Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Osaavatko S4-ihmiset sanoa mikä / mitkä autokorjaamot eteläsuomessa (vaasa-kuopio-joensuu-linjaa etelämpänä) ovat ASIANTUNTEVIA ja EDULLISIA S4:n huoltoa ajatellen? Laakkoselle ei taida kannataa enää vanhaa S4:ää viedä... Vanhempia keskusteluja jo selailin, mutta uusi tieto on aina hyvästä.
LMS, eli Lehtonen Motorsport. Turussa ja Mietoisissa vaikuttavat.
Ei varmasti se halvin vaihtoehto, mutta ainakin asiantuntemusta piisaa. Ja täytyy muistaa, "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Pätee myös huoltoihin, eli halvin ei ole se paras, todellakaan.
LMS:n lisäksi Hyvinkään sportiauto http://www.sportauto.fi/ voisi olla kokeilemisen arvoinen. Itsellä ei ole kokemusta, mutta ainakin tietoa pojilla tuntuisi S -malleista olevan.
Teetin Vaasan käyttöautossa "ison huollon" S4:een 80 tkm kohdalla.
- remmiremontti ja uusi vesipumppu
- uudet tulpat
- uusi raitisilmasuodatin
- uudet jarrunesteet
- V6 koneen surullisen kuuluisan venttiilikopan tiivisteen vaihto.
No ei hirveen paha hinta. Tosin tuosta Käyttöautosta on pelkästään negatiivisia kokemuksia pinnassa, mutta kai se huolto silti pelaa, ja hintakin on näköjään varsin siedettävä.
Öljy palaa ja käry nousee ajon jälkeen S4 2.7 V6 bt:n oikealta, repsikan puolelta. Ilmeisesti se venttiilikopan tiiviste siellä vuotaa, vai onko kellään tiedossa mitään muuta todennäköistä syytä tommoselle öljyvuodolle?
Kohta menee jakohihna vaihtoon, eli siinä samalla täytyy tarkastella mikä vuotaa. Onko ehdotuksia, mitä kaikkea kannattaa vaihtaa/uusia samalla kun tuon jakohihna+vesipumppu+moniurahihna-huollon tekee??
Ilmastoinni kompura on vähän tiellä eli sitä on syytä siirtää sivuun. Samoin ahtoputki pitää irroittaa ja kikkailla se vesikierron letku. Ei mahdoton , mutta ahdas.
Ei tarvii kompuraa siirtää, mutta ahtoputki tarvii. En ole koskaan asentanut sitä kone paikallaan niin en ihan tarkasti tiedä. Kun kone on irti, se menee sinne paljon helpommin.
haluaisin mikko nähdä kun koputtelet sen paikoilleen auton alla kompuraan koskematta.=) On se varmasti mahdollista , mutta totesin olevan helpompi siirtää hieman kompuraa niin saa pelivaraa.
OK. Jakoremppa meneillään, että kai se lohkolämmitin täytyy nyt samalla laittaa. Mites noi huohotinputkien jäätyminen talvella jne. jotain juttua on siitä ollut aiemminkin... Saakohan jotain lämpövastusvirityksiä tms jostain suoraan siihen tarkoitukseen
Ja varsin hyvin se s4 liikkuu, kun esim. vertaa samalla koneella olevaan a6:n. Nyt on tullut viikon verran ajeltua a6 2.7:lla, ja tuntuu erittäin laiskalta ässään verrattuna.
no ite kun en oo koskaan vakiolla ässällä päässyt ajamaan niin paha sanoa tuosta suoriutumisesta, kuitenkin lievällä ehostuksella kulkee ilmeisen nätisti (siis 3000rpm jälkeen;). Jos tahtoo pärjätä uuvelle m3:lle niin älä osta, osta m5. Jos tahtoo pärjätä vanhalle m3:lle niin osta ja lastuta. Mutta jos ainoa kriteeri on että uuvelle m3:lle pitäs pärjätä niin miks katella vanhoja ässiä?
Noin 310 hv lastulla meni samoja aikoja/nopeuksia vartilla kuin E36 321 hv M3, joten siitä uudemman 343 hv version kanssa kilpailemiseen tarvii sen, mitä vakioahtimilla irtoaa eli samat 340 tehot.
Comment