Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ... edelleen pähkäillään akselilla B5 S4 vs A4TQ...

    Jos nyt sattuu löytymään muuten hyvän oloinen pre-faclift "halvalla", josta tiettävästi ei ole vielä pakosarja prakannut, niin onko turbot samat pre-faceliftissä ja faceliftissä? Eli, jospa vaihtaisi sitten varmuuden vuoksi vain pakosarjat... pitääkö pakosarjojenkin vaihtoa varten purkaa puoli autoa, vai saako ne vaihdettua konetta irroittamatta? Kustannusarvio pelkälle pakosarjojen vaihdolle olisi hyvä tietää hintaneuvotteluja varten ;)

    ... kiitoksia jo etukäteen :)

    Comment


      Pakosarjojen vaihto vaatii moottorin irroittamisen. Faceliftissä on samat K03 ahtimet ja rikkoutuvat nekin siis aikanaan. Hinta pakosarjaremontille olis varmaan 3000€ kintaalla vv:llä teetettynä.

      Comment


      • ... OK, eli pre-facelift ilman että pakosarja on vaihdettu, on kuopattu vaihtoehto... pitäis saada auto 5k halvemmalla kuin facelift, jotta tossa olisi mitään tolkkua...

        Comment


          No ei se nyt ihan 5 kilon homma ole. Pakosarjatkin voi korjata, joten siihen ei jää kuin työn osuus jäljelle ja oikeassa paikassa teetettynä sekin on puoli-ilmainen ;) Ja näyttäisi noista facelifteistäkin joskus hajoavan pakosarjat, tosin paljon harvemmin.

          Comment


          • a6 erot facelift vs. prefacelift

            Hieman ot, mutta mitkät ovat ne erot pre- ja facelift 2.7 bt a6 (b5) korimallissa? Onko samanlaiset ongelmat kuten s4? Eli murtuvia pakosarjoja -> turbovikoja. Onko ESP jo prefacelift a6?

            Pakosarja ja downpipe sekä nokat ovat hieman kuristettu a kutosella s4 verrattuna, oikein? Tai onko ne muutettu faceliftin mukaisesti s4 kaltaiseksi pääsäkseen 230'sta 250hv?

            Comment


            • Tarkemmin ajateltuna, niin eikös ässän huoliville pitäisi oikeastaan antaa vähän starttirahaa matkaan... :=).

              turhan paljon tällä palstalla mielestäni kyllä pelotellaan noilla turbo ja pakosarja asioilla, tosin jos kaikki korjaukset ja huollot joutuu teettämään niin kannattaa kyllä miettiä onko tämä järkevä hankinta.

              Comment


                Kutosessa ei ole rikkinäisiä pakosarjoja näkynyt, niissä on käsittääkseni jo uudenmalliset. Pakosarjan koko on sama kuin ässässä, DP:t on hieman pienemmät (50mm vs. 55 mm). Nokat on samat. Tehoero on tehty softalla.

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                  Kutosessa ei ole rikkinäisiä pakosarjoja näkynyt, niissä on käsittääkseni jo uudenmalliset. Pakosarjan koko on sama kuin ässässä, DP:t on hieman pienemmät (50mm vs. 55 mm). Nokat on samat. Tehoero on tehty softalla.
                  Ai nokat ovat samat? Downpipe'in vaihto ei lienee mahdoton vaikea, jos pultit vaan aukenee. Onko siinä haettu lisää vääntoä , tai lienee vaan "markinointi" syy?

                  Comment


                    Ei ne downpipet ihan vaivattomasti sinne vaihdu, varsinkaan kutosessa kun siinä on lisäilmapumppu tiellä ja muuta pienempää mitä (vanhemmassa) ässässä ei ole. Kerran joutui yhden mutterin kanssa taistelemaan yli tunnin kädet verillä.

                    Comment


                    • Juu, kyllä se ihan softalla on korjattavissa tuo s4 vs. a6 tehoero. Toki isommassa autossa ei tuo teho niin tunnu samalta kuin pienemmässä.

                      Comment


                      • jeps...onko a6 bt varmasti tehty manuaalinakin....niin ja onko prefaceliftissa esp tai ei?

                        Comment


                          On tehty manuaalina.

                          Comment


                          • Ja ero a6 btq:n kulussa manuaali vs. tiptronic on ISO ero. Myös kulutuksessa ero on huikea.

                            Comment


                              kulussa ja kulutuksessa manuaalin hyväksi oletan?

                              Comment


                              • Kyllä, juurikin näin.

                                Nyt kun tuolla vireistetyllä manuaalilla oon ajanut tovin, niin ei uskois kuinka maltillisella kulutuksella se menee. 11.2l on keskikulutus, vaikka 70% on kaupunkiajoa.

                                Ja onhan sitä kulkua huomattavasti reippaammin kuin edellisessä vastaavassa tippi-laatikolla varustetussa.

                                Ihan ei kyllä edesmenneen s4:n veroista kulkua ole, mutta sehän on toki korjattavissa. ;)

                                Comment


                                • Osaako kukaan sanoa onko b5 ässiä saanut niin karvalakkimallina että olisi sähkö ikkunat vain edessä?

                                  Comment


                                  • [OT]Älähän nyt, se on Audin mukaan turvavaruste. Jos ajat auton mereen ja sähköt eivät pelaa, niin pääset silti takaikkunasta ulos. Näin minulle VV-Autosta kerrottiin... [/OT]

                                    En ole kyllä koskaan nähnyt Ässää ilman sähköisiä takalaseja.

                                    Comment


                                    • [OT] Mä tempaisen ikkunan rikki siinä vaiheessa. vaikka nyrkillä jos jalka on estynyt [/OT]

                                      Comment


                                      • Myytinmurtajissa testasivat noita sähkölaseja vedessä ja ainakin kyseisessä ohjelmassa lasit toimivat minuutteja sen jälkeen kun auto oli ollut jo uima-altaan pohjassa. Ohjelmasta tuli muuten mieleen se, että aina kannattaisi olla autossa se vasara jolla saa lasit rikki ja vekotin jolla saa turvavyön poikki. Ihan vain varmuuden vuoksi.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Tctic Näytä viesti
                                          Myytinmurtajissa testasivat noita sähkölaseja vedessä ja ainakin kyseisessä ohjelmassa lasit toimivat minuutteja sen jälkeen kun auto oli ollut jo uima-altaan pohjassa. Ohjelmasta tuli muuten mieleen se, että aina kannattaisi olla autossa se vasara jolla saa lasit rikki ja vekotin jolla saa turvavyön poikki. Ihan vain varmuuden vuoksi.
                                          Jep. Ja kuskilla sen verran hyvät hermot että jos ei heti saa ovea auki niin odottaa niin pitkään kunnes auto on täynnä vettä. Paine-ero poistuu ja ovi avautuu helposti.

                                          Comment


                                          • Ei muuten myytinmurtajissa saaneet rikki ikkunaa nyrkillä eikä kengällä. Kampi-ikkunasta pettää koneisto ja sähkölasikaan ei jaksa aueta. Paitsi sitten kun kämppä on täynnä vettä. Paine-ero painaa niin kovasti ikkunaa hytin ollessa tyhjä vedestä. Niiden tulos oli, että täytyy joko heti paeta autosta tai sitten odottaa, että hytti täyttyy vedellä. Muuten tulee noutaja. End of offtopic.

                                            Comment


                                            • Moi,

                                              Q: Käykö s4 b5 facelift maski suoraan prefaceliftin tilalle?

                                              Comment


                                              • Käy se

                                                Comment


                                                • kiitos tidosta. Mitkät ovat oikeistaan ne erot näin visuaalisesti?

                                                  Comment


                                                  • Eipä niissä nyt muistaakseni ole oikein selkeästi edes eroa, tai se on sitten niin pieni että sitä ei edes huomaa.

                                                    Laita samantien se rs4-maski, on paljon hienompi, eikä hinta päätä huimaa.

                                                    Comment


                                                      Ja kuskilla sen verran hyvät hermot että jos ei heti saa ovea auki niin odottaa niin pitkään kunnes auto on täynnä vettä. Paine-ero poistuu ja ovi avautuu helposti.
                                                      Tätähän Hammond testasi Top Gearissa ja ei se niin nopeesti tasaantunutkaan. Ei olis ilman lisähappea noussu altaanpohjasta.

                                                      Comment


                                                      • No niin nyt ois vuorossa hankinta listalla s4. Olen ruotsista katsellut semmosta ja olen ollut jo yhteydessa rfc importsin stefaniin ja muutama mielenkiintoinen ois löytyny. Semmonen mietityttää et kannattaako näissä valita auto mittarilukemaa katsoen eli 160tkm ajettu perushuolettu"orkkis" vai 200tkm ajettu johon turboremppa tehty ja valmiina ois vanteet ja alustat kohdallaan, hinnat ois aika lailla samoja.

                                                        Comment


                                                          Ääni 200 tkm ajetulle, niin säästyy turboremppa. Olettaen että turbot on huollettu asianmukaisesti.

                                                          Comment


                                                          • eli siihen on 180tkm kohdalla vaihdettu uudet ahtimet.

                                                            Comment


                                                              No ei tässä sitten varmaan ole epäselvää kumpi kannattaa ;)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X