Kyllä kestää, mutta ei tietysti kovin kauaa. Lootan öljypumppu toimii etuperän avulla, eli jos se ei pyöri, öljyt ei tule pihalle. Eli loota vapaalle, ja varmistat että etuvetarit ei pääse pyörimään vaikka vaihde onkin vapaalla.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Lämpökääreisiiin: Ollu nyt 3 vuotta itelläni paikallaan, ei vielä korrosioitunu putket tai kääre ala hajota. Meinasin kyllä vaihtaa kääreet alumiini lämpökilpiin tämän remontin yhteydessä, lähinnä auttaa vetarin kumeja kestämään. Nyt ollu 3vuotta samat sisemmät edessä, kun aikasemmin meni 1 setti vuoteen. Lämpenivät liikaa ja repesi.
Comment
-
Kun katselee lambda controlleria vcds:llä ajossa, niin pitäisikö molempian lambdojen elää kokoaja? Mulla näyttää että bank1 seilaa lähes kokoajan, mutta bank2 näyttää nollaa. Joskus kyllä bank2 näyttää myös jotain, mutta lukemat melko kaukana toisistaan. Molemmat lambdat juuri uusittu.
Comment
-
Yhdet turbon hukkaportin muovipinnoitetut teräspunosletkut meni pakosarjan ja CHRA:n välistä. Ne oli suojattu paksulla kiepillä pakosarjan lämpönauhaa. Siellä sisällä olikin yllätys, teräspunos oli aivan ruostunut, jäljellä oli vain haituvat.
Lambdoista, mitä kanavaa katsot? Kyllä niiden pitäisi elää.
Comment
-
Olikohan heti ensimmäinen eli 001 tai 002. Katsoin vielä uudestaan ja ajossa bank1 näyttää väliltä 0.0- 20.0% ja bank2 näyttää 0.0%. Pitääpä mitata johtimet ecu kammalta liittimille asti ja sen jälkeen vaihtaa vanhoja lambdoja tilalle.
Onko lambdojen seurantaan jokin parempi kanava, joka näyttäisi esim. seos-suhteen?
Comment
-
Kanava 033: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html
Tuolla on myös jotain asiaa: https://forums.ross-tech.com/showthr...lues-and-trims
Comment
-
Tarkistin johtimien kunnon ecu kammasta liittimelle ja kaikki kunnossa. Koitin vaihtaa myös vanhan lambdan, mutta ei vaikutusta.
Katsoin paikallaan kierrättäen kanavaa 033. Bank1 jännite seilaa 0-0.850V välillä ja bank2 lähes muuttumattomana 0.440-0.445V. Selkeästi nyt jotain häikkää kuskinpuolen lambda ohjauksessa? Voisin vielä koittaa toista käytettyä tilalle.
Comment
-
Morjes. Ässä taas oireilee. Kiihdyttäessä saattaa ruveta "turaamaan" ja tuntuu että ei oo veto makeimmillaan. Plx näyttää että seokset menee ihan liian rikkaalle, mittari pohjaa afr kymppiin. Vikakoodeja ei jätä. Mistä lähtis alottamaan vianetsinnän?
Comment
-
Johdota päittäin testiksi jos ylettyy? Selviäis ohjausvika. Sitten takas koska muuten säätää väärää puolta!
Nyt pääsin ensimmäisen kerran kokemaan täyskiihdytyksen 2-3 vaihteilla ( ilmamassat ~200), mutta 4 vaihteella sitten meno jo hyytyi.
Vikakoodiksi nyt antoi:
17931/p1523 - Crash signal from airbag controller - implausible signal
18057/p1649 - Powertrain data bus - missing message from abs controller
18084/p1676 - EPC warning lamp (k132) circuit - electrical malfunction
18028/p1620 - Engine coolant temp signal - open or short to plus
16885/p0501 - Vehicle speed sensor - implausible signal
16716/p0332 - Knock sensor 2 (g66) - Signal too low
Kolmea ylimmäistä vikakoodia auto antanut alusta saakka. En tiedä tarviiko niistä huolestua, koska kyseessä tekniikanvaihto ja kuuluu ilmeisesti asiaan? Mikä voisi aiheuttaa nuo anturien signaali ongelmat? G62 anturin vaihdoin jo uuteen, mutta vika ei poistunut.
Tähän asti vaihdetut osat:
- Tfsi puolat ja F5DP0R tulpat
- 710P bypassit
- G62 anturi
- Egt piirilevyt puolasta
- Lambdat
- G66 nakuanturi
- Toista Maffia koitettu
- Painetestiä monesti
Comment
-
Nyt pääsin ensimmäisen kerran kokemaan täyskiihdytyksen 2-3 vaihteilla ( ilmamassat ~200), mutta 4 vaihteella sitten meno jo hyytyi.
Ei ylimääräisiä outoja ääniä tyhjäkäynnillä tai ajossa?
Suuttimet tarkistettu?
Comment
-
Auto vakio 551D eculla. Ainoat muutokset isot välijäähdyttimet ja downpipet. Nyt kun katsoin logista niin max ilmamassat on ollut 190g kolmos vaihteella.
Ahtopyyntiä on ollut 1820.0mbar parhaillaan, mutta rauhoittuu noin 1750.0- 1520.0mbar kierroksilla. Mielestäni toteuma seuraa aika hyvin pyydettyä, mutta 4 vaihteella (yli 5000rpm) pyynnin ollessa 1660.0mbar on toteuma 1.710.0mbar. Paljonko toteuma saa ylittyä, että ecu viheltää pelin poikki?
Hyytyminen tapahtuu kuitenkin niin, että logista seurattuna kaasuläppä alkaa puolittua yleensä 4 vaihteella yli 5000rpm. Osakaasulla mielestäni auto pelaa moitteetta.
Eilen koitin vaihtaa N75 ja mappi anturin, mutta ei vaikutusta. Hukkaporttien kellot myös paineistin ja mielestäni liikkuvat samanaikaisesti. Tämän voisin tarkistaa vielä uudestaa kunnon mittarilla, koska yliahdolta tämä vaikuttaisi? Onko vakiohukkiksen avauspaine 0.5bar?
Comment
-
Löytyisikö keltään tai kehtaisiko joku käydä katsomassa varaosanumeroita läpivientikumeille, jotka ovat tulipellissä? Se tehostajan putken kumin numero on tiedossa, 8D0611743B, loput olisi hakusessa, kumitkin kelpaa jos joltakin löytyy ehjät.Viimeksi muokannut Joksa_; 5.10.2018, 16:03.
Comment
-
k03 e85 350hv ja BKR7EIX itsellä.
https://driven2automotive.com/ngk-sp...ark-plugs.html
51eur posteineneen tuolta, jos katsoin oikein.
Comment
-
Oliko tämä oikeanlainen raidetangon pää ässään eli mallia jäykkä
https://m.autonvaraosat24.fi/lemforder/1263177
Comment
-
Herrat. Kysymys. Ässässä on koko omistukseni ajan akun valo palanut himmeästi. Edellisen omistajan mukaan johtuu siitä että laturin solenoidi päästää virtaa hiukan läpi tms. Nyt jakopään yhteydessä selvisi että siellä on joku merkitön tarvikelaturi. Varmaan johtuu siitä se valon palaminen. Ajattelin nyt että hommaisi nopeeta laturin jostain. Kysymykseni siis on että käykö kaikki saman aikakauden VAG V6 120A laturit tuohon?
Comment
-
S4 outo kiihtyvyys
Moi, ostin tossa kesällä ässän rs4 turboilla ja tänne laittelinkii aiemmin kysymyksii autosta.
Nyt kun EGT-anturi korjattu, niin ongelmana on hidas ahtojen nousu. Tuntuu siltä että alavääntöö ei oo niin kun pitäs, kiihtyvyys on sillai että ennen 3800rpm tuntuu että ei kunnolla kiihdy, mut sit sen 3800rpm kohdalla on kaikki ahdot kerralla.
Tänään taas katteli ahtoputkia ja painetestiä tein. Paineet ei pysy järjestelmässä ollenkaan ja huomasin että kaikki ilma menee imuputken turbon päädystä pihalle.. mutta voiko tuo vaikuttaa tuohon kiihtyvyyteen? Luulis että kuvattu ongelma johtuis ahtovuodosta ahtopuolella, ei imupuolella.. ja minkälainen homma se imuputken tiiviste on sitten vaihtaa? Ahdasta oli.
Comment
-
Siellä on kumiset 0 renkaat, mutta en muista saako kone paikallaan vaihdettua? voithan kokeilla, kanteen tulee muutama pultti ne irti ja imuputken toisesta päästä klemmari pois ja yritä vetää imuputkea keulaanpäin, sit vaa alakautta katsomaa pääseekö tiiviste renkaan/renkaat vaihtamaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja notsonew Näytä viestiPaineet ei pysy järjestelmässä ollenkaan ja huomasin että kaikki ilma menee imuputken turbon päädystä pihalle.. mutta voiko tuo vaikuttaa tuohon kiihtyvyyteen?
Comment
Comment