Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ABS pumppu hukannut koodauksen syystä tai toisesta. Kannattaa ensin koittaa uudelleenkoodausta ja ohjauskulma-anturin paritusta. Ross-Techiltä löytyy ohjeet oikein videon kanssa: Bosch 5.7 ja 5.3 ja video.

    Comment


      Itsellä kävi vastaava pari kesää takaperin. Käynnistin auton ja häiriövalot syttyi. Samat koodit muistissa ja uudelleen koodauksella pysyneet nyt sen pari vuotta poissa. Sitä en tiedä miksi koodauksensa hukkasi, mutta arvelisin liian alhaisen jännitteen nollanneen boxin jonkin bugin seurauksena.

      Comment


        Komppaan. Oma ässä teki ihan saman tässä joku aika sitten. Monta viikkoa ajamatta pihassa ja sen jälkeinen käynnistys tapahtui aivan hämärän rajamailla. Joka ohjainlaitteella jotain vikakoodeja, muunmuassa tuo ratin asentoanturin sopeutus piti tehdä.

        Comment


        • Tais mennä mun kysymys vähän ohi ja kun kyse on aika lyhyestä jutusta, niin en viitti availla uutta ketjua aiheesta. Eli jos on muuten vakio bitukka, niin mitä tuollaisella etanolisarjalla saa lisää voimaa jos samalla katsoisi softan tukemaan parantunutta nakutuksen kestoa? Vai saako mitään?

          Comment


            Jos tarkoitat noita universaaleita jälkiasennussarjoja, niin voimaa tuskin tulee lisää nuo kun lisäävät pelkästään syöttöä. Tässä kokonainen threadi E85 muutoksista, jossa myös juttua 2.7t:n muutoksesta.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja KKop Näytä viesti
              Tais mennä mun kysymys vähän ohi ja kun kyse on aika lyhyestä jutusta, niin en viitti availla uutta ketjua aiheesta. Eli jos on muuten vakio bitukka, niin mitä tuollaisella etanolisarjalla saa lisää voimaa jos samalla katsoisi softan tukemaan parantunutta nakutuksen kestoa? Vai saako mitään?
              RS4 -pohjaiset hybriditurbot autossani, ja E85 kulutus 16-18 L/100km. Ja kaasujalka ei ole kevyt..

              Comment


                Mites nuo männänrenkaat, ohjeessa sanotaan vain että 120 asteen välein katkokset, mutta eikö sillä ole myöskin merkitystä mihin päin katkokset suuntaavat?

                Comment


                  Ylin pakopuolelle keskelle, mutta oikeasti ihan se ja sama. Kyllä ne siellä pyörii kuitenkin.

                  Comment


                  • Keulan apurungosta poikittainen metallituki se mikä tulee kahdella pultilla kiinni apurunkoon niin päätti hävitä ajossa. Onko tuolla raudalla miten iso merkitys? Uutena hintaa näyttää olevan...

                    Comment


                    • Siis tarkotatko nyt rautaa mihin tulee pohjapanssari kiinni?

                      Comment


                      • 8D0399403A Tätä.

                        Comment


                          Ei ole mitään merkitystä. Jos kuitenkin jännittää niin voin koittaa varaston penkoa, uskoisin että tuo löytyy.

                          Comment


                            Tuskin sitä käytännössä huomaa, mutta äkkiähän sinne sellaisen tekee jos haluaa.

                            Comment


                              Onko veljillä antaa vinkkiä, erikoinen metallinen, rämisevä ja kilisevä sivuääni on nyt ilmaantunut tuohon ässään. Kuuluu kylmästartissa noin 10-20sek ja häviää. Sen jälkeen äänen saa kuuluviin ainoastaan kevyesti kiihdytettäessä. Täys kaasulla ei kuulu mitään. Kuulostaa tulevan vänkärin puolelta moottoria ulkoa kuunneltaessa. Sisälle autoon kuulostaa tulevan keskeltä autoa. Katit tarkistin ja kardaanin, siellä ei mitään. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin pakosarja halki kun ahtojakin vähän puuttuu eikä ne pysy tasaisesti. Adaptaatiot on kunnossa, eli ahtokäytös tuskin riippuu ahto/imu vuodosta. Ei ilmeisesti oo epätavallista että nuo uudemman mallinki sarjat halkeaa?

                              Comment


                                Kokeile kaasuttaa terävästi lyhyitä polkaisuja. Jos saat sen pärähtämään silloin, niin aika varmasti pakosarjavika. Kyllä tuo kuvauksen perusteellakin siltä jo kuulostaa.

                                Comment


                                  Ääni kun häviää niin auto paikallaan sitä ei saa enää kuulumaan vaikka miten kaasuttaa. Täytyypä tarkastaa vielä hukkaportin kellon esijännitys, jos mutteri olisi löystynyt ja nyt se ite läppä siellä kilkattais.

                                  Comment


                                  • Mulla meni sillon faceliftin pakosarjat rikki, eli ei mitään uutta auringonalla. mulla on se videoki jossain tallessa varmaan missä sen äänen kuulee selkeesti. Toki voitais käydä jossain kaffilla ni kuulisin sen livenä.
                                    En unohda sitä ääntä ikinä :P

                                    Comment


                                      Joskus täällä kanssa pohdin samantyyppistä kilinää, mikä kuului vaan kylmänä startatessa ehkä puoli minuuttia. En saanut sitä mihinkään tiettyyn kohtaan moottorissa oikein paikannettua, vaikka mm. stetoskoopilla sitä yritti etsiä. Kilinä hävisi jakohihnarempan myötä, eikä niistä vanhoista rullista, vesipumpusta tai muistakaan osista mitään ilmeistä syyllistä löytynyt. Mysteeriksi jäi.

                                      Comment


                                        Kyllä se nyt tarkemmin tutkittuna on varmasti halki se sarja. Jakopää on alle 15tkm uusittu kokonaan eli tuskin sieltä kuuluu.

                                        Comment


                                        • Olen tässä pitkään ihmetellyt ässän kovaa kulutusta ja ajatellut että kai se vaan on viperin ohjelma rikkaanlainen. Nyt tuli kuitenkin mieleen että kun seokset näyttää olevan mitä pitää tasakaasulla mutta alipainetta on se 0.5bar ja edellisessä ässässä taisi olla 0.8

                                          Keksikulutus nätillä ajolla n.13L ja edellisellä ässällä oli korkeintaan 11.5L samoilla ajoilla. Lambdoja ja maf on vaihdettu eikä ole parantunut...

                                          Miten teillä tuo alipaine tai tulisiko mieleen mitään muuta mikä voisi vaikuttaa? Koodeja ei anna

                                          Comment


                                            Ykkös sylinterin sisäputki kokonaan irti sarjan sisällä.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Mittasin pikaisesti omat ässän uretaani- ja alumiinipuslat joten jos joku kiinnostunut jostain matskusta itse tekemään niin tässä mittoja.

                                              Tuloksissa hieman mittausepävarmuutta materiaalin plastisuudesta johtuen.

                                              PDF
                                              Viimeksi muokannut Jugoo; 21.5.2018, 23:48.

                                              Comment


                                                Kuinka moni täällä kerenny noita TDI pumppuja laittaa bitteihin kiinni? Omani laitoin juuri viikonloppuna mutta nyt ongelmaa aiheuttaa yläkierrospaineet. Ne kun ampuu 7-8bar väliin siellä 6000rpm ylöspäin. Hieman ehkä kulumista rajoitin venttiilissä(käytetty pumppu), mutta ei mitenkään että jumittaisi kiinni. Kuitenkin tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla paineet normaalit 1,5-4,5bar tyhjäkäynniltä 4-5krpm asti.

                                                Comment


                                                • Näyttäisi Allroadissa after-run pump vuotavan, kun ajaa kaupunkiajoa pitkään ja pysäyttää auton , jonkin ajan jälkeen on auton alla lätäkkö, vettä valuu imusarjan alta. Pumpun numero on varmaankin 078965561 . Onko niitä eri versioita tai Boschin yleismalli saatavilla? Pumpun varmaankin voisi myös ohittaa, mutta varmaankin tulee vikakoodi.
                                                  Pumpun vaihtotyö näyttää aika kovalta työltä , joku on sen muistaakseni täällä tehnyt, mutta en löytänyt haulla, tosin netistä kyllä löytyy ohjeita.

                                                  Comment


                                                    Ne kun ampuu 7-8bar väliin siellä 6000rpm ylöspäin
                                                    Kuulostaisi siltä että rajoitinventtiili ei pelaa oikein.

                                                    Niissä jälkijäähypumpuissa saattaa olla erilaisia liittimiä, eli se kannattaa tarkistaa.

                                                    Ei se vaihto ole mahdoton homma, imusarja pois tieltä niin homma onnistuu.

                                                    Comment


                                                    • Töpseli irti, niin näkee tuleeko vikakoodia. Itsellä on ollut kolmessa moottorissa ohitettuna, joko sähköisesti tai fyysisesti. Ei ole tullut vikakoodia mistään.

                                                      Comment


                                                        Oletko Mikko logittanut tai seurannut mitä sen kunnossa olevan pumpun pitäisi antaa painetta bit koneeseen yläkierroksilla?

                                                        Audin huolto ohjeessa kuitenkin annettu 2.5tdi:n kohdalla max paine 7bar korkeilla kierroksilla. Dieselin ratashan on vielä pienempi ja koneessa vähemmän kierroksia.

                                                        Comment


                                                          Niin no, nyt pää ei ole ihan niin jumissa, huomaan että sanoit että kierroksia onkin noin paljoa. Jossain neljässä tonnissa on ollut 5 baria, mutta enpä muista mitä sitä ylempänä on ollut.

                                                          Comment


                                                            Rajoitinventtiilissa ei riitä varmaan kapasiteetti enää säätämään painetta. Vakiona toi on säädetty neljään baariin, mut eipä tuo diisselisakaan enään pysty säätää kun jengaa 6000 ja menee kuuteen melkein. Ja mulla sentään väljä kone nyt kun tyhjäkäynnillä vajaa bar kuumilla öljyillä. Mitkäs öljyt on sisällä?

                                                            Comment


                                                              10w-40 Kendall GT-1:t. Ajossa vaan kesällä nykyään, siksi riittää tuo 10w kylmäpää.

                                                              Tämä tuli itsellänikin mieleen ettei rajoitin venttiilin aukeama riitä, se on huomattavasti pienempi kuin bensakoneen pumpussa, säätämään yläpainetta vaan 5krpm jälkeen paine nousee lineaarisesti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X