Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onnittelut uuden auton johdosta!

    Toivotaan, että sait paremman kuin mitä olisi ollut tarjolla..... ;)

    Comment


    • Kiitos, toivotaan... Tarjolla oleva vaihtoehto olis kyllä taatusti ollut paremmin pidetty, mutta tuossa on haastetta! ;)

      Comment


      • S4 huolto eteläsuomessa

        Terve.

        Osaavatko S4-ihmiset sanoa mikä / mitkä autokorjaamot eteläsuomessa (vaasa-kuopio-joensuu-linjaa etelämpänä) ovat ASIANTUNTEVIA ja EDULLISIA S4:n huoltoa ajatellen? Laakkoselle ei taida kannataa enää vanhaa S4:ää viedä... Vanhempia keskusteluja jo selailin, mutta uusi tieto on aina hyvästä.

        Kiitokset vastauksista etukäteen...

        Comment


        • LMS, eli Lehtonen Motorsport. Turussa ja Mietoisissa vaikuttavat.
          Ei varmasti se halvin vaihtoehto, mutta ainakin asiantuntemusta piisaa. Ja täytyy muistaa, "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Pätee myös huoltoihin, eli halvin ei ole se paras, todellakaan.

          Comment


          • LMS:n lisäksi Hyvinkään sportiauto http://www.sportauto.fi/ voisi olla kokeilemisen arvoinen. Itsellä ei ole kokemusta, mutta ainakin tietoa pojilla tuntuisi S -malleista olevan.

            Comment


            • Kiinnostaisi tietää, mitkä osat ovat vastaavia A4 ja S4 malleissa (b5). Esim vetoakselin suojakumit, koiranluut jne.

              Comment


                Suojakumit taitaa olla V6 malleissa samat. Tukivarret on ainakin osittain erilaiset. Helpompi olisi verrata osanumeroita halutuista osista AKTEsta.

                Comment


                • Huollon hinta

                  Teetin Vaasan käyttöautossa "ison huollon" S4:een 80 tkm kohdalla.
                  - remmiremontti ja uusi vesipumppu
                  - uudet tulpat
                  - uusi raitisilmasuodatin
                  - uudet jarrunesteet
                  - V6 koneen surullisen kuuluisan venttiilikopan tiivisteen vaihto.

                  1280 euroa.

                  Comment


                  • No ei hirveen paha hinta. Tosin tuosta Käyttöautosta on pelkästään negatiivisia kokemuksia pinnassa, mutta kai se huolto silti pelaa, ja hintakin on näköjään varsin siedettävä.

                    Comment


                    • Öljy palaa ja käry nousee ajon jälkeen S4 2.7 V6 bt:n oikealta, repsikan puolelta. Ilmeisesti se venttiilikopan tiiviste siellä vuotaa, vai onko kellään tiedossa mitään muuta todennäköistä syytä tommoselle öljyvuodolle?

                      Kohta menee jakohihna vaihtoon, eli siinä samalla täytyy tarkastella mikä vuotaa. Onko ehdotuksia, mitä kaikkea kannattaa vaihtaa/uusia samalla kun tuon jakohihna+vesipumppu+moniurahihna-huollon tekee??

                      Comment


                        Joko venttiilikopan tiiviste, tai sitten nokkien välisen ketjunkiristimen tiiviste. Eipä siellä oikein muuta ole.

                        Jakohihnan kanssa kannattaa katsoa ainakin nokkien stefat.

                        Comment


                        • Pikainen kysymys: mites toi lohkolämmitin b5 S4:ään onnistuu asentaa, eli joutuuko purkaan paljon vai meneekö heittämällä ?

                          Comment


                            Ilmastoinni kompura on vähän tiellä eli sitä on syytä siirtää sivuun. Samoin ahtoputki pitää irroittaa ja kikkailla se vesikierron letku. Ei mahdoton , mutta ahdas.

                            Comment


                              Ei tarvii kompuraa siirtää, mutta ahtoputki tarvii. En ole koskaan asentanut sitä kone paikallaan niin en ihan tarkasti tiedä. Kun kone on irti, se menee sinne paljon helpommin.

                              Comment


                                haluaisin mikko nähdä kun koputtelet sen paikoilleen auton alla kompuraan koskematta.=) On se varmasti mahdollista , mutta totesin olevan helpompi siirtää hieman kompuraa niin saa pelivaraa.

                                Comment


                                  Minä en halua sitä nähdä ;)

                                  Kyllä se tietty tilaa sinne antaa.

                                  Comment


                                  • OK. Jakoremppa meneillään, että kai se lohkolämmitin täytyy nyt samalla laittaa. Mites noi huohotinputkien jäätyminen talvella jne. jotain juttua on siitä ollut aiemminkin... Saakohan jotain lämpövastusvirityksiä tms jostain suoraan siihen tarkoitukseen
                                    Viimeksi muokannut 6/2000_2.7_blue; 27.7.2007, 13:54.

                                    Comment


                                      Kannattaa ehdottomasti.

                                      Kyllä siihen on olemassa lämpövastuksia, mutta ilmeisesti suoraan ässään ei ole. Dieselin lämpövastus käy myös.

                                      Tuossa olis siihen osanumerot:

                                      068906391A lämpövastus 75,48?
                                      037906240 Liitinkotelo 15,47?
                                      000979133 Liitinkoteloon johto 2,72?

                                      Comment


                                      • Kiitokset!!!!

                                        Comment


                                          Luin koko ketjun läpi. Olen mitä todennäköisemmin hankkimassa S4 ja tosi hyvää tietoa tästä löysin:)

                                          Tässä jossain mainittiin että suorituskyky ei olisi erikoinen, mutta eikös 5.7 sek sataseen ole melko hyvä vai?

                                          Comment


                                            Toi käytännön suorituskyky ei järisyttävä ole, painoa ja neliveto päälle, niin ei 265 hv oikein vauhdissa kuljeta.

                                            Paikaltaan laatikon tuhoamislähdöllä irtoaa mutta jo kakkosella hymy hyytyy vakiolla :)

                                            Comment


                                              Niin se vaan on että nälkä kasvaa syödessä.

                                              Pärjää sillä silti hyvin liikenteessä ja monelle autolle :)
                                              Viimeksi muokannut okkim; 27.7.2007, 23:33.

                                              Comment


                                              • Ja varsin hyvin se s4 liikkuu, kun esim. vertaa samalla koneella olevaan a6:n. Nyt on tullut viikon verran ajeltua a6 2.7:lla, ja tuntuu erittäin laiskalta ässään verrattuna.

                                                Comment


                                                  Voittaako 310 hv:sena uuden bmw m3:n? Siis ei sen mikä ei ole vielä kaupoissa mut uusimman mikä on?

                                                  Comment


                                                    Jotkut ovat tainneet vetää kuitenkin ihan hyviä aikoja 0-400 metrin kiihtyvyyskisoissa Audi S4:lla..

                                                    Edit: B5 korimallilla siis

                                                    Comment


                                                    • ham85:

                                                      Aika tiukkaa tekee kesäkelillä, se mitä väännössä voitetaan niin painossa ja nelivedossa hävitään. Talvella HELPOSTI ;)

                                                      Comment


                                                      • no ite kun en oo koskaan vakiolla ässällä päässyt ajamaan niin paha sanoa tuosta suoriutumisesta, kuitenkin lievällä ehostuksella kulkee ilmeisen nätisti (siis 3000rpm jälkeen;). Jos tahtoo pärjätä uuvelle m3:lle niin älä osta, osta m5. Jos tahtoo pärjätä vanhalle m3:lle niin osta ja lastuta. Mutta jos ainoa kriteeri on että uuvelle m3:lle pitäs pärjätä niin miks katella vanhoja ässiä?

                                                        Comment


                                                          Noin 310 hv lastulla meni samoja aikoja/nopeuksia vartilla kuin E36 321 hv M3, joten siitä uudemman 343 hv version kanssa kilpailemiseen tarvii sen, mitä vakioahtimilla irtoaa eli samat 340 tehot.

                                                          Comment


                                                            Kiitos tiedosta!:)

                                                            Paljonko tälläinen lastuttaminen maksaa ja mikä on raja hv:lle mikä voi B5:seen saadaa?

                                                            Comment


                                                            • Auto Karalalle (turbotec) ja hintaa lastulle tulee joku 700-800?. Pelkällä lastulla pyöritään jossain 310-315 teholuokassa ja vääntöä noin 500nm.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X