekaa kertaa bilteman laadukkaan lambdahylsyn hajoamisen jälkeen rälläkällä. On muuten melko kovaa tavaraa siellä anturin keskellä.

        Comment


          No korjataan sen verran että ei täysin taivasalla kuitenkaan olla. :) Autokatoksessa bilteman ramppien päällä jotka rakennettu kakkosnelos -lankkujen päälle. Hyvin on tilaa tehdä. :)

          Joo eli siis lambdat + vänkärin egt irti sekä lämpökilpien 2x M6 ruuvit toki irti + klemmarit dp:n alapäästä irti.

          Nyt vaadin rautalangasta vääntöä. :) Eli tarkoititko Siba että nyt siis vain revin putket alas väkisin lämpökilven klemmari sekä M6 ruuvit irroitettuna, lämpökilvet jäävät sinne ylös vai pitäisikö niiden tulla mukana alas?

          Comment


            EGT:tä ei kyllä tartte irrottaa. Se on varmaan muusta syystä irti?

            Siis juu, lämpökilvet voit jättää sinne ylös tai kaivaa ensin pois. Sitä saa ihan oikeasti hiki hatussa siinä väännellä, että tulee pois sieltä kolostaan. Toisella kerralla onnistuu tietysti jo vähän nopeammin. :) Mitään ei tarvii siirtää pois edestä kuitenkaan. Yritä käännellä ja kiskoa sitä ulospäin vuorotellen/samaan aikaan. Kyllä se siitä! :P

            Comment


              Lämpökilvet kannattaa jättää sinne ylös, ei niitä kannata repiä downpipien mukana kun muutenkin on ahdasta.

              Apurungon takaosa kannattaa pudottaa alas, eli ne kaikki pultit vaan irti. Sillä saa enemmän tilaa.

              Apukuskinpuolellahan EGT menee lämpökilven läpi, kyllä se irti pitää ottaa että lämpökilpeä voi liikuttaa.

              Comment


                Ahaa, en minä vaan ottanut :) Tosin siellä se lämpökilpikin oli paikallaan kokoajan.

                Comment


                  Tippilootan kanssa joutu kyllä nuo lämpökilvet murjomaan aika kyttyrälle, kun omasta käytettiin DP:t irti. Eikä tullu edes mieleen laittaa niitä enää takas. Tosin tuo tippi kyllä teki hommasta erittäin hankalaa vaikka auto oli nosturilla. Omasta kokemuksesta ainakin suosittelen apurungon pudottamista.

                  Comment


                    Tulihan ne putket sieltä alas kun haki vähän asennetta täältä palstalta. :) Tosiaan, lämpökilvet jäi ylös. En pudottanut apurunkoa.

                    Voi luoja mitä hommaa, nyt on mennyt noin 11 tuntia että on saanut koko putkiston irti. Vielä pitäisi tosin dp:n vanhat tiivisteet turbon laipalta repiä/silpoa pois.

                    Comment


                      Tässä pieni kooste S4:n hyvistä ominaisuuksista:

                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=5mIpyfKKm8Y[/ame]

                      Comment


                        Saakos sisänivelten kumit vaihdettua eteen ilman vetarin irroitusta?

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
                          Saakos sisänivelten kumit vaihdettua eteen ilman vetarin irroitusta?
                          Epäilen vahvasti.

                          Comment


                            Pääset helpommalla kun irroitat sen vetarin kokonaisuudessaan.

                            Comment


                              Ei saa vaihdettua. Siellä on sokka nivelen päässä. Kannattaa todellakin ottaa vetari kauniiseen käteen ja tehdä työ hyvässä asennossa pöydällä eikä auton alla könyten.

                              Comment


                                Perjaatteessa saa, mutta se on todella typerää napata ulompi murros irti ja sitä kautta runnoa suojakumi perälle, jotta välttyisi vetarin irroittamiselta.

                                Comment


                                  Entäs ulompi suojakumi eteen, pitääkö irrottaa pyörännavasta koko akseli? Se keskipultti on varmaan ihan riittävän tukevasti kiinni..

                                  Comment


                                    Et sä sitä suojakumia sinne saa jos et irroita ulompaa murrosta. Tarpeeksi pitkä jatkovarsi niin khyllä se napapultti aukeaa.
                                    Ja ulomman kohdallakin tulee loppujen lopuksi myös helpommaksi ottaa koko vetari pöydälle.

                                    Comment


                                      Niin, kun se napapultti on irti ja vetarin ulkopää irti, mene minuutti kun sisempi pää on myös irti. Eli koko roska vaan käteen aina kun vaihtaa kumeja. Ei tarvitse kiroilla niin paljoa, ja puhdistaminenkin on paljon helpompaa.

                                      Edit, sisempi pää menee kiinni 28 sekunnissa, aukeaa luultavasti vähän nopeammin ;)
                                      Viimeksi muokannut okkim; 2.5.2011, 09:26. Perustelu: Pientä lisäystä

                                      Comment


                                        Tosin saattaa olla käynyt yksi unohdus mulla ja okkimilla, kaikilla ei ole pulttipyssyä saatavilla... Eli se sisempi pää lähtee helposti irti pyssyllä kun ampuu, mutta siinä on oma hommansa jos/kun räikällä vääntelee.
                                        Viimeksi muokannut Metsässä; 30.4.2011, 11:53.

                                        Comment


                                          Kukas tukkuri myy laadukkaita kumeja? Paikallinen fixus möi ei-oota

                                          Comment


                                            Ainahan se napapultti ei ihan helposti irtoa. Kaverin autoon (tosin A4) vaihdoin viikolla murrosta, niin ainakin 2 tuntia meni napapultin kanssa painiessa. Oli pulttikone, nostin kompurasta painetta 2:lla kilolla, hakkasin lekalla pultin päähän, lämmitin, jäähdytin kylmäspraylla, laitoin jarruihin paineen ja väänsin 2 metrin jatkolla. Ei hievahtanutkaan.
                                            Laitoin 2 metrin jatkon maata vasten ja laskin autoa nosturilla alas, ensin alkoi auton nurkka nousta ylös nosturilta ja sitten alkoi pultin nurkat pyöristyä. Sitten ryhdyin pilkkomaan rälläkällä pultin kantaa, josko sen saisi nakerrettua niin pieneksi että se menisi navan läpi.
                                            Sitten pieksin katkaisutuurnalla kantaa pilkkoakseni sen pienempiin osiin. Ajattelin kuitenkin vielä kerran kokeilla pulttikoneen mahtia, ja sittenhän se pärähti irti aivan kevyesti. Sitten kulutin vajaan puolituntisen murroksen vaihtoon, laitoin pyörän kiinni ja poistuin hyvin ansaituille yöunille.

                                            Comment


                                            • Mitäs mieltä täällä ollaan noiden ässän ovien alalistojen poistosta?
                                              Joissainhan niitä on tehtaalta lähtien ja ilmeisesti joissain ei? Ajattelin ehkä v-loppuna vedellä taas uuden värin ässään ja ennen sitä pitäis miettiä mahdolliset muutokset...

                                              Comment


                                                Kuinka lujaa napapultit pitää kiristää? Riittääkö normaali momenttiavain enää kun asteikkoa on 210nm asti?

                                                Comment


                                                  200 Nm + 180 astetta. Eli et voi kiristää kokonaan momenttiavaimella.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Jesper1 Näytä viesti
                                                    Onko muuten ässässä samat jakopään osat ja vesipumppu, kuin 2.4:ssa ja 2.8:ssa?
                                                    Eli käykö -99 Ässään motonetin 2.8i hihna+rullapaketti?

                                                    Comment


                                                    • Olen kuullut että tuon B5 S4 Jaon saanti kohdalle ei välttämättä onnistu kaikilta, niin onko kuinka iso operaatio sen tarkistus että onko jako kohdallaan.

                                                      Jakohihnan vaihdon jälkeen tuli ongelma että pintakaasu kiihdytysessä auto ns. sammuu ja menee vikatilaan ja sytyttää abs ja esp valon mittaristoon. täyskaasu kiihdytyksessä tätä ongelmaa ei ole esiintynyt.
                                                      Ongelma saa kuitattua sammuttamalla auton ja kääntää virrat takaisin vauhdissa.

                                                      vikakoodina antaa aina tämän.

                                                      17746 - Camshaft Position Sensor (G40): Open or Short to Plus
                                                      P1338 - 35-00 - -

                                                      Comment


                                                      • Epäilen että sulla on nokka-akselinasentotunnistin hajalla.

                                                        Comment


                                                          Tai yksinkertasesti liitin irti. Tuo vikakoodi viittaa enempi sähköiseen vikaan, kuin mekaaniseen.

                                                          Comment


                                                          • Liitin on tutkittu, joskus pähkäiltiin sitä siellä Vuosaaressa..
                                                            Voipi olla että se asentotunnistin on kuitenkin särki..

                                                            Comment


                                                              Epäilisin ennemmin ettei jako ole kohdillaan. Vikakoodi on monesti ollut juuri sama jos jako on tarpeeksi pielessä.

                                                              Tarkistus menee niin että alapyörä kohdilleen (pitää olla varma että hahlo on oikeasti YKK:ssa, dampperin reiät kun ovat vähän väljät), sitten lukitusraudalla tarkistamaan että mitä nokat näyttää. Jos kampuran tarkka asento ei ole tiedossa, niin sitten pitää käyttää sen lukituspulttia ja laittaa se oikeaan kohtaan. Ja samalla dampperi kohdilleen ettei toiste tarvitse sohlata lukituspultin kanssa.

                                                              Ja voihan VCDS:llä tarkistaa mitä se kertoo nokkien asennosta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X