Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Rubu. Sulla on silti keveempi kuin 2001 tai 2002 koska 2000 (ainakin alkupää) oli alumiini eturipustuksella ja ilman ESP:tä. Tuosta voi jo päätellä että Lapen prefacelift sedan on yli 100 kiloa keveempi kuin 2001 avant (ainakin kattoluukulla). Luulis jo vaikuttavan (siis mitattavissa) hieman myös kiihtyvyydessä? Persdyno ei välttämättä siihen riitä.
Mullakin oli jo Saksassa vaihdettu turbot ja pakosarjat noin 60tkm:ssä.
ESP mulla löytyy, tukivarret on alumiinia mutta mikä muu siellä ois alumiinia ripustuksessa?
Auto oli muistaakseni valmistettu 11/99.
Rekisteröintiaika täsmäisi prefaceliftiin, eikös facelift tullut 5/99? Ulkonäkö taas täsmää uudempaan, nimittäin valot ovat yhtenäiset ja lasinpesurin suuttimet piilossa. Voi olla, että on muutettu näyttämään faceliftiltä, tai sitten ei.
Pakosarjoista en osaa sanoa, etteivät vain olisi päällepäin saman näköisiä? Okkim heittänee tämän faktan lonkalta.
Onko nuo sivulistat korkeampaa mallia ja oven kahvat "yksiosaiset"? Näyttäisi ainakin siltä. Aika rakeinen kuva, joten ei oikein saa selvää.
Faceliftissa on myös jäähdytetyt takalevyt. Pre-fafeliftissa ne on jäähdyttämättömät.
Minun käsityksen mukaan facelift on tullut juuri 3/99. Hiukan myöhemmin (5/99?) on muuttunut mittaristo CAN-väyläiseen. Tämän näkee digitaalisesta kellosta. Vanhemmassa on analoginen kello.
On facelift kuvista päätellen. Mulla on kanssa 29.3.1999 reksiteröity auto mallia facelift eli toi 5/99 ei pidä paikkansa. Omassa kulkineessa on vielä viisarikello joka ilmeisesti 5/99 jälkeen on muuttunut digitaaliseksi niinkuin yllä todettiin.
Tuo faceliftin ajankohta on melko venyvä käsite, tuntuu siltä että ulkonäkö ja sisusta/mittaristo on muuttuneet vähän eri aikoihin. Ylimenokaudella näyttää käytettyjen myynti-ilmoitusten perusteella autoja tehdyn vähän mistä sattuu nurkista löytyneistä osista.
No eikös toi facelift mallisto tullut myyntiin jo kuitenki 11/98 niinkuin on yleensä tapana ollut?
Niin ja suurimmat muutokset auto koki ehkä kuitenki ulkopuolelta, eikä sisältä niinkään paljoa.
Huomasin tossa äskettäin et tätä ei oo muutoskatsastettu suomessa lastun kanssa.
Autoliikkeen moka joka ei ollu suomeen tuodessaa katsastus vaiheessa huomanna tai / "huomannu" asiaa.
Myyntipäivänä ne rupes tsiikaa et mikäs paperi tää on ku käytiin paperit läpi.
Kattelin vasta tossa äskettäin et ake:n paperissa lukee 195kw vaikka tässä onkin lastu papereiden mukaan 230kw.
Lastusta löytyy papereita pilvin pimein et millon se lastu on hankittu/mihin koneeseen laitettu/paljonko autolla oli ajettu sillon/dyno käyrät ja jne jne.
Lastu hommattu vuonna 2003 eli reilu 5vuotta sitten luxemburissa.
Jos ei mee läpi niin eikös se periaatteessa kaadu autoliikkeen niskaan ?
Kattooko ne muuten newtonitkin läpi koska se menee mulla yli 20%
Newtoneita multa löytyy 505nm ja vakiothan oli 400nm
Montakohan lastutettua S4 tai RS4 kiesiä Suomesta löytyy, jotka on kaavattu katsastus-sedän sormien läpi? Aika monta.
Älä menetä yö-uniasi, koska mekaaniset muutokset lienee paljon enemmän katsurin mielestä "hyi-hyi".
Mulle sanoi katsastusmies viime vuonna, että jos S/RS-nelosia olis mahdollista syynätä tarkemmin, niin 80% jäis leimaamatta puuttuvan muutoskatsastuksen vuoksi. Niitä on vissiin jokunen tässäkin maassa lastutettu. Huomasin tämän itsekin, kun aikanaan etsin lastuttamatonta sedania. Silloin löytyi tasan yksi.
Comment