Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)
Collapse
X
-
Itsellä kävi vastaava pari kesää takaperin. Käynnistin auton ja häiriövalot syttyi. Samat koodit muistissa ja uudelleen koodauksella pysyneet nyt sen pari vuotta poissa. Sitä en tiedä miksi koodauksensa hukkasi, mutta arvelisin liian alhaisen jännitteen nollanneen boxin jonkin bugin seurauksena.
Comment
-
Komppaan. Oma ässä teki ihan saman tässä joku aika sitten. Monta viikkoa ajamatta pihassa ja sen jälkeinen käynnistys tapahtui aivan hämärän rajamailla. Joka ohjainlaitteella jotain vikakoodeja, muunmuassa tuo ratin asentoanturin sopeutus piti tehdä.
Comment
-
Tais mennä mun kysymys vähän ohi ja kun kyse on aika lyhyestä jutusta, niin en viitti availla uutta ketjua aiheesta. Eli jos on muuten vakio bitukka, niin mitä tuollaisella etanolisarjalla saa lisää voimaa jos samalla katsoisi softan tukemaan parantunutta nakutuksen kestoa? Vai saako mitään?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KKop Näytä viestiTais mennä mun kysymys vähän ohi ja kun kyse on aika lyhyestä jutusta, niin en viitti availla uutta ketjua aiheesta. Eli jos on muuten vakio bitukka, niin mitä tuollaisella etanolisarjalla saa lisää voimaa jos samalla katsoisi softan tukemaan parantunutta nakutuksen kestoa? Vai saako mitään?
Comment
-
Onko veljillä antaa vinkkiä, erikoinen metallinen, rämisevä ja kilisevä sivuääni on nyt ilmaantunut tuohon ässään. Kuuluu kylmästartissa noin 10-20sek ja häviää. Sen jälkeen äänen saa kuuluviin ainoastaan kevyesti kiihdytettäessä. Täys kaasulla ei kuulu mitään. Kuulostaa tulevan vänkärin puolelta moottoria ulkoa kuunneltaessa. Sisälle autoon kuulostaa tulevan keskeltä autoa. Katit tarkistin ja kardaanin, siellä ei mitään. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin pakosarja halki kun ahtojakin vähän puuttuu eikä ne pysy tasaisesti. Adaptaatiot on kunnossa, eli ahtokäytös tuskin riippuu ahto/imu vuodosta. Ei ilmeisesti oo epätavallista että nuo uudemman mallinki sarjat halkeaa?
Comment
-
Joskus täällä kanssa pohdin samantyyppistä kilinää, mikä kuului vaan kylmänä startatessa ehkä puoli minuuttia. En saanut sitä mihinkään tiettyyn kohtaan moottorissa oikein paikannettua, vaikka mm. stetoskoopilla sitä yritti etsiä. Kilinä hävisi jakohihnarempan myötä, eikä niistä vanhoista rullista, vesipumpusta tai muistakaan osista mitään ilmeistä syyllistä löytynyt. Mysteeriksi jäi.
Comment
-
Olen tässä pitkään ihmetellyt ässän kovaa kulutusta ja ajatellut että kai se vaan on viperin ohjelma rikkaanlainen. Nyt tuli kuitenkin mieleen että kun seokset näyttää olevan mitä pitää tasakaasulla mutta alipainetta on se 0.5bar ja edellisessä ässässä taisi olla 0.8
Keksikulutus nätillä ajolla n.13L ja edellisellä ässällä oli korkeintaan 11.5L samoilla ajoilla. Lambdoja ja maf on vaihdettu eikä ole parantunut...
Miten teillä tuo alipaine tai tulisiko mieleen mitään muuta mikä voisi vaikuttaa? Koodeja ei anna
Comment
-
Kuinka moni täällä kerenny noita TDI pumppuja laittaa bitteihin kiinni? Omani laitoin juuri viikonloppuna mutta nyt ongelmaa aiheuttaa yläkierrospaineet. Ne kun ampuu 7-8bar väliin siellä 6000rpm ylöspäin. Hieman ehkä kulumista rajoitin venttiilissä(käytetty pumppu), mutta ei mitenkään että jumittaisi kiinni. Kuitenkin tyhjäkäynnillä ja alakierroksilla paineet normaalit 1,5-4,5bar tyhjäkäynniltä 4-5krpm asti.
Comment
-
Näyttäisi Allroadissa after-run pump vuotavan, kun ajaa kaupunkiajoa pitkään ja pysäyttää auton , jonkin ajan jälkeen on auton alla lätäkkö, vettä valuu imusarjan alta. Pumpun numero on varmaankin 078965561 . Onko niitä eri versioita tai Boschin yleismalli saatavilla? Pumpun varmaankin voisi myös ohittaa, mutta varmaankin tulee vikakoodi.
Pumpun vaihtotyö näyttää aika kovalta työltä , joku on sen muistaakseni täällä tehnyt, mutta en löytänyt haulla, tosin netistä kyllä löytyy ohjeita.
Comment
-
Ne kun ampuu 7-8bar väliin siellä 6000rpm ylöspäin
Niissä jälkijäähypumpuissa saattaa olla erilaisia liittimiä, eli se kannattaa tarkistaa.
Ei se vaihto ole mahdoton homma, imusarja pois tieltä niin homma onnistuu.
Comment
-
Oletko Mikko logittanut tai seurannut mitä sen kunnossa olevan pumpun pitäisi antaa painetta bit koneeseen yläkierroksilla?
Audin huolto ohjeessa kuitenkin annettu 2.5tdi:n kohdalla max paine 7bar korkeilla kierroksilla. Dieselin ratashan on vielä pienempi ja koneessa vähemmän kierroksia.
Comment
-
Rajoitinventtiilissa ei riitä varmaan kapasiteetti enää säätämään painetta. Vakiona toi on säädetty neljään baariin, mut eipä tuo diisselisakaan enään pysty säätää kun jengaa 6000 ja menee kuuteen melkein. Ja mulla sentään väljä kone nyt kun tyhjäkäynnillä vajaa bar kuumilla öljyillä. Mitkäs öljyt on sisällä?
Comment
-
10w-40 Kendall GT-1:t. Ajossa vaan kesällä nykyään, siksi riittää tuo 10w kylmäpää.
Tämä tuli itsellänikin mieleen ettei rajoitin venttiilin aukeama riitä, se on huomattavasti pienempi kuin bensakoneen pumpussa, säätämään yläpainetta vaan 5krpm jälkeen paine nousee lineaarisesti.
Comment
Comment