Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
    Jos vakioturbot niin ei kyllä yli 1.1 baria varmastikaan ole talvipakkasilla. Itselläni on vakioahtimilla penkitetty yli 315hv@1.1bar ja vain joskus kesäkuumalla nousee paineet yli tuon rajan.
    no paljon sulla on näin talvipakkasilla ahtoja?

    Comment


      MIPI: Oulussa taitaa olla se Dynotest Center. Ja olin lukevinani että 4WD penkki löytyy.. Tai Jäälissä jos tarkkoja ollaan.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viesti
        MIPI: Oulussa taitaa olla se Dynotest Center. Ja olin lukevinani että 4WD penkki löytyy.. Tai Jäälissä jos tarkkoja ollaan.
        joo oli juttuaki muilla forumeilla että pitäis olla ihan asiallinen pulju ja on tuo 4wd penkki.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja mipi Näytä viesti
          no paljon sulla on näin talvipakkasilla ahtoja?
          noin 0.9bar näytti olevan ja pakkasta -18

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viesti
            noin 0.9bar näytti olevan ja pakkasta -18
            ei siellä vissiin sitten ole sitä lastua 0.7bar -11 ja ilmamassa n:180g/s. voisko tuota vielä jotenki testata että onko siellä sitä lastua ennenku alkaa hommaamaan oikiasti sen lastun tuonne laatikon sisään.

            Comment


              Joo ei noilla grammoilla ole lastua, eikä tule edes vakiotehotkaan.

              Comment


                Juuei. MAFfi on rikki, tai jotain muuta vikaa tai mittaustapa väärä.

                Comment


                  Kuinkas tuo maffi-arvo muunnetaan tehoiksi? Jotain laskukaavaa vai löytyykö kenties taulukkoa?

                  Comment


                    Tuollainen nyrkkisääntö on: ilmamassan arvo jaetaan luvulla 0.8.

                    Comment


                      Ok, kiitksia. Taas sitä oppii uutta :)

                      Comment


                        Eikös se ollut niin että ilmamäärä = tehot kW?

                        Comment


                          Onhan noita nyrkkisääntöjä, tuo 0.8 tuli viimeksi penkissä todettua olevan hyvin lähellä.

                          Comment


                          • Onko ketään laittanut ledejä pitkien tilalle? onnistuuko ja onko valotehoissa eroja?

                            Comment


                              Ei ole varmaan kukaan laittanut ja valoteho ei riitä.

                              Comment


                                Seuraavia vikakoodeja olisi muistissa:

                                16538 P0154
                                O2 Sensor Circ.,Bank2-Sensor1 No Activity Detected


                                17528 P1120
                                O2 Sensor Heater Circ.,Bank2-Sensor1 Open


                                elikkä lambdako siis rikki? Mitään vikavaloja ei ole kyllä välkkynyt. Ilmeisesti VPV-motorracingista on immeiset hommailut noita lambdoja? Kehtaisiko joku vielä heittää, että mikähän noista lambdoista kys. firman sivuilla olisi se oikea profiilini kulkineeseen?

                                Seuraavaksi tiedustelisinkin sitten, että mistä kannattaa lähteä metsästämään koko etutukivarsisettiä ja kaikkia tarpeellisia jakopään hiluja? Lemförder on siis ilmeisesti se, mitä kannattaa suosia tukivarsi-asiassa vai onko jollain kokemuksia esim. 034:n myymästä setistä?

                                Kiitos jo etukäteen!
                                Viimeksi muokannut janhe; 20.1.2011, 13:59.

                                Comment


                                  http://www.lambdasensor.com/ Tuolta lambda(t) ja tukivarsisetin saat Tepolta tai Slamitilta.
                                  http://www.speed-autoteile.fi/
                                  http://www.slamit.net/
                                  Viimeksi muokannut bonus; 20.1.2011, 12:58.

                                  Comment


                                  • Myykääpäs joku jäsen mulle hyvä b5 ässä huonon hinnalla :) Mielellään maanviljelijä mallin korilla ja facelift.

                                    Onkos kellään mitään ajatusta, mihin hintaan tollasta saisi sakemannilta, jos lasketaan verot ja muut byrokratian rattaat mukaan? Ne turkki jobbareitten pommit voi jättää suosiolla laskuista pois ja ihan ne pahiten hinnoitellut myös. Sellanen hyvä keskivertoyksilö. Onko järkevää vielä tuoda?

                                    Joo kyllähän tuolle voisi itsekin suuntia selvittää pienellä viitseliäisyydellä, mutta tunnustettakoon nyt ihan rehellisesti, etten viitsi, kun ei asia ole kuitenkaan toistaiseksi käytäntöön asti tulossa. Mutta pähkäilen tässä olisiko b5 s4 varteenotettava vaihtoehto kun seuraavankerran täytyy rahojaan tärvätä huonoihin sijoituksiin.

                                    Sen verran kuitenkin ko. malli kiinnostaa jo nytkin ihan yleisessä mielessä, että pikku tyypit voisi kummasti avartaa katsomusta suuntaan tai toiseen. Kun koskaan en ole tuollaisella ajanut. Siispä olisiko jollain audistilla tarjota tämä lysti järkevän matkan säteellä kuopiosta. Pullakahvetta saapi vaihdossa. Täällä ei oikein liikkeissäkään majaile noita.

                                    Comment


                                    • En nyt sinänsä ole paras asiantuntija, mutta onhan tuo ässän tuonnin kannattavuus vähän heikentynyt päästöverotuksen myötä. Toisaalta, paljonko laskee arvoa sille että 2030 mennessä saanee kaikki verot takaisin...
                                      Valikoimahan Saksassa on aivan eri luokkaa, ja mun mielestä hyvä vinkki on että osta auto, älä myyjää tai sen puheita oli sitten turkkilainen, saksalainen, suomalainen tai whatever =)

                                      Jos dieseliä olisit hakemassa niin ilman muuta saksasta, ässässä varmaan ratkaisee se mitä on kotimaassa tarjolla ja että kuinka krantut kriteerit värin, varustelun jne suhteen. ja se veron takaisinmaksuaika.

                                      Tullin Mahti-systeemi antaa aika eksaktisti verot ja byrokratiaan ja matkakuluihin voi laskea 500-1000€ riippuen lentääkö omaan piikkiin vai firman bonuksilla ja että ajaako Ruotsin läpi vai lauttaaileeko ilman hyttiä kotiin Rostockista. Kokeiltu, never again...diesel on halpaa ja ajaminen kyllä voittaa 36 tunnin lauttailun.

                                      Comment


                                        Ässässä, B5-mallissa menee päästöt painon mukaan eikä CO2-arvojen. Ehkä ihan hyvä niin, eikö?

                                        edit: vorgängermodelle sanoo 271g CO2/km, ja kokonaismassa 2090kg. Tullin mukaan (PDF) tuo kokonaispainon mukaan antaa saman kuin 227g CO2/km eli 32,6% autoveroprosentiksi kun vuorostaan 271g tarkoittaisi että veroprosentti olisi luokkaa 37,9%.
                                        Viimeksi muokannut haraldh; 10.3.2011, 13:12.

                                        Comment


                                        • ai. vaikuttikos tuossa painotaulukossa ollenkaan moottorin koko vai miten se meni?
                                          mä sain nykyisen B5:n verotettua 142g päästöillä kun otteessa moinen luki eikä taulukon mukainen 152g

                                          Comment


                                            Ei vaikuta moottorin koko, vaan auton kokonaismassa muistaakseni, jos on siis otettu käyttöön ennen vuotta 2001. Oma oli otettu käyttöön 10-2000, jotenka säästin jonkun verran. Bi-turboon kun on merkattu päästöjä 295, jotenka ei yhtään haittaa että menee verotus painon mukaa :)

                                            Comment


                                            • Hienoa että joku muukin tuskailee biturbo kuumeen kera, en ole yksin hullu tässä hullussa maailmassa. Foorumi kateltu läpi ja samoin suomen, ruotsin ja saksan automarkkinat. Se ei ainakaan helpota. Jos lähtis vaikka pesemään urssin...

                                              Tämä mulla tekis mieli hakea pois mutta tuo kurnun kurssi on niin suolesta :/
                                              http://www.blocket.se/alvsborg/Audi_...htm?ca=1_5&w=3

                                              Comment


                                              • Jos facelift farkkua haet niin tällä hetkellä tarjolla olevista(Suomi ja Ruotsi) ainakin paperilla parhaalta näyttäisi tuo Neukan vanha punainen Nettiautossa. 2001 malli, kohtuu km, hyvät varusteet, laatuosilla tehty kone ja niihin nähden halpa hinta.. Vai onko liian hyvä ollakseen totta? Miksi vaihtaa omistajaa taas,jne.. ;)

                                                Comment


                                                • Ässässä, B5-mallissa menee päästöt painon mukaan eikä CO2-arvojen. Ehkä ihan hyvä niin, eikö?
                                                  Ai meneekö, ei mulla vaan mene ;-) Menis jos olis rekisteröity 2kk aiemmin. Mut siinä on vaan sellanen juttu, että jos on hommaamassa ässää eikö ole varaa maksaa veroja päästöjen mukaan, voi samalla sitten unohtaa koko ässän.

                                                  Comment


                                                  • Mutta voi senkin muutaman tonnin käyttää johonkin muuhun...

                                                    Comment


                                                      Ei siitä kyllä tonneja jää käteen... enemmänkin satanen ehkä kaks, jos sitäkään. Jos nyt siis puhutaan noista vuosittaisista "päästöveroista".

                                                      Comment


                                                        Puhuin kyllä ihan autoverosta, siitä jota maksetaan kun halutaan ottaa ulkomaalainen ei-suomiauto suomen rekisteriin.

                                                        Comment


                                                        • en jaksa tarkastaa taulukoita mutta mutulla ~2000kg kokonaismassaltaan oleva B5 S4 vois olla painotaulukosta 30% veroa ja 290g co2 päästöjen mukaan 40%.
                                                          Jos verotusarvo on vaikka 15000€, on se 10% (1500€) mulle ainakin ihan käypää rahaa, jos saa valita 12/2000 tai 1/2001 vuotisen auton.

                                                          edit_ ai, harald oli tuossa ylempänä jo kaivellut veroprosentit. ei se ero ihan noin iso ollut kuin mutuilin, mutta ihan kohtuullinen kuitenkin. (295g päästöillä vähän enemmän kuin Harald on tsekannut)

                                                          Comment


                                                          • Täällä kans yks tuskailee s4 biturbon perään, mietityttää vaan noitten nettiautossa olevien s4 turbojen kilsat +150tkm että kestääkö ne enään mitään vai saako heti leväyttää pannun tallin lattialle ja ruveta ihmettelemään että mitä se on syöny :D

                                                            Comment


                                                              Ei sitä konetta purkaa tarvi, mut voi olla keulalta nosto lähellä ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X